Ford focus MK1 1.6 16v 100km

soszo

Użytkownik
Samochód
Hyundai ix20 1.6 Pb
Ford też ma opcję z płytkami. Tak patrząc po ofertach popychaczy w necie.
W pandzie chyba mam płytki. W Hyundai całe szklanki.
Co by nie było to nie widzę sensu wymiany wszystkich szklanek w ok dwudziestoletnim focusie.
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Ford też ma opcję z płytkami
nie we wszystkich silnikach.

Co by nie było to nie widzę sensu wymiany wszystkich szklanek w ok dwudziestoletnim focusie.
jak się szklanki kupuje w ASO to nie ma sensu, jak się zamawia w innym miejscu, to ja osobiście inaczej bym tego nie robił.
 

soszo

Użytkownik
Samochód
Hyundai ix20 1.6 Pb
W innym miejscu są po ok 70zl. Razy 16 to też czyni ładną sumkę. Dasz gwarancję że usunie to problem stukania? Wałek nie jest w najlepszym stanie. Więc trzeba by robić co najmniej całą głowicę
 

Michalos12

Użytkownik
Samochód
Ford Focus mk1 1.6 16v
powiem wam tak, szklanki są dostępne te tańsze,ale akurat tego rozmiaru co potrzebowałem nie było, jedynie aso miało, co do wałka to wałek został zmierzony i trzyma swoje wymiary.
 

soszo

Użytkownik
Samochód
Hyundai ix20 1.6 Pb
Pozostaje jeździć i się tym nie przejmować
 

Michalos12

Użytkownik
Samochód
Ford Focus mk1 1.6 16v
i tak chyba zostanie,najwyżej kupie komplet wałków i będę miał na wymianę :p:p,i zaleje jakimś dobrym 5w40
 

Michalos12

Użytkownik
Samochód
Ford Focus mk1 1.6 16v
Panowie powiem tak, jeżdżę już drugą wymiane na specol gold, najpierw 5w30, teraz 5w40 i popychacze się wyciszyły do 0 na ciepłym silniku. Na zimnym to wiadomo kilka minut poklekoczą i przestają.
Co do barwy oleju to po 4000km jest juz kawa z mlekiem, pewnie gdzies jeszcze jest syf w głębi silnika, albo specol szybko tak traci swoje właściwości.
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Płukanki stosuj i tyle.

popychacze się wyciszyły do 0 na ciepłym silniku
to akurat bardzo częste, rozszerzalność materiałowa. Olejem tutaj nic nie zdziałasz, bo masz ustawiane luzy mechanicznie, szklankami, ale o tym już zostało wszystko napisane. Z tym, że 1.6 to dosyć pancerne jednostki i raczej sporadycznie się tam luzy ustawia.
 

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault Espace III 3.0v6 / Fiat Seicento 1.1 MPI
No to ładny syf musisz mieć w silniku :D
 

Michalos12

Użytkownik
Samochód
Ford Focus mk1 1.6 16v
Góra silnika wygląda na bardzo czystą, gorzej z dołem i blokiem tego nie zobaczymy od góry, pierścienie niby ok bo oleju nie pali, ale wiadomo cos sie mogło nazbierać.
Myślałem by zastosowac jakas długodystansową plukankę
 

Michalos12

Użytkownik
Samochód
Ford Focus mk1 1.6 16v
Zastanawiam się co wybrać za olej?
Czy pozostać przy spec gold 5w40,
Czy może przejść na Orlen classic 5w40?
A może cos innego?
 

Dariusch

Użytkownik
Lokalizacja
Zgierz
Samochód
-Chevrolet Evanda 2.0
To już tylko twoja decyzja. Jeśli lubisz testować to zmień. Nie są to duże koszta w przypadku tego oleju, a zawsze jakieś odniesienie w stosunku do innych smarowideł będziesz miał. Z drugiej strony nie wiem czy jakaś odczuwalna różnica będzie. Twoja wola i ciekawość niech zdecydują.
 

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault Espace III 3.0v6 / Fiat Seicento 1.1 MPI

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault Espace III 3.0v6 / Fiat Seicento 1.1 MPI
Obaj mamy tak archaiczne silniki że nic ich nie zabije :D
Testuj :D
 
Top