Płukanki - Temat ogólny

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Renault Megane 3 RS CUP
Kilka postów wyżej pisałem. Po samych trasach spadł poziom benzyny do 3.7% wg mnie niewiele a na autostradzie było szybko i olej był gorący wiele godzin.
W ruchu miejskim poziom rośnie. Auto ma start/stop też ale jego wyłączenie na miesiąc nie dało żadnej różnicy.
Jedyna zaleta i co ratuje silnik to miska prawie 8L oleju. Przy mniejszej byłby dramat wg mnie. Z drugiej strony koszt wymiany oleju boli.
Tak ale nadal nie ma pewności, ze w trybie autostradowym auto nic nie dolewa, a jedynie, ze bilans dolewania i odparowywania jest na korzyść odparowywania dlatego może po długiej trasie spadło tylko o tak mało. Mi bardziej chodziło o taką teoretyczną odparowalność czy ktoś to kiedyś badał? Skoro płukanki potrafią odparować po pierwszym rozgrzaniu to zastanawia mnie jak długo z oleju o temperaturze powiedzmy 100 stopnie będzie odparowywać 5% benzyny. Samo paliwo jest tak badane przy kontroli jakości do oceny składu frakcyjnego i w temperaturze 100 stopni potrafi dość szybko odparować 65% benzyny więc tak się ostatnio zastanawiałem jak to się ma do paliwa obecnego w oleju.
 

wlyszkow

Partner forum
Lokalizacja
Warszawa
Strona www
www.archoil.pl
Samochód
2.0 Turbo GDI z GPF
Plukanki po spuszczeniu oleju nie jest 5%... Tyle dodajesz do oleju a potem to spuszczasz czyli może finalnie zostaje 0.5%
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Renault Megane 3 RS CUP
Nigdzie nie napisałem, ze zostaje 5% płukanki. Chodziło o analogie skoro te "0,5%" paruje już po pierwszym rozgrzaniu o czym sam pisałeś kilkukrotnie to ile czasu zajmie odparowanie przykładowego 5% benzyny z oleju bo sama czysta benzyna paruję bardzo szybko tym bardziej podgrzana do 100 stopni.
 

rychu147

Użytkownik
Samochód
Fiat Bravo 1.4 t jet lpg 120@150 2011
Na płukance oilem ile można przejechać km ?
 

pawelus

Użytkownik
A czy to prawda że diesel b7 gorzej odparowuje lub prawie wcale od diesla bez bio? W analizach oelcheck w Niemczech rozdzielają te 2 paliwa w karcie
 

wlyszkow

Partner forum
Lokalizacja
Warszawa
Strona www
www.archoil.pl
Samochód
2.0 Turbo GDI z GPF
A czy to prawda że diesel b7 gorzej odparowuje lub prawie wcale od diesla bez bio? W analizach oelcheck w Niemczech rozdzielają te 2 paliwa w karcie
Coś w tym może być bo sporo próbek ze sprzętu rolniczego od pewnego czasu trafia z 10+ % ON w oleju
 

cytrynowiec

Ojciec założyciel
Samochód
Octavia III TSI CZDA

Pedros

Użytkownik
Samochód
VW PASSAT CFGB
Zastanawiam się tak samo jak Ty, kojarzę ze w fordach też sporo paliwa w oleju. Ciekawe jak wyglada to w nowych alfach.
@cytrynowiec i @Pedros Wy siedzicie mocno w temacie silników tsi orientujecie się czy tam tez jest obecny ten problem?
O TSI mam mniejsze pojęcie niż TDI - ale każdy silnik benzynowy który posiadałem z różnych stajni nadawał woń paliwa środkom smarnym - głównie w cyklu miejskim. Oczywiście przy użytkowaniu LPG problem występuje znacznie później -pod koniec interwału.
 

Pedros

Użytkownik
Samochód
VW PASSAT CFGB
Kilka postów wyżej pisałem. Po samych trasach spadł poziom benzyny do 3.7% wg mnie niewiele a na autostradzie było szybko i olej był gorący wiele godzin.
W ruchu miejskim poziom rośnie. Auto ma start/stop też ale jego wyłączenie na miesiąc nie dało żadnej różnicy.
Jedyna zaleta i co ratuje silnik to miska prawie 8L oleju. Przy mniejszej byłby dramat wg mnie. Z drugiej strony koszt wymiany oleju boli.
hmm -> 8 litrów oleju i do tego 4,5 % (objętościowo) paliwa to 0,36 litra.

W wyścigach samochodowych zapłon jest ustawiany w taki sposób ze olej jest wręcz zalewany paliwem stad właśnie zaleca bardzo wysokie lepkości nawet W60 -nie dlatego ze jest gorąco jak na słońcu tylko właśnie z tego powodu. Nawet na ulotce Albo Motula 300V albo Race Pro S 10W60 widziałem adnotacje ze odporny na mieszanie z paliwem i zapewnia pełna ochronę pomimo rozcieńczenia.
Być może to jest kierunek - kompensacja lepkością, ale bez przesady :)
Post automatically merged:

Coś w tym może być bo sporo próbek ze sprzętu rolniczego od pewnego czasu trafia z 10+ % ON w oleju
DPF?
 

soszo

Użytkownik
Samochód
Hyundai ix20 1.6 Pb
Może chodzi o chłodzenie tłoków paliwem dlatego są zalewane. Gdzieś czytałem, że przy uturbieniu wolnossaka tak właśnie się robi mapy, bo natrysk oleju na czy raczej pod denko jest za słaby. Moce w gdi turbo to ponad 100KM z litra więc może jest taka konieczność żeby dziury w tłoku nie wypaliło.
 

wteam

Użytkownik
Panowie, jedno pytanko, jak powinno się aplikować ten AR2300?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

lukaszewski

Użytkownik
Samochód
BMW E90 330i LCI N53B30
może zgodnie z instrukcją?....


ja osobiście butelkę dawałem do gorącej wody, żeby płukanka przeszła w stan ciekły :) silnik zimny/ciepły bez znaczenia, wlewam odpowiednio zgodnie z proporcją 35ml/1l oleju silnikowego, odpalam, 2-3 min na wolnych obrotach i idę się przejechać ;-) najlepiej stosować w okresie letnim, chyba, że robisz trasy dłuższe niż 15-20km żeby sobie mogła popracować w zimie
 
Top