Eurol FS 0w30

poziom1989

Moderator globalny
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Renault Clio R.S.
Oleje w Polsce na bazie III Grupy można legalnie nazywać jako pełen syntetyk, nawet Shell określa swoje GTL, które w rzeczywistosci należą do grupy III+ w ten sposób. Dlatego to co obowiązuje w Niemczech powinno nas tylko podrzednie interesować. W takich sytuacjach mozemy demokratycznie wybierać, co będzie stosowne.
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Mondeo Coupe
Dlatego tak jak to teraz ujął cytrynowiec jest idealnie.

"Olej z dużym udziałem baz syntetycznych (PAO do 55%)"

Bo pełen syntetyk przy udziale w widełkach 40-55% nie jest ale też nie można go stawiać obok olejów, w których składzie są tylko bazy III grupy bo zdecydowanie się wywyższa składem.
 

poziom1989

Moderator globalny
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Renault Clio R.S.
Nikt z nas tutaj tego nie potwierdzi, PAO na pewno jest. Łatwiej ocenić oleje, które bazują w 100% na PAO. Lecz w teorii możemy tutaj przyjąć, że jest ok. 40%.

Jest to mieszanina: PAO, HC i nieco Estrów.
 

cytrynowiec

Ojciec założyciel
Samochód
Octavia III TSI CZDA
Przedział 40-55% odpowiada temu co określił producent, a Andy tylko go potwierdził mając do dyspozycji widmo.
 

Stark

Użytkownik
Samochód
sprinter 518
Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30
Shell Helix Ultra ECT C2 C3 0W30

mają te same pakiety czy wedlug was Eurol HC+PAO jest lepszym olejem dzieki PAO czy czysta pełna baza na GTL Shella? Eurol dopiero od niedawna jest w PL i na forach reklamowany jest podobnie jak swego czasu Millersy i Motule z tym ze tutaj mamy analizy.
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Mondeo Coupe
Moim zdaniem mocno zbliżone te oleje będą. GTL bym postawił gdzieś pomiędzy HC, a PAO, a Eurol to waśnie mieszanina jednego i drugiego. Ten sam pakiet ma jeszcze Total. Ogólnie moim zdaniem w tej klasie lepkości i normie ACEA C3 jest bardzo mocna konkurencja i trudno wyłonić ten najlepszy.
 

cytrynowiec

Ojciec założyciel
Samochód
Octavia III TSI CZDA
Większość olejów nowej generacji do 504/507 mają dodatki z pakietu Infineum, coraz więcej firm po niego sięga, bo profity są niezaprzeczalne.
 

Stark

Użytkownik
Samochód
sprinter 518
a to nie jest tak ze infineum daje przepis na olej, ich buteleczke np zmieszac z tym i z tym?
 

cytrynowiec

Ojciec założyciel
Samochód
Octavia III TSI CZDA
jedrek1980 napisał:
Ciekaw jestem jak by wypadł Ravenol VSW 0w30 porównując go właśnie do Eurola FS 0w30?
Bo Euroligi nie wypadł w ale tak źle
A dlaczego Eurol miał wypaść źle? Pakietowo to podobne oleje - wyjątek molybden. Szkoda że dystrybutor w DE robi tylko podstawowe parametry, jak widać uważa że to wystarcza.
 

Stark

Użytkownik
Samochód
sprinter 518
Szukamy mu konkurencji :) bo na forach ma opinię że to najlepszy olej C3 i vw5047 do 250zl
 

cytrynowiec

Ojciec założyciel
Samochód
Octavia III TSI CZDA
Stark napisał:
Szukamy mu konkurencji :) bo na forach ma opinię że to najlepszy olej C3 i vw5047 do 250zl
A potrzeba szukać ? ;) Bo to dobra oliwa :)
 

poziom1989

Moderator globalny
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Renault Clio R.S.
Stark napisał:
Szukamy mu konkurencji :) bo na forach ma opinię że to najlepszy olej C3 i vw5047 do 250zl
Oczywiście, że są np.
Mobil ESP 0W-30
Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30
Total Quartz Ineo Firtst 0W-30
Meguin Motorenoel Future LL 12 FE 0W-30
Itp.

Według mnie bardzo interesujący jest Mobil:

https://oil-club.de/index.php?thread/1514-mobil-1-esp-0w-30/

Pakiet z Mo, nieco Estrów.

Oraz Shell: https://oil-club.de/index.php?thread/4511-shell-helix-ultra-professional-av-l-0w-30/

GTL, o czym świadczy między innymi temperatura płynięcia - 59°C

Więc można jednoznaczne stwierdzić, że ma sporą konkurencję. I prawdę pisząc, jest sporo olejów C2,C3,VW 507 000, 504 000, i z praktycznie takim samym pakietem dodatków, wyjątkiem są, że niektórzy dodają Mo.
 

cytrynowiec

Ojciec założyciel
Samochód
Octavia III TSI CZDA
Konkurencji nie brakuje i bardzo dobrze :) Pakiet dodatków Infineum jest dość popularny, i nawet Specol VW go ma, więc można go spotkać w dużej liczbie olejów, ale pod kątem użytych baz już jest różnica, więc nie wrzucałbym wszystkiego do jednego worka.
Odnośnie analizy Shella to warto spojrzeć skąd ona jest, a jest z RUS - https://www.oil-club.ru/forum/topic/35161-shell-helix-ultra-professional-av-l-0w-30-svezhee/ i jest to olej zrobiony w ich blendowni w Torżok - wątpię aby ten olej był skierowany na rynek EU - co nie oznacza że ten olej odstaje od czołówki, sam na nim zrobiłem 30 kkm, złego słowa nie powiem.
Odnośnie tego Meguina - [mention]poziom1989[/mention] to olej C2 nie pod normę 504/507
http://www.meguin.de/meguin/produktdb.nsf/id/me_33028.html?OpenDocument&land=ME
- w Erwinie też go nie ma: https://erwin.volkswagen.de/erwin/downloadStaticFile/volkswagen/files/oil/step_50400_50700.pdf
 

MADO60

Użytkownik
Samochód
-BMW E90 320d
Przeglądając Forum BMW trafiłem na porady olejowe i:"Olej wybrałem taki RAVENOL VMP SAE 5W30 lub Eurol Syntence 5W30.
Jakieś opinie "-pisze jeden z formuowiczów
Poradziłem koledze żeby zwrócił uwagę na EUROL FS 0w30 -zamiast na 5w30 i......"To zalej sobie 0w30 na lato i przelec tak autosttada kilkset kn albo pocisnij pare razy
Z oleju zrobi sie woda i tyle bedzie chronil silnik. Jak dla mnie tak rzadki olej nie smaruje dobrze oraz jest przyczyna problemow w silnikach. On poprostu zbyt szybko sie zuzywa w turbo silnikach :shock: ...."
"Najlepiej lac cos z 5w30 jesli ktos chce, ale o wysokich parametrach przy 100 stopniach" -padła podpowiedż innego kolegi :D
A ja tam pociskam na FSie(na autostradach też) i już mam 6tys. od wymiany i jakoś woda mi się nie zrobiła ;) i jest super i już kupiłem następną bańkę na kolejną wymiane :D
 
Top