Ravenol VMP 5W-30

sergey-bartex

Użytkownik
Samochód
VW Golf, 2012, 1.6 CAYB
Auto - VW Golf 6, 2012 rok
Przebieg - 90000 km
Na oleju - 14360 km (360 godzin)
dolewki - 0
dodatki do paliwa - zawsze Wynn's Supremium Diesel

analiza.jpg


Dodano po 1 godzinie 54 minutach 25 sekundach:
i teraz pytanko - dzie Molibden
Wg. paszportu jakosci - bylo 106 ppm
w UOA - 1....
to samo z Borem - bylo 102, teraz 28
 
Last edited by a moderator:

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Renault Megane 3 RS CUP
Masz wersję bez USVO gdzie Ravenol zonglowal dodatkami jak chciał i raz byl Mo, B, a nawet Wolfram, a raz nie było.
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Renault Megane 3 RS CUP
Widać warty tyle ile paszport polsatu ;) Ravenol juz na niemieckim forum przyznał, że byly wersje bez Mo i B.
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Renault Megane 3 RS CUP
Chyba gdzieś w tym wątku lub w temacie o VST https://oil-club.de/index.php?thread/2578-ravenol-hersteller-thread/
 

cytrynowiec

Ojciec założyciel
Samochód
Octavia III TSI CZDA
Jeżeli zmiana oleju została zrobiona w tym momencie co analiza, to w punkt. Odnośnie zużycia, jak na diesla, olej solo - nie najgorsze, ale krótszy interwał, albo dodanie odpowiedniego dodatku i mamy je dużo mniejsze. Plus , że paliwa w oleju nie ma - bo było gorzej. Odnośnie składu, jak widać karta sobie, producent sobie....
 

sergey-bartex

Użytkownik
Samochód
VW Golf, 2012, 1.6 CAYB
cytrynowiec napisał:
Jeżeli zmiana oleju została zrobiona w tym momencie co analiza, to w punkt. Odnośnie zużycia, jak na diesla, olej solo - nie najgorsze, ale krótszy interwał, albo dodanie odpowiedniego dodatku i mamy je dużo mniejsze. Plus , że paliwa w oleju nie ma - bo było gorzej. Odnośnie składu, jak widać karta sobie, producent sobie....
za paru dni wysle na badanie 100ml nowego VMP, juz USVO, ktory teraz jest zalany w silnik. zobaczymy co tam...

Dodano po 49 minutach 4 sekundach:
po drugim sprawdzanju oleju:
Mo - 1 ppm
utlenenie - 20

nowy VMP 2016/2017 roku mial:
Mo - 100 ppm
Utl - 60

a olej WIV III:
Mo - 4
Ult - 23
 

Stark

Użytkownik
Samochód
sprinter 518
Jak na taki interwal to widywalem sporo mniejszs zuzycia w dieslu zelaza i aluminium.. jak uzytkujesz auto? Trasy czy miasto? Dpfa chyba nie ma bo bardzo malo paliwa w oleju
 

sergey-bartex

Użytkownik
Samochód
VW Golf, 2012, 1.6 CAYB
DPF mam, jest w dobrym stanie
Miasto 70-80% ; po za miastem 20-30%
nie ljubie zbyt male obroty. zwykle - ro 1800-2000 ob/min. no i max - 2500
 

cytrynowiec

Ojciec założyciel
Samochód
Octavia III TSI CZDA
Ruch miejski wpływa na zużycie i to znacznie, jednak i tak jest dobrze, że paliwa w takim cyklu nie ma.
Wracając do składu dodatków, widzę że Ravenol zdrożał i to mocno, a tu takie kwiatki ze składem ciągle.
 

sergey-bartex

Użytkownik
Samochód
VW Golf, 2012, 1.6 CAYB
paliwa nie ma bo zmienilem oprogramowanie w aucie)) z dieselgejtu na normalne porzednie. bo te z diezelgejtu - masakra

a co do ceny - tak. ale mnie udalo sie kupic 9 litrow VMP USVO v cene zwyklego VMP

P.S. teraz pomyslalem i...powiem tak - ja nie widzialem jak na serwise byl pobierany olej. odbieralem auto i butelka byla w bagazniku. bardzo czysta....
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Renault Megane 3 RS CUP
cytrynowiec napisał:
Wracając do składu dodatków, widzę że Ravenol zdrożał i to mocno, a tu takie kwiatki ze składem ciągle.
Jak ciagle skoro analiza jest starej wersji? Jak na USVO mimo podwyżki i zapewnień producenta, ze wraz nową serią ma się sklad ustabilizować nadal będą zmiany wtedy można stwierdzić że nadal walą w ch ;) U mnie przecież tez nie bylo Mo bo olej był w starej wersji, która kosztowal ponizej 130zl za 5l
 

sergey-bartex

Użytkownik
Samochód
VW Golf, 2012, 1.6 CAYB
Plywak napisał:
cytrynowiec napisał:
Wracając do składu dodatków, widzę że Ravenol zdrożał i to mocno, a tu takie kwiatki ze składem ciągle.
Jak ciagle skoro analiza jest starej wersji? Jak na USVO mimo podwyżki i zapewnień producenta, ze wraz nową serią ma się sklad ustabilizować nadal będą zmiany wtedy można stwierdzić że nadal walą w ch ;) U mnie przecież tez nie bylo Mo bo olej był w starej wersji, która kosztowal ponizej 130zl za 5l
ja wydalem rok temu 180 zl za 5 L
 

cytrynowiec

Ojciec założyciel
Samochód
Octavia III TSI CZDA
Ano ciągle:
Końcowka 2016 : https://www.oem-oil.com/forum/Otchet-ob-ispytanii-motor-9/?p=1
Końcówka 2017 https://oil-club.de/index.php?thread/2936-ravenol-vmp-5w-30/
potem masz kartę nowego tu wrzuconą gdzie jest bor i moly, potem okazuje się że jednak nie ma w tej UOA, potem się okazuje że z USVO jest:
https://oil-club.de/index.php?thread/4631-ravenol-vmp-5w-30-usvo/
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Renault Megane 3 RS CUP
Dokladnie tak, przed USVO raz bylo raz nie i to wiadomo od dawna. Nawet przedstawiciel Ravenola to przyznal i dodal, że niby wraz z nową serią skład ma się ustabilizować. Dopiero po jakimś czasie się okaże czy mowil prawde czy walił scieme i jak to stwierdziłeś "ciągle" zmieniają skład. Póki co wypływają jeszcze analizy produktów rozlewanych wlasnie na przelomie 2017-2018 dlatego ważne aby przy analizie sprawdzić date rozlewania. Moj też był jak widać ze starej serii.
 

sergey-bartex

Użytkownik
Samochód
VW Golf, 2012, 1.6 CAYB
ten co koncowka 2017 - prawidlowo koncowka 2016r. to jest napisane w samym formularzu (Probe vom 15.11.2016)
moj olej - to kwiecien 2017. i nibyto tez musi byc i Mo, i Bor

Moim zdaniem - pomylka escze jedna w naklejanu naklejek

Juz to bylo z olejem DXG. u mnie okazuj sie olej VIW III zamiast VMP.....
 
Top