Extreme Lubricants A.M.G. VR2 5W-30 GTI

wlyszkow

Handlowiec
Lokalizacja
Warszawa
Strona www
www.archoil.pl
Samochód
2.0 Turbo GDI z GPF
Redline stosuje inny pakiet i w stosowaniu estrów ma ogromne doświadczenie, kupuje także wiele typów estrów i wątpię, że w tym oleju jest 20% POE. Estrów jest wiele i są też takie, które nie szkodzą pakietowi z GTI jak POE.
W GTI wg etykiety jest 15% estrów a nie 10%.

Mobil ESP także jest oparty o własny pakiet i nie zawiera 15% POE.
 

wlyszkow

Handlowiec
Lokalizacja
Warszawa
Strona www
www.archoil.pl
Samochód
2.0 Turbo GDI z GPF
POE oczywiście nie suszy uszczelnień... ale ma inny negatywny wpływ na nie kiedy jest przedawkowany i stosowany longlife a olej 504 507 jest przeznaczony do stosowania longlife.
 

Bonker

Użytkownik
Samochód
-
Rozumiem, że chcemy uważać nas za producenta bez kompetencji, ale tak nie jest. REDLINE używa Ester Cobra. Według analiz w Rosji, mamy 10% ester jest zdefiniowany na jednostkach 60 w parametrze utleniania, 15% - 80, a REDLINE 90-120 jednostek. REDLINE MA 17-20% ESTER. MOBIL nie ma własnego pakietu dodatków, ale ten sam P6080A, tak, ESTER jest mniejszy niż 10%, ale nie mniej niż 5%/ w typowej recepturze mówi się o ESTER, jak na przykład w P6040? Proszę pokazać negatywne ESTER w longlife.
 

Attachments

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Mondeo Coupe
PAO/ester nie do każdego pakietu dodatków pasuje. W niektórych pakietach, szczególnie mid saps a tym bardziej z wysoką dawką boru POE szkodzi!
Czyli mieszanie olejów zawierających POE z AR9100 szkodzi?
 

wlyszkow

Handlowiec
Lokalizacja
Warszawa
Strona www
www.archoil.pl
Samochód
2.0 Turbo GDI z GPF
Rozumiem, że chcemy uważać nas za producenta bez kompetencji, ale tak nie jest. REDLINE używa Ester Cobra. Według analiz w Rosji, mamy 10% ester jest zdefiniowany na jednostkach 60 w parametrze utleniania, 15% - 80, a REDLINE 90-120 jednostek. REDLINE MA 17-20% ESTER. MOBIL nie ma własnego pakietu dodatków, ale ten sam P6080A, tak, ESTER jest mniejszy niż 10%, ale nie mniej niż 5%/ w typowej recepturze mówi się o ESTER, jak na przykład w P6040? Proszę pokazać negatywne ESTER w longlife.
To jest specjalna dedykowana wersja pakietu mid saps C3 ale nie 504 507 dla bazy PAO i dawka dopuszczalna POE to 2% dobrze że pokazałeś trafny przykład nt stosowania POE w mid saps.

Jeśli chodzi o Croda to oni produkują bardzo wiele różnych estrów, nie tylko typowe POE a Redline kupuje także z innych źródeł.
Dodatkowo, różne estry pokazują różny wynik OX... to zależy od typu estru.
 

poziom1989

Moderator globalny
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Renault Clio R.S.
@wlyszkow dokladnie, a mało kto to uwzględnia odnośnie Ox, a zastosowanym estrem. To zależy także od labolatorium.

Odnośnie AW, nie bez przyczyny oleje Redline mają większą zawartość ZnDDP.
 
Last edited:

Bonker

Użytkownik
Samochód
-
Nie widziałem jeszcze potwierdzenia, że większość POE reaguje z dodatkami przeciwzużyciowymi w pakietach longlife. Masz jakieś badania? Na naszym oil-club kilkaset analiz w tym samym laboratorium, gdzie wskaźnik definicji ESTER jest zawsze + \ - taki sam u różnych producentów. Zasadnicza różnica w uzyskanej wartości ESTER między tłuszczami roślinnymi lub zwierzęcymi, z których otrzymuje się ESTER, nie ma widma IR.
REDLINE ma trzy linie olejów:
1. Czysto sportowa https://www.redlineoil.com/racing-motor-oil gdzie ZDDP po 2200 ppm
2. Wersja cywilna https://www.redlineoil.com/high-performance-motor-oil na typowym opakowaniu dodatków, ale na PAO + ESTER. W tym oleju https://www.redlineoil.com/euro-series-5w30-motor-oil pod tolerancją 504.507 ESTER 17%. To jest wyższa niż 15% W GTI
3. Wersja cywilna Na wzór receptury https://www.redlineoil.com/professional-series-motor-oil
 

wlyszkow

Handlowiec
Lokalizacja
Warszawa
Strona www
www.archoil.pl
Samochód
2.0 Turbo GDI z GPF
Ester nie każdy jest taki sam. Robiłem na tym pakiecie olej na samych estrach bez PAO i miał świetne wyniki przeciwużyciowe ale nie było w tym oleju ani grama POE. Znam przynajmniej kilka estrów, które można użyć bezpiecznie z tym pakietem ale nie POE a na pewno nie w tak wysokiej dawce.

Redline stosuje inny pakiet 504 507 i wg mnie nie POE w tym oleju bo taka dawka POE nie ma sensu a oni nie robią olejów dla ładnych kart TDS czy widma.

Seria Pro Redline to zupełnie co innego i nie widzę sensu wzorowac się na masówce dla mechaników tak samo jak na Amsoil OEM albo XL.
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Mondeo Coupe
A co stosuje Redline? Prócz POE chyba tylko jeszcze diestry (a dokładniej adypiniany) są szerzej stosowane w motoryzacji
 

Bonker

Użytkownik
Samochód
-
Wybaczcie mi, ale na razie poza waszymi wypowiedziami, które opierają się tylko na waszym doświadczeniu w mieszaniu olejów, nie widzę nic dokumentalnego. To nie jest poważny argument. W Mobil ESP ESTER 5% to naruszenie typowej receptury, a także użycie GTL. Również nie mogę znaleźć MOBIL w 504/507 https://oil-star.ru/wp-content/uploads/2019/12/Masla-50200-50500.pdf , a także mobil wykazał najgorszy wynik dla dodatków przeciwzużyciowych według ASTM D 4172. Nie widzę związku z POE. Daję ci konkretny przykład z REDLINE 5w30, a ty znowu piszesz do mnie, że niewłaściwy pakiet 504.507; tak bardzo nie trzeba ESTER; tam są inni itp W końcu nie rozumiem, w czym konkretnie masz roszczenie do naszego produktu?
Jeśli jesteś technologiem, napisz konkretny komponent, który Ci nie odpowiada (poniżej jest tylko abstrakcyjna receptura):
(1) olej bazowy a: olej bazowy do uzdatniania wody, Lepkość kinematyczna w temperaturze 40°C: 21 mm2/s, Lepkość kinematyczna w temperaturze 100°C: 4,5 mm2/s, wskaźnik lepkości: 127, CA: 0,1 lub mniej, zawartość siarki: mniej niż 20 mln godz. wagowo, ilość odparowanego NOACK: 13,3% wagowo.

(2) olej bazowy W: poli- -olefina, Lepkość kinematyczna w 40°C: 17,5 mm 2/S, Lepkość kinematyczna w 100°C: 3,9 mm 2/S, Indeks lepkości 120, Ilość odparowanego NOACK: 14,9% wagowo.

(3) Olej bazowy C: Poli- -olefina, Lepkość kinematyczna w 40°C: 28,8 mm 2/S, Lepkość kinematyczna w 100°C: 5,6 mm 2/S, Indeks lepkości 136, Ilość odparowanego NOACK: 6,0% wagowo.

(4) Ditiokarbaminian molibdenu: SAKURA-LUBE 515 (wyprodukowany przez ADEKA Corporation), zawartość Mo: 10,0% wagowo, zawartość siarki: 11,5% wagowo.

(5) środek regulacji tarcia na bazie amidu: diethanoloamid kwasu oleinowego.

(6) środek regulacji tarcia na bazie estru: monooleinian gliceryny.

(7) środek regulacji tarcia na bazie aminy: KIKU-Lube FM910 (wyprodukowany przez ADEKA Corporation).

(8) ditiofosforan cynku: zawartość cynku: 9,0% wagowo, zawartość fosforu: 8,2% wagowo, zawartość siarki: 17,1% wagowo, Grupa alkilowa: mieszanina butylu wtórnego i heksylu wtórnego.

(9) Dezaktywator metalu: 1-[N,N-bis (2-etyloheksylo)aminometylo]metylobenzotriazol.

(10) środek zwiększający lepkość a: polimetakrylan, średnia masa cząsteczkowa: 420000, zawartość żywicy: 39% wagowo.

(11) środek zwiększający lepkość w: kopolimer styren-izobutylen, średnia masa cząsteczkowa: 583500, zawartość żywicy: 10% wagowo.

(12) przeciwutleniacz na bazie fenolu: propionian oktadecylo-3-(3,5-di-tert-Buti-4-hydroheksylofenylu).

(13) przeciwutleniacz na bazie aminy: dialkilodifenyloamina, zawartość azotu: 4,62% masy.

(14) przeciwutleniacz na bazie aminy molibdenu: SAKURA-LUBE S-710 (wyprodukowany przez ADEKA Corporation), zawartość molibdenu: 10% wagowo.

(15) detergent (a) na bazie metalu: nadzasadowy fenolian wapnia, liczba zasadowa (według metody z kwasem nadchlorowym): 255 mg KOH/g, zawartość wapnia: 9,3% wagowo, zawartość siarki: 3,0% wagowo.

(16) detergent na bazie metalu (B): salicylan nadzasadowy wapnia, liczba zasadowa (metoda z kwasem nadchlorowym): 225 mg KOH/g, zawartość wapnia: 7,8% wagowo, zawartość siarki: 0,3% wagowo.

(17) detergent na bazie metalu (C): sulfonian wapnia, liczba zasadowa (metoda z kwasem nadchlorowym): 17 mg KOH/g, zawartość wapnia: 2,4% wagowo, zawartość siarki: 2,8% wagowo.

(18)bezzolowy środek dyspergujący a: polibutenylosukcynomonoimid (średnia masa cząsteczkowa grupy polibutenylowej: 1000, zawartość azotu: 1,76% wagowo, zawartość boru: 2,0% wagowo).

(19) bezzolowy środek dyspergujący w: polibutenylosukcynomonoimid (średnia masa cząsteczkowa grupy polibutenylowej: 1000, zawartość azotu: 1,23% wagowo, zawartość boru: 1,3% wagowo).

(20) bezzolowy środek dyspergujący z: polibutenylosukcynbisimid (średnia masa cząsteczkowa grupy polibutenylowej: 2000, zawartość azotu: 0,99% wagowo).

(21) Inne dodatki: środek antykorozyjny, odporny na emulgowanie i środek przeciwpieniący.
 

Koksie

Użytkownik
Samochód
Audi a6 c6 2.7 tdi BPP
czyli jak to jest z dolaniem ar9100 do tego oleju? Bezpieczna sprawa czy lepiej sobie odpuścić ??
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Mondeo Coupe
Może nie jest to bezpośrednia odpowiedz ale np. Amsoil do swoich olejów, które też są na nietypowych recepturach odradza dolewanie dodatków.
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Mondeo Coupe
Ogólnie w motoryzacji chyba stosuje się najcześciej diestry i PEO i w każdych z nich jest kilka różnych rodzajów. Z diestrów chyba własnie najczęściej uzywany do takich zastosowań są adypiniany, z POE mamy prócz wspomnianego TMP, PE, DiPE oraz NPG. Dlatego ciekawi mnie skoro nie korzysta się z najpopularniejszych POE to z czego :)
 

wlyszkow

Handlowiec
Lokalizacja
Warszawa
Strona www
www.archoil.pl
Samochód
2.0 Turbo GDI z GPF
Może nie jest to bezpośrednia odpowiedz ale np. Amsoil do swoich olejów, które też są na nietypowych recepturach odradza dolewanie dodatków.
Akurat linia Amsoil SS z AR9100 to od lat sprawdzony dobry zestaw i nie słyszałem o problemach. Amsoil się asekuruje i tyle.
 
Top