Dobór współczesnego oleju do 50 letniej specyfikacji

Mrok

Użytkownik
Samochód
BMW E30 m30b35
Witam wszystkich.
Mam nadzieję że pomożecie mi w doborze olejów do napędu w moim pojeździe, jest to koparko ładowarka Massey Ferguson MF 50b, remontuję właśnie w niej napęd, ma skrzynię z rewersem w której pracują 2 rodzaje olejów, jeden przekładniowy w tylnej części napędowej a drugi hydrauliczny w zmienniku momentu obrotowego i sprzęgle składającym się z 12 tarczek ciernych, wszystko zakładam nowe i chciałbym żeby pracowało to w odpowiednim oleju tym bardziej że czytałem opinie osób które załatwiły napęd stosując nie odpowiedni olej. Pomożecie dobrać coś współczesnego do specyfikacji którą udało mi się znaleźć w starych 50letnich instrukcjach?
IMG_20200121_205959.jpg
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Możemy ci polecić to i owo, ale o ile silnik to bez problemu, o tyle z resztą może być problem bo nikt tu głowy nie da, że coś nie padnie na nowoczesnym oleju - chociaż nie powinno. Napisz do firm wymienionych w instrukcji o współczesne odpowiedniki tych olejów - powinny być, albo może te firmy produkują nadal takie płyny dla pojazdów zabytkowych.
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Renault Megane 3 RS CUP
Devlaca może nie 20W40 ale 10/15W40 spokojnie kupisz tak samo jak Mobilfluid 422 oraz ATF 220.
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Renault Megane 3 RS CUP
Na dobrą sprawę miedzy Devlac 15W40, a 5W40 w temperaturze 100 stopni jest różnica tylko 0,8cSt
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Renault Megane 3 RS CUP
I co się może stać poza tym, ze na tym drugim będzie łatwiejszy rozruch na zimno?
 

Michalos12

Użytkownik
Samochód
Ford Focus mk1 1.6 16v
Może stać ze silnik może nie trzymac ciśnienia oleju.
Tak miałem w silniku S21 po remoncie (zalecane 20w40), na 15w40 i 20w40 trzymał ładnie ciśnienie, na 10w40 juz graniczne, a na 5w40 brak ciśnienia na ciepłym.
 

Mrok

Użytkownik
Samochód
BMW E30 m30b35
Mi chodzi o oleje do skrzyni, silnik ma typowy perkinsa 4ro cylindrowego montowanego jeszcze bardzo długo w różnych maszynach i traktorach ale skrzynia reversomatic już nie jest taka popularna.
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Renault Megane 3 RS CUP
Oba oleje Mobila 422 i 220 sa bez problemu do kupienia


Może stać ze silnik może nie trzymac ciśnienia oleju.
Tak miałem w silniku S21 po remoncie (zalecane 20w40), na 15w40 i 20w40 trzymał ładnie ciśnienie, na 10w40 juz graniczne, a na 5w40 brak ciśnienia na ciepłym.
Nie wiem jaką temp. Oleju utrzymuje silnik w starym ciągniku ale różnica lepkości w 100 stopniach miedzy tymi co podałem to zaledwie 5%
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Renault Megane 3 RS CUP
No oczywiście, że maja inny bo wskaźnik lepkości wskazuję zmianę lepkości w zależności od temperatury im mniejszy wskaźnik tym większa zmiana lepkości ale nadal nie wiem co to ma do braku ciśnienia na rozgrzanym oleju skoro oleje różnią się lepkością tylko na zimno.
 

murgos

Użytkownik
Samochód
FCA & スバル
Patrząc na opisy jakie podałeś to jak najbardziej dobierzesz z obecnej gamy produktów.

1. Skrzynia biegów :
Olej do układu skrzyni i hydrauliki wygląda na typowe UTTO 10W-30.
Tutaj pole wyboru jest szerokie, zależy w jakich warunkach urządzenie będzie eksploatowane i przechowywane w zimie.
Najbardziej to widać na temperaturze krzepnięcia/płynięcia tych produktów.
Wiele produktów z tej kategorii tutaj wykazuje największą rożnicę. Im niższa tym cena idzie w górę. Wieć nad tym warto się zastanowić co potrzebujesz i jaki jest budżet.
Jeżeli ten olej nie jest wykożystywany do napędzania hydrauliki a jedynie pracy skrzyni FUCHS 15W-40 jest ciekawym wyjściem.
Zwłaszcza na lato i pracę w terenie.

Jeśli tutaj nie masz specjalnych wymogów, @tomek evo ma tutaj dobrą ofertę od Specola. U niego znajdziesz dwa rodzaje (czego nie ma na stronie producenta ;) )

2. Konverter - to jak widać Dextron II.
Wiec tu też masz pole do wyboru.
W zasadzie każda kolejna wersja Dextrona zastępuję poprzednią i oficjalne wsparcie dla starych wersji znika ze strony GM.

Mnie ciekawiłoby na ile Dextrona można zastąpić ATF+4 od FCA.
Ten produkt jest nadzorowany wciąż jeśli chodzi o skład i parametry, zarówno znakowany jako MOPAR jak i kazdego innego producenta jaki ma licencję na jego produkcję. Ta linia wywodzi się z Dextrona III.
Serie klonów Dextrona II, III etc. ich parametry są zależne od producenta który go robi.

W zasadzie dużo zależy jaki jest budżet zaplanowany na taką operację jak i oczekiwania co do jakości płynów.

O silnik nie pytałeś, więc zakładam że to masz dograne.
 

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault Espace III 3.0v6 / Fiat Seicento 1.1 MPI
Do konwertera to i Orlen Hipol ATF IID da radę w zupełności .
 

murgos

Użytkownik
Samochód
FCA & スバル
Wszytko zależy od właściwości AF danego środka od danego producenta i tego jak zareagują na to płytki sprzęgła i sam konverter.
 

murgos

Użytkownik
Samochód
FCA & スバル
Zamiast "właściwości AF " miało być "dodatków FM".
Jakiś neuron mi zgrzało i nie zadziałał ;)
 

Mrok

Użytkownik
Samochód
BMW E30 m30b35
Oba oleje Mobila 422 i 220 sa bez problemu do kupienia
Szukam i nie mogę znaleźć, są na stronach ale jak zapytam o dostępność to mi odpisują, że nie dostępne.

1. W tylnej skrzyni miałem przez sezon wlany FUCHS agrifarm STOU 10W30, może taki zostać? Tam w sumie są tylko tryby, nie ma nic szczególnego.

2. Do konwertera chciał bym wlać coś dobrego, właściwego, na przykład taki mobil bedzie dobry? To jest olej przekładniowy czy hydrauliczny?

shopping.png


W tylnej skrzyni 1. ma być przekładniowy a w 2. hydrauliczny,
Dziękuję za taki odzew, nie wiedziałem gdzie się poradzić a to ważna sprawa bo z częściami nie jest łatwo do takiego sprzętu.
 

soszo

Użytkownik
Samochód
Hyundai ix20 1.6 Pb
Nie wiem czy dobrze kombinuje ale po rekomendacjach MF jakie ma mobil 422 to jesli ma byc fuchs to agrifarm utto MP byłby właściwy. To tak na mój rozum (rozumek)
A ten mobil 220 atf to jak z instrukcji którą zamiesciłeś. Więc wydaje się właściwy do konwertera
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Renault Megane 3 RS CUP
Ad.1 Faktycznie w ofercie jest ale na sklepach brak w każdym bądź razie potrzebujesz chyba olej z normą Massey Ferguson CMS M1135 bo taką ma Mobilfluid 422

Ad.2 ATF to z nazwy olej przekładniowy (automatic transmission fluid) ale jest to olej hydrauliczny.
 
Top