Dodatki do benzyny

rychu147

Użytkownik
Samochód
Fiat Bravo 1.4 t jet lpg 120@150 2011
Nie pytaj ....
 

JanB

Użytkownik
Zwracałem już kiedyś uwagę na taką możliwość przy tych małych opakowaniach Oilem. Moim zdaniem producent powinien to przewidzieć i tak skonstruować opakowanie i jego zabezpieczenie, żeby to było niemożliwe.
 

lukaszewski

Użytkownik
Samochód
BMW E90 330i LCI N53B30
Leje Ar6900 od 2lat, dlatego pytam jak wy to robicie? Już z 8 butelek u mnie pękło i nic takiego nigdy nie miało miejsca.
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Jak widać da się, producent też tego nie przewidział chyba :)

Teoretycznie nie powinni nic się stać, pompa ma sitko żeby nie zbierać szlaku z dna zbiornika wiec zatyczki nie powinna zaszkodzić.
 

lukaszewski

Użytkownik
Samochód
BMW E90 330i LCI N53B30
Więc zgodnie z obietnicą raport. Sondy działają nieco szybciej na 98 solo. Generalnie po 500km na 98 samochód idzie ciągle na bogato, co mnie dziwi dość mocno.. korekta długoterminowa dla obu banków to stałe -8%.. wcześniej na archoil6900 plus 95 korekta długoterminowa była na -1,5/-2% czy ktoś ma jakiś pomysł? Czy to niefortunny zbieg okoliczności?
 

Ubot

Użytkownik
Lokalizacja
Grudziądz
Samochód
Subaru Forester XT 2.0 Turbo
Czy jeżeli jeżdżę tylko na 98 Dynamic lub V-power Racing to okresowo jest sens dolać do zbiornika Archoil AR6400-P Max..?
Czy nie przedobrzę i czy ten preparat nie będzie miał jakiegoś złego wpływu na turbinę..?
 

wlyszkow

Handlowiec
Lokalizacja
Warszawa
Strona www
www.archoil.pl
Samochód
2.0 Turbo GDI z GPF
Liczba oktanowa to nie detergenty więc raz na jakis czas warto wyczyścić układ. AR6400-P nie szkodzi turbinie.
 

Ubot

Użytkownik
Lokalizacja
Grudziądz
Samochód
Subaru Forester XT 2.0 Turbo
Liczba oktanowa to nie detergenty
Wiem.., ale poza oktanami te paliwa mają już w sobie domieszki czyszczące i dla tego nie jestem pewien czy nie "przedobrzę"..
 

wlyszkow

Handlowiec
Lokalizacja
Warszawa
Strona www
www.archoil.pl
Samochód
2.0 Turbo GDI z GPF
Każda benzyna ma dodatki czyszczące a mimo tego mocniejsze czyszczenie się przydaje co jakiś czas.
 

Ubot

Użytkownik
Lokalizacja
Grudziądz
Samochód
Subaru Forester XT 2.0 Turbo
Ok, to zaleję.., tylko czy robić to bezpośrednio przed wymianą oleju.., czy to bez znaczenia ?
 

wlyszkow

Handlowiec
Lokalizacja
Warszawa
Strona www
www.archoil.pl
Samochód
2.0 Turbo GDI z GPF
Jeśli nigdy nie był czyszczony to warto zalać na ostatni bak przed wymianą oleju i pojechać na wymianę oleju po wypaleniu dodatku czyli po kolejnym tankowaniu.
 

Ubot

Użytkownik
Lokalizacja
Grudziądz
Samochód
Subaru Forester XT 2.0 Turbo
Był czyszczony przy ostatnich dwóch wymianach ale chyba profilaktycznie tak też zrobię..
Dzięki.. :)
 

lukaszewski

Użytkownik
Samochód
BMW E90 330i LCI N53B30
Po dłuższych testach zostaję na Archoil 6900 + 95, znacznie lepsze odczucia niż na 98 solo, live data odzwierciedla ten fakt, powolutku adaptacje zaczynają wracać do normalnych wartości. Nie mam pojęcia o co tu chodzi, ale ewidentnie coś jest na rzeczy i znacznie lepiej pracuje bezpośredni wtrysk z dodatkiem ar6900 w paliwie.
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Pytanie czy jeżeli nie pojeździłbyś dłużej na 98 solo to adaptacje też nie zaczęły by wracać do normalności?
 

lukaszewski

Użytkownik
Samochód
BMW E90 330i LCI N53B30
nie wiem, najprawdopodobniej tak. Nie mniej jednak kultura pracy na biegu jałowym wg mnie na plus dla 95+AR6900, choć nie wiem na ile nie jest to też zasługa faktu, że adaptacje zaczęły wracać do normy. Bardzo dziwne zjawisko..
 

wlyszkow

Handlowiec
Lokalizacja
Warszawa
Strona www
www.archoil.pl
Samochód
2.0 Turbo GDI z GPF
Po dłuższych testach zostaję na Archoil 6900 + 95, znacznie lepsze odczucia niż na 98 solo, live data odzwierciedla ten fakt, powolutku adaptacje zaczynają wracać do normalnych wartości. Nie mam pojęcia o co tu chodzi, ale ewidentnie coś jest na rzeczy i znacznie lepiej pracuje bezpośredni wtrysk z dodatkiem ar6900 w paliwie.
Mam tak samo w T GDI. Dodatkowo, choćbym nie wiem jak kombinował to nie jestem w stanie zejść ze spalaniem na 98 do poziomu 95 + 6900p
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
U mnie najlepiej pracuje czyste 100 (Shell)/98 (Total), premium 95 Shella, potem 98 z dodatkami, czyste 98, premium 95 Total, reszta 95. Spalanie podobnie, czyste 100 (i jak mam okazję to Excelium Totala), potem długo, długo nic i 98 z dodatkami, czyste 98 i na końcu stawki czyste 95. 95 z dodatkami jeszcze nie próbowałem.

Są jeszcze różnice między "normalnymi" paliwami tej samej klasy od poszczególnych koncernów. I o ile na Fiatach z wtryskiem pośrednim mogłem lać cokolwiek co stało koło benzyny, podobnie ropę do Alf jak było ciepło, to w T-GDI czuć różnicę między dodatkami poszczególnych koncernów w paliwach premium.
 
Last edited:

adam bogusz

Użytkownik
Samochód
MINI Clubman Cooper S All4
@wlyszkow czy jeżeli samochód po chipie wystrojony z paliwem 98 w baku, to można lać 95 + 6900p, czy trzeba pozostać przy wyższych oktanach?
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
6900p z tego co mówił @wlyszkow nie ma octane boostera więc jeżeli masz samochód wystrojony na 98 to lej 98. Pomijam fakt, że jakie dodatki by nie były to w kwestii dodawania oktanów bym im nie zawierzył, zwłaszcza w strojonym indywidualnie samochodzie.
 
Top