Olej do Peugeot 3008, 2.0 HDI (150KM), 2010 r. - czy dobrze obstawiam ?

morfe1

Użytkownik
Samochód
Ford Focus Mk1, 1.6 16V, 100 KM +LPG, Seat Ibiza IV, 1.4 16V, 75 KM+ LPG
Marka samochodu
Peugeot 3008
Data produkcji
2010
Silnik
2.0 HDI, 150KM, FAP
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
Tak
Budżet/ile litrów
100 zł/4 L
Jaki olej masz obecnie
Castrol Edge 5w30
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Prawdopodobnie 5w30 C2
Styl jazdy
Część w trasie, część po mieście
Witam (w sumie w pierwszym moim zapytaniu o olej).

Niedługo w moje ręce trafi Peugeot. Aktualny przebieg 144 tys (potwierdzony), w rodzinie od 5 lat - od 85 tyś. Z tego co wiem latał na 5w30 Castrol Edge (nie znam specyfikacji dokładnej). Silnik był raczej łagodnie traktowany, serwisowany.
Auto będzie robiło przebiegi: do pracy 2 x 10 km (droga bez dużych korków), w miesiącu trasa 150 - 350 km + dłuższe trasy w wakacje + jakieś okazjonalne wypady.
Wymiany przewiduje co 10 tyś. Za miesiąc będę sam wymieniał olej + pójdzie płukanka.
Z tego co się doczytałem na forum przy tych silnikach producent oczekuje 5w30 C2. Jednak chętnie widziałbym tam coś z ciut grubszym HTHS czyli z C3. Do silnika wchodzi ok. 5,5 litra ale mój budżet określiłem co do bańki 4 L.
Widziałem że ludzie leją taką specyfikację pod te silniki i nie ma negatywnych skutków.
Mój styl jazdy raczej spokojny, bez torturowania silnika i turba.
Moje typy:
Havoline ProDS M 5W-30 (ACEA C3, C2)
Havoline ProDS V 5W-30 (C3)

Róźnice w specyfikacji (dostępne na stronie producenta) znikome (chyba że róźnica jest tylko w HTHS....).
Jakieś alternatywy ? (zależy mi raczej na olejach "mało popularnych", zakup przeważnie przez neta od sprawdzonych już sprzedawców).
Może Eurol ma coś przyzwoitego ?
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
No bardziej niszowo od Texaco to nie będzie, nie w tej cenie. Przy 150 można by dorzucić Eneosa Premium Ultra 5W-30, ale za 100 to będzie ciężko :)
 

morfe1

Użytkownik
Samochód
Ford Focus Mk1, 1.6 16V, 100 KM +LPG, Seat Ibiza IV, 1.4 16V, 75 KM+ LPG
W międzyczasie zobaczyłem ofertę Eurola i w okolicach mojego budżetu (+/-) będzie:
EUROL FLUENCE DXS 5W30.
Wiadomo w zadanym budżecie różnice pomiędzy olejami nie będą duże ale można poteoretyzować...
Warty świeczki ?
 

Bochcio

Użytkownik
Samochód
C5 2.0 HDI
Chcesz coś z grubszym HTHS bierz 5w30 albo 0w30 z najbardziej rygorystyczną normą VW 504/507 jak ja to robie do mojego 2.0 HDI. Oto post z innego tematu z polecanymi olejami:


-Fuchs 5w30 VW504/507
-Rowe 5W30 VW504/507
-Shell 0w30 C2/C3 VW504/507 lub Shell AV-L 0w30 VW504/507 (niby te same oleje albo b podobne)
- Mobil 1 ESP 5w30 C2/C3 VW504/507 (tu najważniejsze żeby kupić u oficjalnego dystrybutora, bo krąży dużo podróbek)
- Orlen Max Expert V 5w30 VW504/507
- Motul X-clean+ 5w30 vw 504/507
- Amsoil, Penrite z ta norma (ale te beda najdroższe)
- Total 5W30 Long life 504/507, Mobil 1 ESP 5W30, Fuchs 5w30 504/507, Texaco Havoline Pro Ds V 5w30 (te oleje bazują na najnowszym pakiecie dodatków od Infineum z dużą zawartością boru, szczególnie je polecam)
 

morfe1

Użytkownik
Samochód
Ford Focus Mk1, 1.6 16V, 100 KM +LPG, Seat Ibiza IV, 1.4 16V, 75 KM+ LPG
@Bochcio Widziałem Twojego posta z tymi olejami i dlatego m.in wziąłem pod uwagę Texaco Pro DS V. (ew. ProDS M )
Wybór jest spory jak widać i tutaj do wyboru wpada mi jeszcze Eurol i ten Fuchs (muszę je zweryfikować czy są jakieś różnice czy wsio to samo).
Post automatically merged:

Aha i czy mógłbym prosić o kilka słów na temat Euroli od @tomek evo, bo wiem że zna te oleje ?
 

tomek evo

Partner forum
Samochód
-Skoda Superb
Eurol Fluence DXS 5W30 bardzo solidna oliwa. Na HC ale z tego co wiem to na bardzo dobrych i czystych bazach HC. Kilku Klientów bardzo chwali ten olej a jeździli wcześniej m.in na Millersie, Liqui Moly, Neste czy Valvoline. Ma oficjalna aprobatę MB 229.52. Nie jest to na pewno wybitny olej ale na pewno wart swojej ceny. Trochę droższy jest zbierający również bardzo dobre recenzje Texaco Havoline PRO DS V 5W30 ale stosunek cena/jakośc wg. mnie jest również bardzo dobra. Budżet masz szczerze powiedziawszy nie za wysoki ale nie znaczy, ze nie da rady znaleźć jakiejś przyzwoitej oliwy w tej lub zbliżonej cenie.
 

morfe1

Użytkownik
Samochód
Ford Focus Mk1, 1.6 16V, 100 KM +LPG, Seat Ibiza IV, 1.4 16V, 75 KM+ LPG
Dzięki wszystkim za konsultacje - wybór padł na Texaco Pro DS V. Przekonała mnie chyba analiza tego oleju na ruskim forum. Cenowo łapie się w moich widełkach. Póki co wychodzę z założenia, że pierwsze wymiany i tak będę robił poniżej 10 tyś więc źle mu nie będzie, dodatkowo zawsze chciałem przetestować jakiś olej Texaco i tak się złożyło że teraz będę miał okazje.
pozdr
 
Top