Renault Scenic 1.6 16V K4M (107KM)

Michalos12

Użytkownik
Samochód
Ford Focus mk1 1.6 16v
To prawda, lecz zależy jakie finanse przeznaczył autor na olej, jak mniejsze to opłaca się Specol, jak większe to shell.
Dużo też będzie zależało od interwału zmiany oleju, jak ma zmieniać co 4-6tys km to ja bym lał specola, jak 10+tys km to shella.
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Megane III RS CUP
Budżet jest wyraźnie zaznaczony w pierwszym poście i shell spokojnie się w nim mieści :) Myśle, ze 10k km na oleju na bazie GTL z fajnym pakietem i TBN na poziomie 12 najmniejszego wrażenia nie zrobi.
 

SoulRoe

Użytkownik
Lokalizacja
zachodniopomorskie
Samochód
-Renault Scenic FL 1.6 16V 107KM - LPG / Renault Grand Scenic 2 - 1.9 dCi 131KM FAP
Nie było Lotosa, z był Shell, no to wziąłem Shell'a :) O Specolu nawet nie myślałem, dopiero teraz poczytałem, że to podobno to samo prawie co Motul, przynajmniej tak zrozumiałem z analizy, którą tutaj robiliście na forum :)
Na olejach ogólnie nie oszczędzam, chociaż wiadomo, że też nie będę tutaj ładował oleju za 300+ pln, bo nie ma sensu w ten silnik takiego lać raczej :) Zobaczymy jak będzie na Shellu, jak będzie kaszanka & wątrobianka, to będziemy myśleć dalej :)
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Megane III RS CUP
Jak Revenol VST się nie sprawdzał i na Shellu też będzie lipa to ja nie winił bym tutaj oleju :)
 

tkm

Użytkownik
Samochód
Citroen C5 I 2.0 HDI 109
A propos shella 5w40, przeglądam strefę marek na allegro w której shell ma oficjalny sklep i ten olej sprzedawany jest jako Helix Ultra I 5w40. "I" oznacza HC a nie GTL.

Ciekawe czy znowu mają problemy z pozyskiwaniem GTL.
 

Kaczorek79

Użytkownik
Samochód
-VW Golf mk7 1.4 tsi
@tkm To chyba tylko ze zdjęcia w ogłoszeniu. Niektórzy sprzedawcy zatrzymali się na bańce Shella sprzed 15 lat, pamiętam takie stare długie bańki kiedyś były ;)
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Megane III RS CUP
A propos shella 5w40, przeglądam strefę marek na allegro w której shell ma oficjalny sklep i ten olej sprzedawany jest jako Helix Ultra I 5w40. "I" oznacza HC a nie GTL.

Ciekawe czy znowu mają problemy z pozyskiwaniem GTL.
Shell Helix Ultra-I i Ultra to dwa różne produkty dlatego na forum polecamy Ultra, a w najnowszej wersji pod API SN Plus Shell już nawet na etykiecie chwali się, ze to GTL
 

cytrynowiec

Ojciec założyciel
Samochód
Octavia III TSI CZDA
Shell jest łatwo dostępny i to jest jego duży plus, a jak pisałem polskie oleje mają na tym polu dużo do nadrobienia, choć jak pamiętam sieciówki mają nawet Specola w sprzedaży (autopart) bo mój mechanior dla tych co liczą mocno kasę tylko te oleje im zalewa.
 

SoulRoe

Użytkownik
Lokalizacja
zachodniopomorskie
Samochód
-Renault Scenic FL 1.6 16V 107KM - LPG / Renault Grand Scenic 2 - 1.9 dCi 131KM FAP
Na VST, na początku też nie było zle, bo inaczej od razu bym go wymienił. Poziom trzyma cały czas, ile wlane tyle na bagnecie jest, tylko z biegiem czasu, jak obecnie przy 8k już na zaczyna klepać na zimnym starcie...zobaczymy jak będzie z Shell'em. Zdaje sobie sprawę, że ten silnik swoje już ma i że cuda pewnie tam były lane przede mną..ale może jak się ten syf wymyje, to mu się poprawi trochę...nie wiem. W końcu to 19 letnie auto...nie salon.
 

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault Espace III 3.0v6 / Fiat Seicento 1.1 MPI
I tu raczej trzeba szukać problemu w hydraulice, po tylu latach może warto tam zajrzeć i wymienic co trzeba, nic wieczne nie jest .
Co do Shella zdaje mi sie ze silnik może zachowywac sie "najglosniej" ale tego dopiero dowiesz sie po zalaniu i przejechaniu jakiegoś dystansu .
Swoją drogą olej tez się degraduje w miejszym/wiekszym stopniu, u mnie tez okolo 9 k juz słychać inną pracę silnika ;)
 

SoulRoe

Użytkownik
Lokalizacja
zachodniopomorskie
Samochód
-Renault Scenic FL 1.6 16V 107KM - LPG / Renault Grand Scenic 2 - 1.9 dCi 131KM FAP
Co do Shella zdaje mi sie ze silnik może zachowywac sie "najglosniej" ale tego dopiero dowiesz sie po zalaniu i przejechaniu jakiegoś dystansu .
Dlaczego uważasz, że na Shell'u ten silnik (czy jakikolwiek inny) będzie zachowywał się "najgłośniej"?
Wcześniej miałem Astrę F z silnikiem 1.4 na monowtrysku i od salonu jeździła na Shellu i nigdy nie było "najgłośniej"...skąd więc taka teoria?
Przerabiałeś to u siebie może? Myślę ,że jak olej jest jest dobry, to nie powinno być głośniej, tylko normalnie :)
 

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault Espace III 3.0v6 / Fiat Seicento 1.1 MPI
Wlewasz już praktycznie olej 5w30 do tego silnika do tego dojdzie degradacja i akustyka może być inna . Ogólnie im "grubszy" olej potrafi być ciszej . A ten silnik innych zaleceń chyba niż 5w40 nie ma, ewentualnie było chyba 5w30 a5/b5

Też miałem cienkiego z salonu i całe zycie jeździł na mobilu i texaco i po zmianie opakowań mobila x lat temu auto chodzilo jak traktor . Więc wiesz takie porównanie jest bez sensu :D
 
Last edited:

SoulRoe

Użytkownik
Lokalizacja
zachodniopomorskie
Samochód
-Renault Scenic FL 1.6 16V 107KM - LPG / Renault Grand Scenic 2 - 1.9 dCi 131KM FAP
Wlewasz już praktycznie olej 5w30 do tego silnika do tego dojdzie degradacja i akustyka mlze .
Shell Helix Ultra 5W-40 jest jak 5W-30 wg składu?? No czym jest Lotos Synthetic Plus, czy ten polecany Specol? Wydawało mnie się, że Shell da właśnie lepszą ochronę niż np VST, który był lany wcześniej...
 

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault Espace III 3.0v6 / Fiat Seicento 1.1 MPI
Shell Helix Ultra 5W-40 jest jak 5W-30 wg składu?? No czym jest Lotos Synthetic Plus, czy ten polecany Specol? Wydawało mnie się, że Shell da właśnie lepszą ochronę niż np VST, który był lany wcześniej...
Nie wg składu tylko wg lepkości zachacza już górne granice 5w30 .

Skoroo VST nie dał rady pod tym wzgledem wątpię aby na Shellu mu przeszło i szukal bym w silniku problemu
 
Last edited:

SoulRoe

Użytkownik
Lokalizacja
zachodniopomorskie
Samochód
-Renault Scenic FL 1.6 16V 107KM - LPG / Renault Grand Scenic 2 - 1.9 dCi 131KM FAP
Skoroo VST nie dał rady pod tym wzgledem wątpię aby na Shellu mu przeszło i szukal bym w silniku problemu
Nie bardzo rozumiesz, że silnik nie klepie cały czas, obojętnie co byś tam nie wlał, tylko dopiero pod koniec interwału. Jedynie zależało mi na tym, żeby wlać tam taki olej, który całkowicie wyeliminowałby właśnie to klepanie nawet pod koniec interwału...bo nie chce po prostu, żeby silnik w pewnych momentach chodził na sucho, nim ten olej się rozejdzie po centrali olejowej, bo spłynął do miski po np. 2 dniach postoju i wałki są suche, albo słabo zabezpieczone, czy też poddawał się podczas odpalania po zimnych nocach. Po co sugerowanie, że na siłę mam silnik remontować, skoro to może jest wina oleju, który zbyt szybko degraduje się przed zamierzonym interwałem.
Napisałem wyraźnie, że zaczyna klepać dopiero pod koniec interwału, a nie non stop czy to na świeżym czy starym przepracowanym oleju i co bym nie robił i nie lał tam...gdyby to waliło jak w dieslu i dzwoniło, czy z olejem, czy bez, to wiadomo, że nie szukał bym oleju, tylko oddał to na szrot.
Widocznie VST nie daje rady i przed 10kkm się wykłada, to samo było na LM 4100, innych olejów nie trenowałem do tej pory, więc szukam porady. Postawiłem na Shell'a, bo to polecacie..zobaczymy.
 

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault Espace III 3.0v6 / Fiat Seicento 1.1 MPI
Pisałeś że klepie na starcie więc myślałem że to bez różnicy czy olej jest świeży czy po X przebiegu . Widocznie nie doczytałem, mój błąd . Eksperymentuj może uda się znaleźć oliwe w korzystnej cenie która sprosta twoim oczekiwaniom ;) powodzenia
 
Top