• Witam

    Mam nadzieję, że to ostatnia wiadomość na dłuższy czas poza tymi dotyczącymi analiz ;)

    Zmieniłem system uprawnień. Obecni użytkownicy nie powinni zauważyć zmiany, natomiast nowi będą przez 10 postów musieli otrzymywać akceptację moderatora dla każdego posta czy tematu który stworzą. Ma to na celu odfiltrowanie osób które tylko chcą porady olejowej od tych którzy są zainteresowani, lub zainteresują się forum.

    Zrezygnowałem także z pomysłu ograniczania dostępu do części z poradami. Ja oraz gospodarz działu porad i jego moderator mamy nadzieję że uprawnienia i wymóg akceptacji odsieją ludzi chcących pisać byle pisać. Resztą zajmie się moderacja. Zniknęła także ranga doradcy. Wróci, chociaż w zmienionej formie ale muszę ten pomysł dopracować.

    Jeżeli będziecie mieli problemu z pisaniem, dostępem do czegoś do czego mieliście wcześniej - dawajcie znać, w ostateczności przez formularz kontaktowy w stopce.

    Serdecznie pozdrawiam

    Administrator

    P.S. Forum wzbogaciło się o nowego specjalistę, tytuł ten otrzymał @wlyszkow. Gratulujemy :D

Olej Fuchs Titan Sintofluid 75w80

Siwus312

Nowy użytkownik
Samochód
Opel Vivaro 2.0 cdti 2008
Witam wszystkich, mam małe pytanko co do oleju Fuchs Titan Sintofluid 75w80 które nie daje mi spokoju, jak to jest z tą specyfikacja GL5 czy ona faktycznie jest szkodliwa dla synchronizatorów w skrzyni ?? Na dniach planuje wymienić olej w skrzyni PF6 w Oplu Vivaro, lecz naczytałem się trochę o tych olejach GL5 i już sam nie wiem czy zaszkodzę skrzyni czy tez nie. Czy dla świetego spokoju kupić elf tranself GL4+ tak jak zaleca producent ?? Z góry dzięki.
Pozdrawiam
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Jeśli producent zaleca specyfikację GL4, to wlej GL4. Podobno, nie wiem, ile w tym prawdy, ale Fuchs GL5 nie powoduje uszkodzeń synchronizatorów w skrzyniach z zaleceniami GL4, ale ja wolałem nie ryzykować i wlałem Elfa Tranself NFP 75W80 GL4+. Masz w Vivaro skrzynię Renault? Jeśli tak, to Elf NFP zastępuje poprzednie oleje do skrzyń. Ja również mam wlany NFP a skrzynię mam JR-5.
 

Siwus312

Nowy użytkownik
Samochód
Opel Vivaro 2.0 cdti 2008
Tak zgadza się skrzynia produkcji Renault PF6 6 biegowa, tak wiec chyba będę musiał kupić tego elf’a tranself nrp. Chociaż już kupiłem tego Fuchs Sintofluid zanim dowiedziałem się ze specyfikacja GL5 nie za bardzo idzie w parze z synchronizatorami w skrzyni :roll:
 

Siwus312

Nowy użytkownik
Samochód
Opel Vivaro 2.0 cdti 2008
Właśnie przed chwilą otrzymałem odpowiedź na temat użycia oleju Fuchs sinto fluid do skrzyń PF6 z jednej z firm specjalizującej się w regeneracjach skrzyń biegów itd.
Olej Fuchs Sintofluid spełnia wszystkie normy producenta Pana skrzyni biegów i może Pan go zalać do swojej skrzyni bez obaw.
Od ponad 8 lat ten olej sprzedajemy z powodzeniem m.in. do naprawianych przez nas skrzyń PF6 i żadne klient nie uskarżył się, by były jakieś problemy z powodu tego oleju.
Tak więc już sam nie wiem :roll: ale chyba zostanę przy tym Fuchs Sintofluid i tak już mam go zakupionego i stoi na półce, jeśli fachowcy twierdzą ze w/w olej spełnia wszystkie wymagania skrzyni, wiec mam nadzieje że nie powinno być żadnych problemów z synchronizatorami.
 

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
Ja dzwoniłem do jednej z firm naprawiających skrzynie biegów i zapytałem wprost o degradujące działanie gl5 na synchronizatory.
Odpowiedź była taka, że wspomniany Fuchs zawiera inhibitory korozji i nie szkodzi synchronizatorom.
Jednak w przypadku samochodu, który jest na gwarancji sugerują zastosowanie oleju z ASO (w moim konkretnym przypadku to jakiś olej tutella pod marką gm opel).
 

Bochcio

Użytkownik
Samochód
C5 2.0 HDI
Do M32 tylko Fuchs 75W80 GL5. Tak, wiem że tam idzie 75W85 GL4, ale też temat przerabiałem. Też rozmawiałem z tymi Panami od tych skrzyń i tylko ten fuchs potrafi najlepiej zabezpieczyć tę skrzynię.
 

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
Ja w grudniu podczas serwisu olejowego jednak zaleje skrzynie olejem z ASO.
 
A

Anonymous

Gość
Bochcio napisał:
Do M32 tylko Fuchs 75W80 GL5. Tak, wiem że tam idzie 75W85 GL4, ale też temat przerabiałem. Też rozmawiałem z tymi Panami od tych skrzyń i tylko ten fuchs potrafi najlepiej zabezpieczyć tę skrzynię.
no ale przed czym ma zabezpieczyć GL5 czego nie da rady zrobić GL4 ?
 

Skiper

Użytkownik
Samochód
Nissan Juke Nismo 1.6 DiG-T 200KM MR16DDT , Toyota Auris II 1.6 132KM 1ZR-FAE
Nie ocenie czy to istotne info ,ale takie otrzymałem z Total/ELF :

"Co do produktu Fuchsa to jeśli porówna Pan karty charakterystyki to zobaczy Pan, że produkt konkurencji jest w 100% olejem HC-HI, nie PAO. W tym dokumencie jest podane: Olej bazowy nr WE 265-157-1 50-100%. Ten numer oznacza: Destylaty ciężkie parafinowe, obrabiane wodorem (ropa naftowa), więc nie pochodzi z gazu a z ropy, więc nie jest olejem PAO. "
 

Bochcio

Użytkownik
Samochód
C5 2.0 HDI
Fuchsa 75w80 GL5, zalałem do poprzedniej Kia w której producent nakazywał 75w85 GL4. Po wymianie nic się nie zmieniło. Tzn nie było nigdy problemów ze zmianą biegów, czasami w gorące dni przy toczeniu się redukcja z dwójki na jedynkę delikatnie haczyło. Po wymianie oleju brak tego defektu. Olej OE wymieniłem przy 105 tys km, na fuchsie jeżdziłem do 145 000 km, skrzynia działa bardzo dobrze. Olej przy wymianie zleciał czarny (ale nie taki jak przepracowany w dieslu), żadnych opiłków nie było.


Teraz zamówiłem tego fuchsa, pójdzie do skrzyni fiata w 1.2 69km, tam producent też zaleca 75w85 GL4, zobaczymy jak się sprawdzi.
 
Top