Eurol FS 0w30

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Przecież oba oleje "na gorąco" będą miały parametry spełniające te same normy. W temperaturze roboczej różnic nie będzie między 0W-30 i SAE 30 (czyli 30W-30), więc ktoś na forum BMW utknął w epoce "5W syntetyk, 10W, półsyntetyk, 15W minerał" albo co?
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Mondeo Coupe
Takie przekonanie nadal krąży po necie i tak samo jak ludziom silnik pobiera olej to zwiększają jego lepkość ale na tylko zimno czyli zamiast 5W40 zalewają 15W40, który w temp roboczej potrafi mieć taką samą lepkość jak 5W40 ;)
 

Marksman

Użytkownik
Samochód
VW Golf MK7,5 1.4TSI EA211
MADO60 napisał:
Przeglądając Forum BMW trafiłem na porady olejowe i:"Olej wybrałem taki RAVENOL VMP SAE 5W30 lub Eurol Syntence 5W30.
Jakieś opinie "-pisze jeden z formuowiczów
Poradziłem koledze żeby zwrócił uwagę na EUROL FS 0w30 -zamiast na 5w30 i......"To zalej sobie 0w30 na lato i przelec tak autosttada kilkset kn albo pocisnij pare razy
Z oleju zrobi sie woda i tyle bedzie chronil silnik. Jak dla mnie tak rzadki olej nie smaruje dobrze oraz jest przyczyna problemow w silnikach. On poprostu zbyt szybko sie zuzywa w turbo silnikach :shock: ...."
"Najlepiej lac cos z 5w30 jesli ktos chce, ale o wysokich parametrach przy 100 stopniach" -padła podpowiedż innego kolegi :D
A ja tam pociskam na FSie(na autostradach też) i już mam 6tys. od wymiany i jakoś woda mi się nie zrobiła ;) i jest super i już kupiłem następną bańkę na kolejną wymiane :D
W wielu miejscach w internetach - również na forach modeli z grupy VAG - można przeczytać, że 0W30 jest zbyt "cienki" a jeśli już to tylko na zimę a tak generalnie to lepiej lać 5W30...
 

Nexus6

Użytkownik
Samochód
VW Golf 7R CJXC
Marksman napisał:
MADO60 napisał:
Przeglądając Forum BMW trafiłem na porady olejowe i:"Olej wybrałem taki RAVENOL VMP SAE 5W30 lub Eurol Syntence 5W30.
Jakieś opinie "-pisze jeden z formuowiczów
Poradziłem koledze żeby zwrócił uwagę na EUROL FS 0w30 -zamiast na 5w30 i......"To zalej sobie 0w30 na lato i przelec tak autosttada kilkset kn albo pocisnij pare razy
Z oleju zrobi sie woda i tyle bedzie chronil silnik. Jak dla mnie tak rzadki olej nie smaruje dobrze oraz jest przyczyna problemow w silnikach. On poprostu zbyt szybko sie zuzywa w turbo silnikach :shock: ...."
"Najlepiej lac cos z 5w30 jesli ktos chce, ale o wysokich parametrach przy 100 stopniach" -padła podpowiedż innego kolegi :D
A ja tam pociskam na FSie(na autostradach też) i już mam 6tys. od wymiany i jakoś woda mi się nie zrobiła ;) i jest super i już kupiłem następną bańkę na kolejną wymiane :D
W wielu miejscach w internetach - również na forach modeli z grupy VAG - można przeczytać, że 0W30 jest zbyt "cienki" a jeśli już to tylko na zimę a tak generalnie to lepiej lać 5W30...
Przerobiłem cały jeden cykl (ok. 8 kkm) na SyntenceFS 0W30 w eRce, nie zaobserwowałem, żeby ten olej tracił swoje właściwości nawet w tak wysilonym silniku jak TSI w eRce. IMO minimalnie słabszy od Synergy 0W40 (temperatury wyższe o 1-2 stopnie), ale dobrze nagrzewający się i szybko oddający ciepło.
 

Robert1

Ojciec założyciel
Samochód
VW Polo
Kilka lat temu uciekłem z forum VW głownie przez kolesi wypisujacych steki bzdur dotyczących olejów samochodowych :)
 

Pedros

Użytkownik
Samochód
VW PASSAT CFGB
Pare zdań ode mnie.

Silnik CFGB czyli mocny tdi bez modów ale z dużym rzekomo gratisem.

Na olej zwrócił mi uwagę [mention]cytrynowiec[/mention] na innym forum gdzie dyskusja akademicka o olejach rozrastała się do nieprawdopodobnych rozmiarów.

Moja przygodę z 0W30 rozpocząłem od Shell AVL 0W30 ale postanowiłem szukać dalej i bingo!

Pamietam czasy ze oleju nie było w wolnej dystrybucji wiec trzeba było kupować czteropaki (do dalszego podziału). Ale Ad Rem:

Ok 5 interwałów za mną na tym wiec mam wyrobione zdanie:

- nieprawdopodobnie dobra akustycznie praca zwłaszcza w chłodniejszych porach roku
- ubytki niezauważalne na bagnecie (nigdy nie miałem dłuższego interwału niż 15kkm)
- temperatury - bardzo szybko dochodzi do temperatury roboczej a przy mocniejszym obciążeniu temperatura nie przekracza pewnego pułapu (inne oleje notowały wyraźnie wyższa temp max) - wydaje się ze olej jest odporny na długotrwałe traktowanie wyższymi stanami termicznymi
- czystość silnika - zawsze przed wymiana stosują płukankę zatem wnętrze jest przygotowane przyjęcie nowego smarowidła - po 15kkm wiadomo olej zasilony sądzą jest czarny ale olej niesamowicie dobrze dysperguje te cząstki nie pozwalając na depozyty
- dodam ze często dowitaminizuję oleje AR9100 żeby zbudować bufor bezpieczeństwa przy nierozgrzanej jednostce (jak pokazały analizy ten komplet robi robotę)

Argumenty organoleptyczne plus długie dyskusje z innymi użytkownikami tego oleju spowodowały ze nie szukam dalej.

Udokumentowane domieszki PAO-4 plus dodatki Infineon - daje poczucie stosowania na prawdę dobrego oleju z normą 504.00/507.00

Jako ciekawostkę dodam ze również z powodzeniem stosowany jest w innych markach (Opel, Peugeot, Honda ) gdzie użytkownicy stwierdzili ze praca silnika jest wyraźnie lepsza niż na swoich poprzednich wyborach)

W mojej ocenie właśnie ten 0W30 midsaps jest w top 3 najlepszych oliw.
 

jedrek1980

Użytkownik
Lokalizacja
Piotrków Trybunalski
Samochód
-Skoda Superb 2 FL 2.0 TDI CR 210 hp Compsport
Kurde chyba spróbuję tego Eurola.Choc Ravenol VSW też mi bardzo podpasował
 

feecle

Użytkownik
Samochód
Lexus GS430
pawelus napisał:
Potwierdzona jest ta ilość PAO w tym oleju (40-55%)?
Producent deklaruje 35-50%.

https://eurol.com/product_img/SDS/RU_E100016_SDS.pdf
 

Bochcio

Użytkownik
Samochód
C5 2.0 HDI
Tak czytam ten wątek, chyba zaleję teraz tego Eurola do Cytryny na testy po Rowe 5w30 :)
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Jeśli między 10w40 a 5W40 nie ma różnicy, to przy 0W30 też nie będzie.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 

poziom1989

Moderator globalny
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Renault Clio R.S.
Przy niektórych jednostkach napędowych należy być ostrożnym w szczególności gdzie producent przewidział SAE XW-40, stosując SAE XW-30, po degradacji lepkości z powodu różnych czynników z takiego oleju zrobi się XW-20. Ja bym z pewnością nie zastosował takiej lepkości w swoim Clio RS.
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Ja w Lagunie mogę zastosować 0W30. Mogę mieć więcej jazdy po mieście, stąd zwracam się w stronę 0W30.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 

Bochcio

Użytkownik
Samochód
C5 2.0 HDI
Ja pokonuje trasy codziennie 2x po 42 km, zależy mi na jak najszybszym rozgrzewaniu silnika, chyba dobra alternatywa dla 5w30 vw 504/507??
 
Top