Fiat Bravo 1.6 benzyna 99r

moto

Użytkownik
Samochód
Volvo v50 2.5 T5
Marka samochodu
Fiat Bravo 1 gen
Data produkcji
1999
Silnik
1.6 benzyna
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
Nie
Budżet/ile litrów
3.8L ~100 - 120 zł
Jaki olej masz obecnie
Valvoline SynPower 5w40
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40
Styl jazdy
Większość w mieście
Hej, samochód ma 140kkm, mamy go od nowości ~21 lat. Nie bierze ani grama oleju. Samochód jeżdżony głównie w mieście. Olej zmieniany co 10kkm lub rok. Ostatnio od kilku lat daję mu Valvo SynPower 5w40 i tu pytanie, czy w tej cenie znajdę coś lepszego - np Shell Helix Ultra 5w40?
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Oooo... miałem Bravo i Bravkę :D Co prawda Bravo HGT a Bravkę 1.4 12v, ale aż się łezka w oku zakręciła. To były świetne samochody, Fiaty w każdym calu, Bravkę miałem 12 lat po czym mnie cholera podkusiła żeby salonowy wóz zamienić na używaną Alfę :)

Shell będzie lepszy niż Valvo. W HGT woziłem się z Mobilem 1 5W-40 (teraz to chyba Mobil Super 3000 5W-40). Ale z tych trzech najlepszy będzie Shell.

A, bardzo dobrym olejem (zaraz mnie zagryzą) będzie też Selenia WR 5W-40 ale musiałbyś zapolować na przeceny, bo ten olej jest dość drogi.
 

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault Espace III 3.0v6 / Fiat Seicento 1.1 MPI
Shell Helix Ultra 5w40 bądź Eurol Super Lite 5w40 a jeśli nie masz urazy do polskości to Lotos 5w40 bądź Platinum 5w40

Selenia z punktu ekonomiczności się za bardzo nie opłaca
 
Last edited:

Kaczorek79

Użytkownik
Samochód
-
@moto Miałem Mareę z tym silnikiem od przebiegu 73 kkm do 171 kkm. Do 75 kkm zalewana Selenią 10w40, ja przeszedłem na Shell 10w40 i zmieniałem co 10 kkm, a od przebiegu 145 kkm zmieniłem na Helix Ultra 5w40. Z tym, że ten HU 5w40 pierwszy raz wlałem w roku 2011, więc jeszcze starsze receptury były. Na jednym i drugim Shellu silnik nie brał oleju i nigdy żaden popychacz się nie odezwał, jedynie na 10w40 w duże mrozy potrafił ciężko zakręcić. Pamiętam, jak którejś zimy olej zmieniałem z 10w na 5w, a na dworze było z -12 i wtedy było widać wyraźną różnicę w kręceniu rozrusznikiem. Szkoda, że auto zostało skasowane przez innego kierowcę, bo miałoby u mnie dożywocie (żonka jeździła sobie do pracy), przez 5 lat i prawie 100 kkm zrobione nigdy nie odmówiło posłuszeństwa, nawet sławetny alternator się nie popsuł.
 

moto

Użytkownik
Samochód
Volvo v50 2.5 T5
Moje Bravo jeździło na początku na Selenii, potem mój ojciec lał od około 2003 roku Mobil1 5w40 full syntetyk i tak, aż do 2015, od tamtej pory jeździł na Motulu/Valvo SynPower. Teraz spróbuje tego Shella. Auto przez 21 lat, nie miało awarii która by go unieruchomiła.
 
Top