A4 b8 2.0 tdi

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Megane III RS CUP
Chyba na rynku PL nie ma już oleju o którym piszecie i Ultra ECT w lepkości 0W30 jest w jednej wersji ACEA C2/C3 pod normę 504/507
 

tomek evo

Handlowiec
Samochód
-Skoda Superb
Chyba jakieś różnice jednak między ETC i AV-L są bo nawet w danych dostarczanych przez Shell jest jakaś różnica (nie pamiętam jaka musiałbym spojrzeć w katalog a nie mam pod ręką). Niemniej jednak różnice jeśli są to są kosmetyczne. Shell jest bardzo dobry ale przydała by się jakaś analiza bo często następuje przyśpieszony pobór tego oleju, subiektywna zmiana pracy silnika oraz niewielki wzrost temperatury. Oczywiście zależy to od interwału oraz jak mocno olej dostaje po 4 literach.
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Megane III RS CUP
Nie musisz mieć pod ręką wystarczy się wrócić kilka postów wstecz gdzie wkleiłem kart produktów i parametry są identyczne... jedyna roznica taka, ze ECT spełnia więcej norm bo specyfikacje AV-L zawęzili do VAGa tylko
 
Last edited:

tomek evo

Handlowiec
Samochód
-Skoda Superb
Sprawdzę w tym katalogu ale dystrybutor jak mu pokazałem to sam się zdziwił bo wg. niego to jest ten sam olej.
 

stanek90

Użytkownik
Samochód
2.0 tdi CAGA
Wracając do lotosa to interwał 15 tys będzie ok ,czy skrócić do 10 tys.Ar 9100 wpłynie na jakie parametry tego oleju?
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Megane III RS CUP
Moze wytrzyma może nie, typowo w miescie sam lotos może mieć cięzko 15k km ale na trasie już powinien dać radę. Na to pytanie odpowiedziała by analiza zuzytego oleju po tych 15k km. Co do AR to w teorii obniż tarcie i poprawia właściwość czyszczące oleju co powinno wpłynąć na możliwość wydłużenie interwałów ale o ile tego nikt Ci nie powie
 

lantar8

Użytkownik
Samochód
BMW seria 1 2.0d
Shell jest bardzo dobry ale przydała by się jakaś analiza bo często następuje przyśpieszony pobór tego oleju, subiektywna zmiana pracy silnika oraz niewielki wzrost temperatury.
Mnie też to spotkało, od 6000 do 7000km pobrało jakoś pól litra oleju, wcześniej bez ubytków. Za 1500km chciałbym zrobić analizę ale w obecnej sytuacji nie mam gdzie jeździć więc nie wiem kiedy to nastąpi.
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Megane III RS CUP
Shell jest bardzo dobry ale przydała by się jakaś analiza bo często następuje przyśpieszony pobór tego oleju, subiektywna zmiana pracy silnika oraz niewielki wzrost temperatury. Oczywiście zależy to od interwału oraz jak mocno olej dostaje po 4 literach.
Kilkanaście analiz ECT i AV-L jest na niemieckim oilclubie od aut z silnikami 1.2 po prawie 600konne V8 biturbo.
 
Last edited:

feecle

Użytkownik
Samochód
Lexus GS430
Na rosyjskim oilclub również jest kilka. Nie przypominam sobie uwag o poborze oleju. Może dlatego, że to nie były gruzy TSI ;)
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Megane III RS CUP
Gruz T(F)SI o którym wspomniałem czyli 4.0 V8 w Audi RS6 interwał 8K km dolewka 0,4l, analiza z Passka 2.0TDI z 14K km zuzucie oleju 0. Ogólnie przeglądając analiz UOA jakiegoś zwiekszonego poboru nie widać.
 

Kaczorek79

Użytkownik
Samochód
-VW Golf mk7 1.4 tsi
Chyba na rynku PL nie ma już oleju o którym piszecie i Ultra ECT w lepkości 0W30 jest w jednej wersji ACEA C2/C3 pod normę 504/507
Jest cały czas. Mam dostępny zarówno Ultra ECT 0w30, jak i Ultra C2/C3 0w30 z normą VAG. Ten pierwszy jest o złotówkę tańszy na litrze.
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Megane III RS CUP
Katalog olejów na stronie Shella na PL go nie ma, sprawdziłem też w autopartnerze i jest tylko ECT C2/C3 i A5/B5 i AV-L. Jakie masz daty na bańkach?
 

Kaczorek79

Użytkownik
Samochód
-VW Golf mk7 1.4 tsi
Nie wiem, jakie daty, bo oleje widzę na stanie w hurtowni. W Gordonie mają obecnie 13 szt w centrali i jakieś pojedyncze po filiach.
Możliwe, że jakieś leżaki, ale to raczej tylko po filiach by leżały.
 

cytrynowiec

Ojciec założyciel
Samochód
Octavia III TSI CZDA
W sklepie jednego z dystrybutorów na ich stronie dostępny ten olej w jednolitrowych opakowaniach.
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Megane III RS CUP
No jak by mocno poszukać to pewnie jeszcze jakieś pojedyńcze sklepy się znajdą co go oferują ale fakt jest taki, że na oficjalnej stronie PL go już nie ma (jest tylko na zagranicznych) i pewnie dlatego można go po sklepach ze świecą szukać.
 

Dyzi

Użytkownik
Samochód
Renault Megane
Moim zdaniem Shell 0w30 wysoko podniósł poprzeczkę. Nikt nie wspomina o Yacco Lube DE 5w30, który co prawda do najtańszych nie należy, ale to na pewno solidny olej. Millers EE Longlife 5w30 od dawna ma świetne opinie. Tylko czekać aż pozostali przedstawią oleje 0w30 504 00 / 507 00
 

adam bogusz

Użytkownik
Samochód
MINI Clubman Cooper S All4
Już wielokrotnie pisałem, że ten Millers EE ma przekroczone znacznie poziomy fosforu. Ale jak komuś zatrucie sond i katów nie przeszkadza to prosze...
 

tomek evo

Handlowiec
Samochód
-Skoda Superb
Moim zdaniem Shell 0w30 wysoko podniósł poprzeczkę. Nikt nie wspomina o Yacco Lube DE 5w30, który co prawda do najtańszych nie należy, ale to na pewno solidny olej. Millers EE Longlife 5w30 od dawna ma świetne opinie. Tylko czekać aż pozostali przedstawią oleje 0w30 504 00 / 507 00
Inn też od dawna mają olej 0W30 z 504/507 np. Ravenol czy Eurol ale też Motul ma taki olej od pewnego czasu.
 

Dyzi

Użytkownik
Samochód
Renault Megane
Już wielokrotnie pisałem, że ten Millers EE ma przekroczone znacznie poziomy fosforu. Ale jak komuś zatrucie sond i katów nie przeszkadza to prosze...
Czytałem gdzieś, że była zmiana formulacji - nowsze oleje mają jaśniejszą barwę.
 
Top