Ciśnienie oleju 100% PAO

pompon85

Użytkownik
Samochód
Seat toledo 2011 rok
Witam,

mam takie pytanie. Ostatnio w swoim aucie ostatnio ruszałem z proceudury i zobaczylem, że ciśnienie na nowo zalanym oleju opatym tylko o PAO spadł o do 1 bara, gdzie zawsze było 2 bary na ciepłym. Czy to normalne, że oleje PAO dają mniejsze ciśnienie czy coś nei tak z olejem? :)


P.S Marki oleju nie bede podawał aby niczego nie sugerować, ale jest to polecana przez zwszystkich marka tutaj, wiec nie jest to jakiś krzak sciągany z Egiptu aby było taniej :D
 

Kozenko

Użytkownik
Samochód
BMW F31, 320d (N47) 2013, BMW F20 118d (B47) 2017
A schodziłeś z lepkością w dół?
Dosyć spory ten spadek ciśnienia. Pompa oleju sprawna?
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Renault Megane 3 RS CUP
Czemu zakladasz, ze coś nie tak z olejem? A moze z silnikiem? Sprawdź w serwisowce jakie powinno być ciśnienie przy jakich obrotach, a później sprawdź warsztatowym manometrem.

BTW procedura startu fabryczna czy ustawiona sebixowa odcinka na niskich obrotach? :)
 

SACZI

Użytkownik
Samochód
Astra K
W większości silników tych "starszych", 1 bar to minimalne ciśnienie oleju, najczęściej na obrotach biegu jałowego.
W zakresie obrotów pracy ciśnienie rośnie do 6 bar i jest regulowane przez zawory (w silniku i filtrze oleju).

W Twoim przypadku podejrzewam zmniejszenie lepkości oleju, co niestety skutkuje spadkiem ciśnienia oleju.
Rzuć z przymrużeniem oka na ten filmik, gdzie do silnika wlewają olej o lepkościach od 0w20 po 10w60.
https://m.youtube.com/watch?v=tQTwoEcWz0U
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
SACZI napisał:
Rzuć z przymrużeniem oka na ten filmik
a dlaczego z przymrużeniem oka? Kris dosyć fajnie i prosto pokazał ciśnienie oleju i lepkość, oraz różnicę.
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Renault Megane 3 RS CUP
Bo pokazuje to na przykładzie auta przystosowanego to wyższych lepkości. W aucie gdzie zalecane jest 0W20 i układ smarowania jest pod taki olej zaprojektowany ciśnienie na 0W20 może się nie różnic od ciśnienia w starym silniku na 15W40. Filmik ciekawy ale jak wyżej trzeba brać właśnie lekką poprawkę na leciwą konstrukcje silnika :)
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Wiadomo, że jest to stara konstrukcja projektowana w innych czasach na inne oleje. Jednak ogólnie, pokazał to dosyć fajnie. Niestety materiałów testowych w internecie jest bardzo mało.
 

pompon85

Użytkownik
Samochód
Seat toledo 2011 rok
Plywak napisał:
Czemu zakladasz, ze coś nie tak z olejem? A moze z silnikiem? Sprawdź w serwisowce jakie powinno być ciśnienie przy jakich obrotach, a później sprawdź warsztatowym manometrem.

BTW procedura startu fabryczna czy ustawiona sebixowa odcinka na niskich obrotach? :)
Nie jest fabryczna, to jest GOlf 2 benzynie 2,3 v5 ale troche pomodzony i zalałem tam 10w60. Może to przez to? :)

Tylko, że wczesniej lałem 10w60 ale gorszej jakośći (pewnie nie PAO) i nie było takiego problemu, a przynajmniej nie zauwazyłem. Więc zastanawiam się skad taka zmiana.
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Renault Megane 3 RS CUP
Sprawdź ciśnienie na stałych obrotach, a nie na procedurze startu. Jak w silniku siedzi seryjna pompa to poszukaj serwisówki z rozpiską jakie ciśnienie powinno być przy jakich obrotach i sprawdź manometrem warsztatowym. Do póty do póki nie sprawdzisz tego jak należy to sobie można gdybać, a skoro oba oleje to 10W60 to obstawiam, że to nie wina oleju...
 
Top