• Witam

    Mam nadzieję, że to ostatnia wiadomość na dłuższy czas poza tymi dotyczącymi analiz ;)

    Zmieniłem system uprawnień. Obecni użytkownicy nie powinni zauważyć zmiany, natomiast nowi będą przez 10 postów musieli otrzymywać akceptację moderatora dla każdego posta czy tematu który stworzą. Ma to na celu odfiltrowanie osób które tylko chcą porady olejowej od tych którzy są zainteresowani, lub zainteresują się forum.

    Zrezygnowałem także z pomysłu ograniczania dostępu do części z poradami. Ja oraz gospodarz działu porad i jego moderator mamy nadzieję że uprawnienia i wymóg akceptacji odsieją ludzi chcących pisać byle pisać. Resztą zajmie się moderacja. Zniknęła także ranga doradcy. Wróci, chociaż w zmienionej formie ale muszę ten pomysł dopracować.

    Jeżeli będziecie mieli problemu z pisaniem, dostępem do czegoś do czego mieliście wcześniej - dawajcie znać, w ostateczności przez formularz kontaktowy w stopce.

    Serdecznie pozdrawiam

    Administrator

    P.S. Forum wzbogaciło się o nowego specjalistę, tytuł ten otrzymał @wlyszkow. Gratulujemy :D

Jaki olej polecacie do Mondeo mk4 mkIV 1.6 TDCI

FioleK

Nowy użytkownik
Samochód
Mondeo MK4 1.6 TDCI
Marka samochodu
Mondeo mk4 1.6 TDCI
Data produkcji
2013
Silnik
1.6TDCI 115KM
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
Tak
Budżet/ile litrów
4-5
Jaki olej masz obecnie
Valvoline 5W30 FE
Jakiego oleju wymaga instrukcja
WSS-M2C913-C
Styl jazdy
Większość w mieście
Cześć jaki olej polecacie do Mondeo mk4 1.6TDCI, silnik jest po chipie, ale ma EGR, katalizator i DPF (EGR wyczyszczony, a reszta póki co działa bezproblemowo). Samochód jest użytkowany głównie po mieście (50%) na krótkich odcinakach albo na drodze krajowej (25%) (90-120km/h) lub ekspresówkach/autostradach (25%) (120-160km/h). Obecnie jest zalany Valvoline 5W30 FE. Zastanawiam się nad 0W30 lub 0W40. DPF jest suchy.
 
Last edited:

FioleK

Nowy użytkownik
Samochód
Mondeo MK4 1.6 TDCI
Tylko 5W30, ale jest to chyba 1. w moim życiu instrukcja gdzie nie ma innych wartości napisanych :D. Poza tym to nadal jest HDI tylko z innym osprzętem (Siemens-Continental). Następny 1.5 TDCI to już chyba silnik własny Forda. Ojciec w starym 1.6 HDI (109KM, 1. generacja) jeździ na Valvolinie SynPower 5W40 i silnik, i turbina są bardzo zadowolone - zero jakiś negatywnych skutków, a silnik dociąga właśnie do 400 000km.
 

FioleK

Nowy użytkownik
Samochód
Mondeo MK4 1.6 TDCI
Tzn? Co znaczy własne? Maxlife to półka niżej niż SynPower, którym mam teraz zalany silnik.
 

piker

Nowy użytkownik
Samochód
Signum 1.9CDTi 150KM 2008
Własne znaczy polskie. Odkąd czytam to forum nauczyłem się, że polskie oleje to ta sama półka co Castrol, Total, Motul czy Valvoline - czyli porządne średniaki. Jak chcesz porządną oliwę to dopłacasz do niszowych marek, takiego olejowego craftu.

Ja do swojego leję Orlena Max Expert XD, do Peugeota 407 piękniejszej połówki pewnie wleci C2+C3 od Lotosa. Auta jeżdżą cywilnie. interwały krótkie, nie ma sensu nic droższego.
 

FioleK

Nowy użytkownik
Samochód
Mondeo MK4 1.6 TDCI
Co myślicie o
Tu znalazłem ładne porównanie: https://www.oil-club.ru/forum/topic...одная-таблица-лабораторных-анализов-ойл-клуб/

Czyli AMSOIL Signature Series 5W30 jest najlepszy?
Post automatically merged:

Pytanie czy nie lepiej się przerzucić na nowszą specyfikację WSS-M2C913-D ?
 
Last edited:

piker

Nowy użytkownik
Samochód
Signum 1.9CDTi 150KM 2008
Wydaje mi się, że olej jest od smarowania silnika, nie uszczelniania go. Od tego są uszczelniacze. Serio, można je wymieniać!
 

luckyboy

Użytkownik
Akurat olej nigdy nie uciekał mi przez uszczelniacze, tylko przez stare uszczelnienia miski olejowej czy pokrywy zaworów itp.

Skoro dodatki speczniajace uszczelki działają i wycieki oleju są uszczelnianie, to po co mam rozbierać silnik??

Przekonałem się do skuteczności działania Maxlife i tylko go teraz stosuje.
 
Top