• Witam

    Mam nadzieję, że to ostatnia wiadomość na dłuższy czas poza tymi dotyczącymi analiz ;)

    Zmieniłem system uprawnień. Obecni użytkownicy nie powinni zauważyć zmiany, natomiast nowi będą przez 10 postów musieli otrzymywać akceptację moderatora dla każdego posta czy tematu który stworzą. Ma to na celu odfiltrowanie osób które tylko chcą porady olejowej od tych którzy są zainteresowani, lub zainteresują się forum.

    Zrezygnowałem także z pomysłu ograniczania dostępu do części z poradami. Ja oraz gospodarz działu porad i jego moderator mamy nadzieję że uprawnienia i wymóg akceptacji odsieją ludzi chcących pisać byle pisać. Resztą zajmie się moderacja. Zniknęła także ranga doradcy. Wróci, chociaż w zmienionej formie ale muszę ten pomysł dopracować.

    Jeżeli będziecie mieli problemu z pisaniem, dostępem do czegoś do czego mieliście wcześniej - dawajcie znać, w ostateczności przez formularz kontaktowy w stopce.

    Serdecznie pozdrawiam

    Administrator

    P.S. Forum wzbogaciło się o nowego specjalistę, tytuł ten otrzymał @wlyszkow. Gratulujemy :D

Ravenol VMP 5W-30

sergey-bartex

Użytkownik
Samochód
VW Golf, 2012, 1.6 CAYB
Auto - VW Golf 6, 2012 rok
Przebieg - 90000 km
Na oleju - 14360 km (360 godzin)
dolewki - 0
dodatki do paliwa - zawsze Wynn's Supremium Diesel

analiza.jpg


Dodano po 1 godzinie 54 minutach 25 sekundach:
i teraz pytanko - dzie Molibden
Wg. paszportu jakosci - bylo 106 ppm
w UOA - 1....
to samo z Borem - bylo 102, teraz 28
 
Last edited by a moderator:

Plywak

Użytkownik
Samochód
Mondeo Coupe
Masz wersję bez USVO gdzie Ravenol zonglowal dodatkami jak chciał i raz byl Mo, B, a nawet Wolfram, a raz nie było.
 

Plywak

Użytkownik
Samochód
Mondeo Coupe
Widać warty tyle ile paszport polsatu ;) Ravenol juz na niemieckim forum przyznał, że byly wersje bez Mo i B.
 

Plywak

Użytkownik
Samochód
Mondeo Coupe
Chyba gdzieś w tym wątku lub w temacie o VST https://oil-club.de/index.php?thread/2578-ravenol-hersteller-thread/
 

cytrynowiec

Użytkownik
Samochód
Octavia III TSI CZDA
Jeżeli zmiana oleju została zrobiona w tym momencie co analiza, to w punkt. Odnośnie zużycia, jak na diesla, olej solo - nie najgorsze, ale krótszy interwał, albo dodanie odpowiedniego dodatku i mamy je dużo mniejsze. Plus , że paliwa w oleju nie ma - bo było gorzej. Odnośnie składu, jak widać karta sobie, producent sobie....
 

sergey-bartex

Użytkownik
Samochód
VW Golf, 2012, 1.6 CAYB
cytrynowiec napisał:
Jeżeli zmiana oleju została zrobiona w tym momencie co analiza, to w punkt. Odnośnie zużycia, jak na diesla, olej solo - nie najgorsze, ale krótszy interwał, albo dodanie odpowiedniego dodatku i mamy je dużo mniejsze. Plus , że paliwa w oleju nie ma - bo było gorzej. Odnośnie składu, jak widać karta sobie, producent sobie....
za paru dni wysle na badanie 100ml nowego VMP, juz USVO, ktory teraz jest zalany w silnik. zobaczymy co tam...

Dodano po 49 minutach 4 sekundach:
po drugim sprawdzanju oleju:
Mo - 1 ppm
utlenenie - 20

nowy VMP 2016/2017 roku mial:
Mo - 100 ppm
Utl - 60

a olej WIV III:
Mo - 4
Ult - 23
 

Stark

Użytkownik
Samochód
sprinter 518
Jak na taki interwal to widywalem sporo mniejszs zuzycia w dieslu zelaza i aluminium.. jak uzytkujesz auto? Trasy czy miasto? Dpfa chyba nie ma bo bardzo malo paliwa w oleju
 

sergey-bartex

Użytkownik
Samochód
VW Golf, 2012, 1.6 CAYB
DPF mam, jest w dobrym stanie
Miasto 70-80% ; po za miastem 20-30%
nie ljubie zbyt male obroty. zwykle - ro 1800-2000 ob/min. no i max - 2500
 

cytrynowiec

Użytkownik
Samochód
Octavia III TSI CZDA
Ruch miejski wpływa na zużycie i to znacznie, jednak i tak jest dobrze, że paliwa w takim cyklu nie ma.
Wracając do składu dodatków, widzę że Ravenol zdrożał i to mocno, a tu takie kwiatki ze składem ciągle.
 

sergey-bartex

Użytkownik
Samochód
VW Golf, 2012, 1.6 CAYB
paliwa nie ma bo zmienilem oprogramowanie w aucie)) z dieselgejtu na normalne porzednie. bo te z diezelgejtu - masakra

a co do ceny - tak. ale mnie udalo sie kupic 9 litrow VMP USVO v cene zwyklego VMP

P.S. teraz pomyslalem i...powiem tak - ja nie widzialem jak na serwise byl pobierany olej. odbieralem auto i butelka byla w bagazniku. bardzo czysta....
 

Plywak

Użytkownik
Samochód
Mondeo Coupe
cytrynowiec napisał:
Wracając do składu dodatków, widzę że Ravenol zdrożał i to mocno, a tu takie kwiatki ze składem ciągle.
Jak ciagle skoro analiza jest starej wersji? Jak na USVO mimo podwyżki i zapewnień producenta, ze wraz nową serią ma się sklad ustabilizować nadal będą zmiany wtedy można stwierdzić że nadal walą w ch ;) U mnie przecież tez nie bylo Mo bo olej był w starej wersji, która kosztowal ponizej 130zl za 5l
 

sergey-bartex

Użytkownik
Samochód
VW Golf, 2012, 1.6 CAYB
Plywak napisał:
cytrynowiec napisał:
Wracając do składu dodatków, widzę że Ravenol zdrożał i to mocno, a tu takie kwiatki ze składem ciągle.
Jak ciagle skoro analiza jest starej wersji? Jak na USVO mimo podwyżki i zapewnień producenta, ze wraz nową serią ma się sklad ustabilizować nadal będą zmiany wtedy można stwierdzić że nadal walą w ch ;) U mnie przecież tez nie bylo Mo bo olej był w starej wersji, która kosztowal ponizej 130zl za 5l
ja wydalem rok temu 180 zl za 5 L
 

cytrynowiec

Użytkownik
Samochód
Octavia III TSI CZDA
Ano ciągle:
Końcowka 2016 : https://www.oem-oil.com/forum/Otchet-ob-ispytanii-motor-9/?p=1
Końcówka 2017 https://oil-club.de/index.php?thread/2936-ravenol-vmp-5w-30/
potem masz kartę nowego tu wrzuconą gdzie jest bor i moly, potem okazuje się że jednak nie ma w tej UOA, potem się okazuje że z USVO jest:
https://oil-club.de/index.php?thread/4631-ravenol-vmp-5w-30-usvo/
 

Plywak

Użytkownik
Samochód
Mondeo Coupe
Dokladnie tak, przed USVO raz bylo raz nie i to wiadomo od dawna. Nawet przedstawiciel Ravenola to przyznal i dodal, że niby wraz z nową serią skład ma się ustabilizować. Dopiero po jakimś czasie się okaże czy mowil prawde czy walił scieme i jak to stwierdziłeś "ciągle" zmieniają skład. Póki co wypływają jeszcze analizy produktów rozlewanych wlasnie na przelomie 2017-2018 dlatego ważne aby przy analizie sprawdzić date rozlewania. Moj też był jak widać ze starej serii.
 

sergey-bartex

Użytkownik
Samochód
VW Golf, 2012, 1.6 CAYB
ten co koncowka 2017 - prawidlowo koncowka 2016r. to jest napisane w samym formularzu (Probe vom 15.11.2016)
moj olej - to kwiecien 2017. i nibyto tez musi byc i Mo, i Bor

Moim zdaniem - pomylka escze jedna w naklejanu naklejek

Juz to bylo z olejem DXG. u mnie okazuj sie olej VIW III zamiast VMP.....
 
Top