Iveco Daily 2006 rok, 2.3 diesel 116 km bus

Bochcio

Użytkownik
Samochód
C5 2.0 HDI
Panowie, orientuje się ktoś jaki olej trzeba zalać do w/w busika, chodzi o tylny dyferencjał? Auto ma przejechane już 180 tys. km, wypadałoby ten olej wymienić. Nie mogę znaleźć online żadnej instrukcji gdzie były by zalecenia producenta.


Wyszukiwarki pokazują dwa typy, ale większość z nich 85w140 GL5. inne jeszcze 75W90. Czy ktoś z Was wymieniał olej w tym dyfrze?? Co byście polecili???
 

Jachu

Użytkownik
Samochód
Fiat Stilo 1.9 JTD 115KM
Albo wpisz sobie w wyszukiwarce "Petronas dobierz olej" i pokaże Ci jaki olej tam idzie, a Petronasa dlatego, że Selenia i Tutela jest częścią tego koncernu, a jak dobrze wiemy tylko te oleje mają oficjalnie aprobaty grupy FIATa.
Powinno pomóc, pozdrawiam ;)
 

Bochcio

Użytkownik
Samochód
C5 2.0 HDI
Gdyby w przyszłości ktoś potrzebował też pomocy. Do dyfra w Iveco Daily z tych lat stosuję się lepkość 85W140 GL5. Orgianlnie zalewany jest tam petronas tutela W140M-DA (lepkość 85w140). W sklepie w którym zaopatruję się, był dostępny Ravenol 85W140 Gl5 i taki zakupiłem. Weszło 1,9 litra. Natomiast to co zleciało to dramat. Olej ciemno brązowy, przypominający smołę. Bardzo ostry zapach "przepalonego" oleju. Co więcej na śrubie spustowej jest fabrycznie magnez, na którym było pełno, ale na prawdę pełno opiłków. Iveco ma już 13 lat, ale przejechało dopiero 180 tys km. Olej z tego co mi wiadomo nigdy nie był w dyfrze wymieniany, a producent zaleca wymianę co 3 lata albo 80 000km. Dla tego po tym co dzisiaj zobaczyłem, polecam wszystkim regularną wymianę. Ja zmniejszę te interwały do 3 lat lub 40 000km, w zależności co nastąpi pierwsze. Do silnika poszedł Millers Trident VW 504/507 C3 i płukanka Liquy Molly (poprzedni właściciel lał Mobila 10W40). Pierwsze wrażenie to przy 5 stopniach celsiusza, zimy silnik pracuje tak jak rozgrzany na 10W40, i mega szybko łapie temperaturę roboczą w porównaniu do poprzedniego oleju.


Teraz czas jeszcze na olej w skrzyni. Tak jak i w dyfrze producent zaleca wymianę co 3 lata lub 80 000 km. Wymagana norma to 75W80 GL4. Zastanawiam się nad Millersem Trx Synth 75W80 Gl4/Gl5 z racji pozytywnych opinii, ewentualni widzę że castrol w tej lepkości ma ciekawy olej ( z temp płynięcia -60 stopni). Ktoś może się wypowiedzieć??
 

tomek evo

Partner forum
Samochód
-Skoda Superb
Fuchs Sintofluid 75W80 jest sprawdzonym olejem w tym wypadku. Millers też jest niezły. Dobre przekładniówki maja także Ravenol, Motul oraz ... Castrol.
 

Bochcio

Użytkownik
Samochód
C5 2.0 HDI
Tomku ale Fuchs opisany jest jako GL5. Wiem, że do nie których skrzyń które wymagają GL4 można go zalać taką informację otrzymałem kiedyś od chłopaków naprawiające skrzynie biegów, ale czy do tej konkretnej gl5 nie zaszkodzi??
 
Last edited by a moderator:
Top