Auto Detailing

lukaszewski

Użytkownik
Samochód
BMW E90 330i LCI N53B30
Normalnie ssw może wlatywać. Tam jest taka adhezja, że położony u mnie na powłokę ceramiczną przejął właściwości hydrofobowe na dłuższy czas.
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Renault Megane 3 RS CUP
Bez sensu po co machać softem jak i za ochronę i tak będzie robił SSW?
 

lukaszewski

Użytkownik
Samochód
BMW E90 330i LCI N53B30
Ssw jest dobry na doswiezanie. Tak samo jak na ceramikę kładziesz topcoat.. to właśnie mit 5-letnich powłok, gdzie warunkiem tego okresu jest przyjeżdżanie raz w roku na serwis powłoki.. czytaj - skasowanie kolejnych 200-300zl co serwis, gdzie właściwości ochronne przejmuje tak na prawdę topcoat położony na powłoce, której defacto może już nie być
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Renault Megane 3 RS CUP
Ostatnio to się trochę pomieszało w tym detailingu... albo kładziesz wosk i smyrasz go zwykłym QD do odświeżenia albo kładziesz sealant w sprayu i odświeżasz go co kilka tygodni. Co za sens namachać się z fusso jak będziemy na to nakładać i tak SSW? Lepiej kupić jakąś politurę typu np. Black Hole i na to walić SSW co 2-3 tygodnie. Tak i tak się namachamy jednak fajna politura da lepszy look niż sam wosk, a za ostateczną ochronę i tak będzie robić SSW. Lubie mieć czyste auto ale nie lubi go pucować wiec nigdy nie zrozumiem tych co sobie utrudniają pracę bo lubią machać fibrą :)
 

Adrianuss90

Użytkownik
Lokalizacja
Schweinfurt
Samochód
Opel Astra H GTC 2.0T Z20LER 234KM
Czyli póki co zastosować samo fusso ale colors liquid, a np za 2-4tyg odświeżyć ssw?
 

lukaszewski

Użytkownik
Samochód
BMW E90 330i LCI N53B30
@Adrianuss90 tak, możesz ;-)
@Plywak sęk w tym, że niektórzy właśnie lubią machać fibrą :-D dla mnie nałożenie ssw na auto to 7-9min bez spieszenia się. To jak ten produkt się dociera szczególnie w niższych temperaturach to jest bajka
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Renault Megane 3 RS CUP
Spoko tylko jak lubimy machać machajmy zgodnie ze sztuką, nie pakowanie sealnt na sealant czyli SSW na Fusso a np. jakiś glaze/politura > wosk > qd.
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Machanie dla machania? Różne zboczenia po ludziach chodzą ;) Mi jakiś czas temu przeszło. Nadal lubię myć, ale nowoczesne sealanty/QDki jakoś odebrały mi ochotę na zabawę z woskami. Teraz mam Future Armor ale jak mi się skończy to może sprawdzę Rain Drop od Softa, ewentualnie kombinację F7 z Fusso Coat Speed Barrier chociaż QDka trzeba nakładać na sucho, a ja ostatnio polubiłem mizianie na mokro - ułatwia przy okazji osuszanie. Chyba się mocno zestarzałem, bo lubię ułatwiać sobie życie ;)

Pisałem o QD Fusso Coat zamiast SSW bo to środek dedykowany do odświeżania F7.
 

Mr.Wolf

Użytkownik
Samochód
Hyundai Coupe GK FL2 2007, 2.0 G4GC-G
W zestawie była może pianownica? Jeśli tak to fajnie by było jakbyś kiedyś przy okazji strzelił fotkę jak wygląda piana na aucie.
 

cytrynowiec

Ojciec założyciel
Samochód
Octavia III TSI CZDA
Pianownica jest w komplecie i nawet 1L płynu do niej. Wysokich lotów nie jest, imho techkar lepszy ale spróbuję jeszcze inny płyn bo może w nim jest różnica.
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Renault Megane 3 RS CUP
Jest ale nawet jej nie używałem od razu podłączyłem piankownicę PA od tech-kara
 

Anduin

Użytkownik
Przygotowując roztwór piany do pianownicy, jakie stosujecie stężenia ? Czy z doświadczenia, dla gęstej piany dodajecie w górnej granicy kosmetyk, czy raczej odgrywa tu rolę coś innego, np. temperatura wody do roztworu, stopień twardości wody, etc. ? Zawsze staram się utrzymać tą samą temperaturę wody i stężenie, ale co pewien czas trafi się piana, która widać od razu jest "cieńsza" i dość szybko spłynie (chodź efekt zmiękczania brudu, wstępnego mycia nie jest znacząco gorszy od sytuacji z gęstą pianą).
@lukaszewski Porównywałeś kiedyś Quick Wax z SSW (trwałość, łatwość docierania itd.) ? Obecnie używam QW, znajomy stosuje SSW i poza różnicą w docieraniu nie zaobserwowałem różnicy. Chyba, że dotyczy to żywotności powłoki w zależności od przygotowania powierzchni ("zwykłe" umycie auta, bez jakiejkolwiek wcześniejszej powłoki, nakładanie na istniejącą już powłokę - wosk, sealant, itd.).
 

lukaszewski

Użytkownik
Samochód
BMW E90 330i LCI N53B30
1. Każda piana jest inna, stosuj się do informacji od producenta. Wręcz delikatnie lepiej rozwodniona piana sprawdzi się w obecnych warunkach (brud zacznie 'zjezdzac' )
2. Qw podobno dłużej siedzi i daje delikatnie cieplejszy look. Niestety w docieraniu różnica na minus dla tego zawodnika, ssw lepiej się nakłada, szybciej dociera i samochód nie musi być osuszony.
 

Anduin

Użytkownik
@lukaszewski biorąc pod uwagę żywotność QW to potwierdzam jego wytrzymałość. Nawet w przypadku, gdy lakier nie jest idealnie przygotowany/domyty do nakładania. Co do piany, to zawsze trzymam się zaleceń producenta i nawet mierzę temp. wody. Mam jednak przypuszczenie, że ma tu wpływ twardość wody. No nic, grunt, że piana w sumie i tak spełnia swoją funkcję ;)
 
Top