Interpretacja wynikow, dopuszczone wahania w skladzie itp.

poziom1989

Moderator globalny
Lokalizacja
Niemcy
Widocznie nie przeczytałes do końca poradnika. Również przejmuje się czasami parametry od producenta dodatków, bywa, że te wartości się pokrywają, jeżeli zleci się badanie w niezależnym laboratorium.
 

feecle

Użytkownik
Samochód
Lexus GS430
Ale wymyślasz :rolleyes:

Dwie różne motody pomiaru i dwa różne wyniki.

Karta charakterystyki deklaruje metodę ISO 3016 i temperaturę płynięcia -48°C.
Analiza VOA deklaruje metodę GOST 20287 i temperaturę płynięcia -60°C.
 

poziom1989

Moderator globalny
Lokalizacja
Niemcy
Nie wymyślam....

Też jest podkreślone, że są różne metody badawcze itp. A co jakby było na odwrót? Producent deklaruje - 60°C, a rzeczywiście wyszło - 48°C. Rzeczywiste parametry są dostępne przy każdej partii, więc producent ma co chwilę zmieniać kartę? Niektórzy postępują w ten sposób, że dobierają najlepsze wyniki z kilku partii, a nawet kilku innych urządzeń i jakoś nikt ich nie krytykuje. A to dotyczy kilka parametrow.
 
Last edited:

murgos

Użytkownik
Samochód
FCA & スバル
Dwie różne motody pomiaru i dwa różne wyniki.

Karta charakterystyki deklaruje metodę ISO 3016 i temperaturę płynięcia -48°C.
Analiza VOA deklaruje metodę GOST 20287 i temperaturę płynięcia -60°C.
Jaki element, wg Ciebie, w tych metodach pomiaru jest na tyle odmienny aby wynikały z tego tak odległe od siebie wskazania ?
 

feecle

Użytkownik
Samochód
Lexus GS430
Przyczyn może być kilka i nie musi to być różnica wynikająca z zastosowania różnych metod pomiaru. Przyczyną może być chociażby błąd ludzki (np. kopiuj-wklej wyników do poprzedniego formularza), usterka sprzętu pomiarowego czy różnica w samych próbkach. Zwróciłem uwagę jedynie na dużą różnicę w temperaturach - nie chcę niczego sugerować.
 

murgos

Użytkownik
Samochód
FCA & スバル
@feecle, to co napisałeś o różnicach w kontekscie metod mi nie pasowało.
Podane jako przykład metody nie są od siebie znacząco różne co do samej zasady pomiaru jak i wielu szczegółów.
Odniosłem wrażenie, że to sugerujesz, i tyle.
Nie jest to jednak temat, który dla mnie warty jest jakiegoś głębszego rozważania ;)
 

Bonker

Użytkownik
Samochód
-
Więc przy Extreme AMG VR2 0W-40 GTR itd. jest też błąd :>

Protokoły aplikacyjne Extreme AMG VR2 0W-40 GTR z trzech różnych laboratoriów:
PLM - 62
EXTREME AMG VR2 0W-40 GTR (VOA BASE PLM).jpg
Jest takie urządzenie (zdjęcie innego oleju)
NovusTitan5W30Temp.jpg.1a50190d550324fc807f87056a7281e9.jpg

LOTOS LAB - 60
LOTOS LAB.jpg
УРЦ - 60
УРЦ (свежее масло из первой партии).jpg
urządzenie można zobaczyć o 9:11 rano
 
Last edited by a moderator:

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Przywróciłem pięć postów które wg mnie cokolwiek wnoszą do tematu (dzięki @Bonker za filmik), reszta osobistych wycieczek i bujania w obłokach zostaje w śmieciach.
 
Top