Akumulatory- własne doświadczenia pozytywne/negatywne

radex99

Użytkownik
Samochód
-honda civic 1.5T
Kupilem yuase 5000 54ah zobaczymy ile pociagnie. Gwarancja 3 lata. Z bannerem ciezko z dostepnoscia i jak jest to rocznik 2017 lub 2018 :/. Westa byla w podobnej cenie do Yuasy
 

Robert1

Ojciec założyciel
Samochód
-VW Polo 1.4 TDI PD 75
Myślę,że dokonałeś dobrego wyboru:)
 

Kaban

Użytkownik
Lokalizacja
wpr
Samochód
e61 n53, Clio f4r
Banner jest ok.
Czy mieliście jakieś doświadczenia z aku Moll?
Tak, założyłem sobie EFB do samochodu bez start stop. Gdyby tylko budżet pozwalał to pozakładałbym sobie do każdego auta. Dźwięk rozrusznika jednakowy czy to zima czy lato :D 3lata ogarnął i sprzedałem z autem.
 

luckyboy

Użytkownik
Ja zawsze kupowałem Boscha i nigdy mnie nie rozczarował.

Na wiosnę i lato kupiłem do samochodów ukraińskie akumulatory marki OBERON ze względu na cenę i pochodzenie.
 

luckyboy

Użytkownik
tak to chyba ostatni dobry produkt z palety boscha ;)
To jest po prostu Varta w trochę lepszej cenie. Prócz akumulatorów Boscha są jeszcze dobre klocki hamulcowe, co prawda pylą jakby były z węgla i szybko zużywają się, ale bardzo dobrze hamują.
 

Gdybyk

Użytkownik
Samochód
Peugeot 807 2.0 Pb RFJ AL4
To jest po prostu Varta w trochę lepszej cenie.
w testach mrAkumulator bosch lepiej trzymał prąd to nie wiem czy to samo.
edit. deklarowaną pojemność alfabat też inną pokazał.
 

luckyboy

Użytkownik
w testach mrAkumulator bosch lepiej trzymał prąd to nie wiem czy to samo.
Kolega handluje akumulatorami i był na wycieczce bwe fabryce Varty na Słowacji, to widział jak stały Bosche, zresztą obudowa jest identyczna. Rozstrzał produkcyjny jest wszędzie.
 

Gdybyk

Użytkownik
Samochód
Peugeot 807 2.0 Pb RFJ AL4
możliwe że tak jest nie byłem nie widziałem :rolleyes:
 

Forest

Użytkownik
Samochód
Mercedes B250 211HP 7G-DCT 4Matic, VW Golf V GT Sport 2.0 TDI 170HP
Przez niecałe 5 lat miałem Varte i było ok. Ale postanowiłem zainwestować teraz w Polski akumulator o nazwie Tuborg :) Znajomy ma 3 rok i nie narzeka. Sprzedawca też wspominał o małej ilości reklamacji, ale wiadomo jak to sprzedawcy... ;)
 

Kevin88

Użytkownik
Samochód
Audi A4 1.8T(ANB), Suzuki Swift Sport(M16A)
U mnie również siedzi Tuborg.Dzień przed Wielkanocą Banner się poddał. Jak narazie zero problemów. Tuborg robiony jest w PL. Również słyszałem że nie ma nie niego reklamacji a kupowałem od zaufanej osoby.
 

Robert1

Ojciec założyciel
Samochód
-VW Polo 1.4 TDI PD 75
Wszystko dobrze dopóki działa jak padnie to generalnie przestajemy być takimi entuzjastami tej czy innej marki aku.;)
 

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault Espace III 3.0v6 / Fiat Seicento 1.1 MPI
@Robert1 z tym sie nie zgodzę .Mi przykładowo Jenox padł po 2,5 czy tam 3 latach prawie i podziwiam że w takich warunkach jakie mu zapewnilem on przetrwał . Natomiast mając akumulator marki Eurostart kupując go w wigilie i następnego roku pada w sierpniu to trochę słabo nie ?
 

Robert1

Ojciec założyciel
Samochód
-VW Polo 1.4 TDI PD 75
Słabo to mało powiedziane-żałosne
 

TomaszM

Użytkownik
Yuasa najczęściej wytrzymuje mi od 6 do 8 lat, najlepsze akumulatory z jakimi miałem do czynienia. Najczęściej biorę te z najwyższej serii (Elite czy teraz inne oznaczenia), bo tak jak Bosch czy Varta czy Centra mają 3 różne klasy jakościowe i technologiczne.
 

Robert1

Ojciec założyciel
Samochód
-VW Polo 1.4 TDI PD 75
Yuasa to marka nad którą warto się pochylić co prawda jest trochę droższa od przeciętnej ceny za aku (wyższa linia) ,ale warto.
 

guzior

Użytkownik
Samochód
BMW F10 520d B47
Wszyscy piszecie ogólnie o akumulatorach a nic na temat rodzaju baterii jaki wymagany jest do konkretnego samochodu, dawniej w starych autach nie było problemu bo wkładało się zwykły aku kwasowo ołowiowy i tyle ale od kilkunastu lat lub nawet dłużej pojawiły się różne nowe systemy który wymagają innego rodzaju akumulatorów i również przy ich wymianie potrzebny jest komputer, np. system IBS (intelligent battery system) który monitoruje wiele parametrów akumulatora i przy wymianie na inną pojemność lub rodzaj wymaga zakodowania odpowiedniej pojemności i rodzaju baterii + rejestracja czyli wykasowanie danych o starej baterii. Mamy też system Start/Stop który wymaga przynajmniej akumulatora w technologii EFB (Enhanced Flooded Battery ) jest odporny na pracę cykliczną. No i mamy jeszcze system odzysku energii z hamowania ( Brake energy regeneration) stosowany chyba od ponad 10 lat który wymaga akumulatorów w technologii AGM (Absorbent glass mat) który jest odporny na wysokie rozładowania i jeśli wasz samochód ma taki system to komputer utrzymuje stan naładowania akumulatora na poziomie 80% a pozostałe 20% jest zarezerwowane na energię z hamownia, na filmie poniżej jest to ciekawie przedstawione. Dlatego uważam że za wiele problemów związanych z akumulatorem jesteśmy odpowiedzialni my sami ponieważ wymieniamy na zwykłe kwasowo ołowiowe nie zdając sobie sprawy że wymagany jest inny nie wspominając o użyciu komputera.
lub
 
Top