Orlen Platinum Pro F 5W-30

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Renault Megane 3 RS CUP
Z widma IR wynika, że HC bez udziału PAO.
 

jerseyAdmin

Administrator
Dorzucę od siebie że, patrząc na zawartość wapnia olej średnio nadaje się do nowoczesnych silników T-GDI. Co prawda Molibden i Cynk są stosowane do zapobiegania zjawisku, a tutaj zwłaszcza cynku jest w sensownych ilościach to jednak wg mnie najwyżej wyjdzie się na zero patrząc na samo LSPI.

Do końca nie wiemy jak wygląda pełna formulacja i co tam jeszcze siedzi i jak działa w tym oleju, ale wg mnie nie powinien to być olej pierwszego wyboru do turbodoładowanych silników z bezpośrednim wtryskiem.
 

SACZI

Użytkownik
Samochód
Astra K
No nie "zapobiega" LSPI, bo i chyba żaden olej nie zapobiega...
Samo zjawisko LSPI nasila się przy udziale innych czynników i olej nie jest tym głównym.
Przywołując sobie historię 1.4T z Astr K, to zmiana oleju spowodowała uspokojenie się szarpania, ale awarie tłoków zniknęły po zmianie konstrukcyjnej silnika, która polegała na poprawie chłodzenia tychże.
Sama receptura na LSPI to ~Ca/Mg - 1300/600 (+/-100).

Olej dedykowany Fordom z wolnossącymi benzynami sprzed 10+ lat.
 

cytrynowiec

Ojciec założyciel
Samochód
Octavia III TSI CZDA 150
Imho tłuścioch starszej generacji, duży poziom ZDDP i wapnia. Do DI tak średnio.
 

jerseyAdmin

Administrator
No dobra, zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia.

Biorąc pod uwagę średni wiek samochodów w Polsce to olej dobrany do najwiekszej grupy potencjalnych klientów, ale za tą cenę spodziewałem się nowocześniejszej formulacji.
 

cytrynowiec

Ojciec założyciel
Samochód
Octavia III TSI CZDA 150
Piszą że popiół 1.0 ma....nie wiem przy takim pakiecie.....TBN 12....

 

jerseyAdmin

Administrator
50 ziko w ASO jak wymienisz u nich, 70 jak kupujesz w detalu.
 

murgal

Użytkownik
Samochód
Kia Ceed GT 1.6 T-GDI 2019
Zauważyliście jak bardzo różni się lepkość w 100 względem deklaracji ? Taki błąd jest czymś normalnym ?
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Jak do Forda, to konkurent Formuły bardzo konkretny, ale z pewnością nie za 70zł\1L...

Nie mniej, olej ciekawy pakietowo i wysoki TBN. Lepkość w 100 też wysoka jak na parametr 30. Sporo Boru, Wapnia i Fosforu. Formulacja fajna do Fordowskiego wtrysku pośredniego.
 

tomek evo

Partner forum
Samochód
-Skoda Superb
Fajny olej ale nie do DI i nie za 70,00 zł/l. Badany równolegle nowocześniejszy pakietowo i oparty w znacznym stopniu na PAO na Eneos jest dwa razy tańszy nie mówiąc już o cenie Specola Golda 0W30 :
https://lejolej.pl/pl/p/SPECOL-Gold-SNSMCF-FE-0W30-4-l/136
Wiec wniosek taki, ze ta cena jest z sufitu ale rozumiem, ze tyle to się płaci na stacji ale nawet cena o połowę niższa nie jest wg. mnie atrakcyjna.
 

jerseyAdmin

Administrator
Za okolicę 30 złotych/litr to już można by pomyśleć jeżeli ktoś chce mieć alternatywę dla oleju OEM od Forda.

Tylko problem z tym olejem polega na tym, że on dostępny jest tylko na stacjach Orlenu, albo w ASO Kia. I z tego co mi miła pani z Orlenu powiedziała to nie będzie dystrybuowany innymi kanałami. Więc nie ma co liczyć na inne ceny. Na dodatek jest dostępny tylko w butelkach 1 litr, nie ma co liczyć na sensowną obniżkę przy kupnie np. 5 litrów.

Tego Orlena, podobnie jak resztę serii Pro wg mnie warto kupować tylko w ASO jeżeli ma się Kię z silnikiem MPI albo diesla. Wtedy, przy cenie łącznej z wymianą i filtrem w okolicach 240 złotych za 4,2 litra (u mnie, o ile dobrze pamiętam) ma on sens. W innym wypadku jak chce się Orlen to lepiej zerknąć na Max Experta.

Korci mnie, żeby zrobić analizę Max Expert F 5W-30 do porównania.
 

Bochcio

Użytkownik
Samochód
C5 2.0 HDI
Chłopaki a nie wydaje Wam się, że to co w serii Pro, to dokłądnie ten sam olej który jest w seriach Max Expert??
 

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault/Fiat
Dlaczego tak uważasz ? Jakieś uzasadnienie ?
 
Top