0/5W-40 C3 z PAO?

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Dobrze piszesz. Brak obmywania przez paliwo plus pary oleju w dolocie z turbo równa się syf na potęgę. Nic się na to nie poradzi poza laniem dobrych, niskopopiołowych olejów i ich częstą wymianą żeby jak najmniej syfu trafiało do dolotu.
 

Bartos

Użytkownik
Samochód
Infiniti QX30
No właśnie, paliwo nie obmywa zaworów, a z czego? z oparów i kropelek oleju w którym jest dużo popiołów.
Tak sądzę.

PS kolega mnie ubiegł :)
 

soszo

Użytkownik
Samochód
Hyundai ix20 1.6 Pb
Jeszcze dorzucił bym opary z odmy i mamy komplet. Czyli odma , turbina i egr. To "producenci" syfu.
 

Tasek

Użytkownik
Samochód
Opel Antara 2,0 CDTI Audi TT 1,8T
Który z dwóch jest lepszym wyborem Mobil 1 esp x3 0w40 czy shell hx8 ect 5w40? W przypadku shell ect 5w40 problemem jest jego dostępność, tylko galon oleje go posiada a w sklepach stacjonarnych i hurtowniach typu inter, AP itd nieosiągalny
 

Radek1983

Użytkownik
Samochód
Fiat Bravo 1.4 T-jet 120KM+ (VL38)
Na podstawie skąpych informacji w notach katalogowych trudno porównać te dwa oleje. Można jedynie porównać temperatury zapłonu i punkt płynięcia: Mobil ma niższy punkt płynięcia ale niższą temperaturę zapłonu (tylko o 6 st C):
Mobil
Shell
Jednak, na podstawie analiz świeżego oleju można porównać pakiet dodatków Mobila do Ravenola SSL 0W-40 (analizy Shella hx8 ect 5W40 nie znalazłem) i tutaj wydaje mi się, że Mobil ma nawet delikatnie lepszy pakiet dodatków.
 

SmartCheetah

Użytkownik
Samochód
Mazda CX-7 2.3T DISI 260KM
Nic się na to nie poradzi poza laniem dobrych, niskopopiołowych olejów i ich częstą wymianą żeby jak najmniej syfu trafiało do dolotu.
A jeżeli mimo bezpośredniego wtrysku (i turbiny) producent zaleca A3?
 
Last edited:

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Szukaj A3 z niskim popiołem. To, że olej jest A3 nie znaczy, że musi być full saps. Musi spełniać wymogi normy i tyle a tą najtaniej spełnić full sapsem.

Eneos ma trochę kombinacji A z C więc coś u nich znajdziesz. Amsoil też, ale tylko A5 z API SN+RC, kiedyś Millers miał oleje A/C ale nie wiem czy jeszcze mają w ofercie.
 

SmartCheetah

Użytkownik
Samochód
Mazda CX-7 2.3T DISI 260KM
@jerseyAdmin dzięki, pociągnę temat w moim wątku z doborem oleju, gdy będzie się zbliżał termin.
Jeszcze tylko ogólnie zapytam - czyli przy wtrysku bezpośrednim, czy bierze olej czy nie, nie powinno się lać full sapsa?
 

adam bogusz

Użytkownik
Samochód
MINI Clubman 2017, Honda CR-V 2009
Moze nie to ze nie powinno. Ja mam bezposredni w silniku bmw, ksiazka mowi, ze mozna lac full saps, natomiast ja nie robie tego. Przy 130 000 przebiegu silnik jest w dobrej a nawet bardzo kondycji, zero problemow. Aktualnie ma wgrany program i wyzsza moc, a na hamowni wyszly przy pomiarze pierwszym trzy konie mniej jak seria, 192 seria a mial 189, takze w granicach bledu pomiarowego. Zatem mysle, ze nagaru na zaworach nie mam takiego, ktory by ograniczal moc. Czy to zasluga olejow c3? Moze i tez
 

Bartos

Użytkownik
Samochód
Infiniti QX30
Full Saps daje dobrą ochronę przy długich interwałach wymiany. Mid i Low chyba lepiej wymieniać częściej bo to już technologia Eko, a jak producent przyoszczędzi na dodatkach to gorzej.
 

adam bogusz

Użytkownik
Samochód
MINI Clubman 2017, Honda CR-V 2009
Technologia eko, ale to wlasnie takie oleje tylko mozna stosowac w trybach Long Life, nie odwrotnie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

soszo

Użytkownik
Samochód
Hyundai ix20 1.6 Pb
Chyba zawartość popiołów nie jest wyznacznikiem czy można czy nie można stosować oleju w trybie Long Life.
 

Bartos

Użytkownik
Samochód
Infiniti QX30
W sensie że większa ilość siarki zmniejsza tarcie. Może to źle określam bo chemikiem nie jestem. Ogólnie na forach zalecają oleje full saps jako te lepiej chroniące silnik (bez dpf) przed zużyciem.
 

SmartCheetah

Użytkownik
Samochód
Mazda CX-7 2.3T DISI 260KM
A nie chodzi tu o większą ilość dodatków antyzużyciowych niż w C3? Chociaż o tarcie może też, nie znam się.
 

adam bogusz

Użytkownik
Samochód
MINI Clubman 2017, Honda CR-V 2009
Fakt, że są na rynku oleje do sportu maksymalnie dopakowane zddp i np. molibdenem, a są jak np Ravenol ma w ofercie olej do sportu i w mid sapsie. To jest ciekawe w sumie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

Kaczorek79

Użytkownik
Samochód
-
Technologia eko, ale to wlasnie takie oleje tylko mozna stosowac w trybach Long Life, nie odwrotnie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tak twierdzi VAG, a Mercedes odwrotnie i do benzyniaków z krótkim interwałem każą lać 229.51, a z długim interwałem każą lać fullsaps 229.5. Może nie znam się tak dobrze na olejach, ale silniki to już na pewno lepsze robi MB i to ich wytycznych wolałbym się trzymać.
 

cytrynowiec

Ojciec założyciel
Samochód
Octavia III TSI CZDA
Nowoczesne oleje C3 i LL spokojnie dorównują full sapsom, nowoczesne pakiety, czyste bazy. Nic jednak nie zastąpi zdrowego rozsądku. Normy MB a szczególnie MB 229.51 i wyżej to bardzo wymagające testy, podobnie jak VAG 504/507.
 

Bartos

Użytkownik
Samochód
Infiniti QX30
Mobil na swojej stronie ma taki zapis:

Mobil 1 ESP X3 0W-40 może być stosowany tylko w pojazdach, do których jest rekomendowany. Produkt nie jest wstecznie kompatybilny z olejami do silników wymagających specyfikacji A40, C30 lub C20.***
Co to oznacza?
Że nie powinno się go stosować w silniku o zalecanej niższej normie? np. MB229.5? jak i Porsche C30?
 
Top