• Witam

    Mam nadzieję, że to ostatnia wiadomość na dłuższy czas poza tymi dotyczącymi analiz ;)

    Zmieniłem system uprawnień. Obecni użytkownicy nie powinni zauważyć zmiany, natomiast nowi będą przez 10 postów musieli otrzymywać akceptację moderatora dla każdego posta czy tematu który stworzą. Ma to na celu odfiltrowanie osób które tylko chcą porady olejowej od tych którzy są zainteresowani, lub zainteresują się forum.

    Zrezygnowałem także z pomysłu ograniczania dostępu do części z poradami. Ja oraz gospodarz działu porad i jego moderator mamy nadzieję że uprawnienia i wymóg akceptacji odsieją ludzi chcących pisać byle pisać. Resztą zajmie się moderacja. Zniknęła także ranga doradcy. Wróci, chociaż w zmienionej formie ale muszę ten pomysł dopracować.

    Jeżeli będziecie mieli problemu z pisaniem, dostępem do czegoś do czego mieliście wcześniej - dawajcie znać, w ostateczności przez formularz kontaktowy w stopce.

    Serdecznie pozdrawiam

    Administrator

    P.S. Forum wzbogaciło się o nowego specjalistę, tytuł ten otrzymał @wlyszkow. Gratulujemy :D

Pytanie do administratora

qba37_oldschool

Użytkownik
Samochód
Hyundai i30 PDE 1.6 CRDi | Audi A3 BLS | Golf 6 CBAB
Co ten wpis wnosi do tematu? Spamujesz... Masz coś do mnie to napisz na priv :) Poza tym cytuję wybiórczo, a nie całe posty... Teraz możesz sobie ulżyć i dać mi bana...
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Renault Clio R.S.
Zwazaj dokladnie na slowa. Tutaj chodzilo o powiazanie z Tapatalk-iem tzn. czy otrzymujesz powiadomienia, wiec jak najbardziej wnosi i jest istotny, bo moze faktycznie z jakis przyczyn nie sa widoczne lub po prostu ignorowane, chcialem to zweryfikowac. I tak, wielokrotnie cytowales cale posty.
 
Last edited:

qba37_oldschool

Użytkownik
Samochód
Hyundai i30 PDE 1.6 CRDi | Audi A3 BLS | Golf 6 CBAB
Nie używam TT odkąd administracja się rozpruła, że devsi kodu przestrzegają przed używaniem 3rd party API, bo nie spełnia audytu bezpieczeństwa... Generalnie narażacie userow na wyciek ich danych... Zamiast ścigać o cytowanie postów lepiej zastanowić się czy warto wystawiać forum do TT tylko dlatego, że userą zależy... Niestety ale jak stykam się z takim podejściem do tematu to jaką mam gwarancję, że wychwycicie wyciek lub w ogóle o nim poinformujecie użytkowników... Mówiąc wprost działacie wbrew rekomendacji autorów kodu forum...
 

qba37_oldschool

Użytkownik
Samochód
Hyundai i30 PDE 1.6 CRDi | Audi A3 BLS | Golf 6 CBAB
No ale być może to jest właśnie coś co należy sprzątnąć? API do TT, pogadaj z kimś kto się w administracji na tym zna... Ja akurat jestem z branży i serio, ale danie userom czegoś tylko dlatego, że userzy tego chcą to droga donikąd... Z punktu widzenia security to rekomendacje/zalecenia vendora muszą brać górę na nice to have userow... Ja TT używałem, ale jak mi @jerseyAdmin napisał, że wtyczka nie przechodzi audytu security to od razu odpiąłem oil-club.pl z TT... To są jednak dane ludzi, wiadomości prywatne, szczegóły profili etc. ... Szkoda, żeby gdzieś wypłynęły, tym bardziej niezauważenie...
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Jakbyś wiedział do czego daje się dostęp użytkownikom bo tego chcą (i mówię tu o dużych biznesach, nie o prywatnych forach) to byś się mocno zdziwił.

Ja tu jestem jedyny techniczny :) I też jestem z branży, dlatego TT jeszcze tutaj jest. Znam twórców XenForo, wiem jakie jest ich podejście do bezpieczeństwa wiec wiem na co mogę sobie pozwolić. Wyrzucenie go nie jest proste biorąc pod uwagę że prawie 3/4 ruchu na forum to Tapatalk. Wcześniej czy później wyleci, ale trzeba to zrobić tak, żeby forum nie opustoszało.

Z jednym masz rację, powinien być jasny komunikat dla użytkowników o niebezpieczeństwach związanych z prywatnością i Tapatalkiem. Będę musiał coś sklecić sensownego. Ale ja jestem techniczny i takie rzeczy mi do głowy nie przychodzą. W firmie jest od tego ktoś inny :(
 

qba37_oldschool

Użytkownik
Samochód
Hyundai i30 PDE 1.6 CRDi | Audi A3 BLS | Golf 6 CBAB
Jakbyś wiedział do czego daje się dostęp użytkownikom bo tego chcą (i mówię tu o dużych biznesach, nie o prywatnych forach) to byś się mocno zdziwił.
Hehe, dokładnie wiem, dlatego kilka lat temu zmieniłem jedno corpo gdzie user dostawał co chciał niemal od ręki na takie gdzie security first :) Prosty przekaż w formie przypiętego posta: preferowany dostęp do forum przez zaktualizowane wersje przeglądarek, używanie TT jest dostępne ale nie jest rekomendowane jako bezpieczna forma połączenia do forum bo grozi tym i tym... To nigdy nie jest łatwe odciąć usera od toola, którego zna i często lubi, ale z drugiej strony ludków warto uświadamiać o ryzykach :)
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
To nigdy nie jest łatwe odciąć usera od toola, którego zna i często lubi, ale z drugiej strony ludków warto uświadamiać o ryzykach
Wybacz, ale chcącemu nie dzieje się krzywda, a jak widzę takie teksty zalatujące ograniczeniem mojej swobody użytkowania, to pojawia mi się piana na ustach, bo komunizmu nie dzierżę. To mi przypomina propagandę obecnej władzy i wmawianie ludziom, że rząd lepiej wyda ich pieniądze i lepiej wie, co powinni robić i mysleć. Jeśli moje dane wyciekną przez korzystanie z TT, to jest to TYLKO I WYŁĄCZNIE MOJA SPRAWA I MOJA WINA. Ostrzeżenie w formie informacji, OK. Jeśli użytkownik to akceptuje, to OK. Tyle w temacie i nie widzę sensu rozwodzenia się tutaj nad TT.
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Dopóki TT nie kompromituje całości bazy danych to zostanie. Jeżeli pojawią się informacje, że zagrożeniem jest nie tylko aplikacja, ale też wtyczka, albo aplikacja pobiera i zarządza danymi do których nie powinna mieć dostępu to Tapatalk wyleci.

Na razie nie ma żadnych zagrożeń związanych z Tapatalkiem dla xenForo, a monitoruję to w miarę na bieżąco bo to jedyna wtyczka zewnętrzna jakiej używamy.
 

rob_roy

Użytkownik
Samochód
Yaris 2SZ-FE dłuższa znajomość, kilka innych przelotnych
W trybie "komputer" fajnie byłoby przesunąć przycisk "Nowe posty" do stałej częśći menu.
Albo uaktywnić "piorun" jak w trybie telefon

W wątkach, gdzie jest dużo nowych wypowiedzi, trzeba przeskrolować na samą górę, żeby wyświetlić nowe posty.

1593409008968.png


Pozdrawiam,
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Wciskasz "Co nowego" (obok "Fora"), klikasz na tytuł interesującego cię tematu i jesteś przenoszony do pierwszego nieprzeczytanego posta. Nie musisz nic przewijać :)
 

soszo

Użytkownik
Samochód
Hyundai ix20 1.6 Pb
@SACZI gratuluję awansu 😎

To rzeczywiście był remanent, a myślałem że to żartobliwie nazwana przerwa techniczna ;)
 

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
No, wygląda na to, że czarne chmury nad forum zawisły...
Ja tymczasowo, do ustabilizowania sytuacji forum będę modem, bo to jest dość nieprzyjemna robota...
 

soszo

Użytkownik
Samochód
Hyundai ix20 1.6 Pb
Ej no weź. Nie ma strachu :p

SACZI napisał:

Z midsaps'ów, czyli spełniających LL04 za wysoko nie podskoczymy ...
Zastanawiam się nad propozycją fullSaps'a opartego o bazy PAO.
No i nieśmiertelny na tym forum Meguin 0w/5w-40 jako pierwszy wybór mi na klawiaturę się nasuwa ...

Albo Ravenol VST z normą LL01.
 

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault Espace III 3.0v6 / Fiat Seicento 1.1 MPI
Co do zrzutek nie musi ich organizowac jedna osoba . A na utrzymanie forum chyba każdy tu piszący podaruje tą dyszke . Wybrać jakieś 2-3 osoby które się zrzucaly i by się podjęły wysylek
 

soszo

Użytkownik
Samochód
Hyundai ix20 1.6 Pb
Nie wiem jakie to pieniądze wchodzą w grę jeśli chodzi o funkcjonowanie forum ale jeśli nie reklamy to składki członkowskie. Jeśli wystarczyło by 50zł na rok to ja nie widzę przeciwwskazań.
 

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault Espace III 3.0v6 / Fiat Seicento 1.1 MPI
Aczkolwiek dalej nie rozumiem zakazu partnerów na forum, wszędzie są oni i jakoś inne oil cluby nie mają z tym problemu. Tomkowi już za pełne pao ze specolem goldem 5w40 chyba wszyscy odpuscili poza @feecle :D
 

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
Jeżeli chodzi o analizy, to nadal uważam, że to właśnie jest największy sens istnienia tego forum.
Bez analiz z automatu spadamy do poziomu grupy na fb, którą tutaj tak "namiętnie kochamy".
To jest coś, co stanowi przewagę forum nad każdym innym.

Organizacja analiz
Zgłaszam chęć pomocy @jerseyAdmin w ich organizacji, czyli byśmy się po prostu zdublowali, jeżeli chodzi o kwestie podatkowe.

Partnerzy?
Hm, ciężki temat ...
Cytując klasyka, "jestem za, a nawet przeciw".
Co innego partnerzy "techniczni" - tutaj jestem jak najbardziej "ZA".
Tylko jak ich zdobyć ...?
 
Top