• Witam

    Mam nadzieję, że to ostatnia wiadomość na dłuższy czas poza tymi dotyczącymi analiz ;)

    Zmieniłem system uprawnień. Obecni użytkownicy nie powinni zauważyć zmiany, natomiast nowi będą przez 10 postów musieli otrzymywać akceptację moderatora dla każdego posta czy tematu który stworzą. Ma to na celu odfiltrowanie osób które tylko chcą porady olejowej od tych którzy są zainteresowani, lub zainteresują się forum.

    Zrezygnowałem także z pomysłu ograniczania dostępu do części z poradami. Ja oraz gospodarz działu porad i jego moderator mamy nadzieję że uprawnienia i wymóg akceptacji odsieją ludzi chcących pisać byle pisać. Resztą zajmie się moderacja. Zniknęła także ranga doradcy. Wróci, chociaż w zmienionej formie ale muszę ten pomysł dopracować.

    Jeżeli będziecie mieli problemu z pisaniem, dostępem do czegoś do czego mieliście wcześniej - dawajcie znać, w ostateczności przez formularz kontaktowy w stopce.

    Serdecznie pozdrawiam

    Administrator

    P.S. Forum wzbogaciło się o nowego specjalistę, tytuł ten otrzymał @wlyszkow. Gratulujemy :D

Saab 9-3 237 tyś. km

lukaszewski

Użytkownik
Samochód
BMW E90 330i LCI N53B30
Ja np mam takie nieodparte wrażenie, analizując karty różnych producentów, że mimo, iż oba oleje mają drugą liczbę oznaczoną jako '40' to ich zachowanie 'na cieplo' i wytrzymałość temperaturowa (np temp zapłonu) jest już inna -na korzyść tego z przedrostkiem '5w'. Aczkolwiek mogę się mylić więc i niech ktoś mądrzejszy mnie poprawi 🤷🏻‍♂️ zapewne o to chodzi autorowi.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Renault Clio R.S.
@Many28lce musisz zrozumieć kilka rzeczy. Te parametry ulegają wahaniom, w zależności od partii i nawet laboratorium.

A w tym porównaniu nie ma miejsca na lepszy olej, tylko odpowiedniejszy. Meguin 0W-40 posiada bardzo dużą zawartość PAO 4 cSt, a co za tym idzie? Osiągnie lepszy wynik opierając się o CCS i MRV, natomiast ucierpi temp. zapłonu, NOACK, przede wszystkim HTHS, należy dodać nieco więcej wiskozatora. Lecz SAE 5W-40 (PAO 6 i 8 cSt) będzie mieć wyższy (gorszy) CCS i MRV, ale....lepszy NOACK, temp. zapłonu i HTHS. Różnice nie będą duże, ale warto mieć to na uwadze. I każdy indywidualnie musi zdecydować, który olej będzie odpowiedniejszy.
 
Last edited:

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Jest też jeszcze jedno ale, o czym miłośnicy porównywania cyferek nie pamiętają. W sumie dwa, ale drugi jest nie do wyjaśnienia dla nas więc pomińmy.

Różnice między podobnymi olejami, jak tutaj, mieszczą się w granicach błędu pomiaru. To są już pojedyncze procenty czy wręcz części procenta. Te analizy powinny służyć do sprawdzenia zgodności receptury z danymi producenta oraz do ich uzupełnienia jeżeli producent nie podaje wszystkich parametrów. I do podstawowego poznania pakietu dodatków. Dzięki nim wiemy, czy to co siedzi w butelce zgadza się z tym co deklaruje producent, możemy poznać czy i jakie bazy są stosowane, od biedy wiemy czy producent stosuje metaliczne dodatki głównie czy możliwe że siedzi tam coś innego.

Ale, na bogowie mili, nie do porównania dwóch niemal identycznych olejów. Przecież to podstawy. Ostatnie klasy podstawówki, może klasa czy dwie wyżej że takie różnice w badaniu substancji nie są praktycznymi różnicami. Zrobić 30-50 badań obu olejów z różnych partii, ale ciągle na tej samej recepturze, wyciągnąć średnie z tych badań i to byłoby już jakieś porównanie.
 

Many28lce

Użytkownik
Samochód
SAAB 9-3
jeszcze ciepły 🙂
Post automatically merged:

Myśle, że pokuszę się o analizę zużycia. To będzie najwcześniej początek przyszłego roku.
 

cytrynowiec

Użytkownik
Samochód
Octavia III TSI CZDA
Z Ravenola było zrobić, jak się sprawuje i wtedy była by pewność i weryfikacja opinii z hurtowni.
 

Many28lce

Użytkownik
Samochód
SAAB 9-3
Jak budżet pozwoli to się zrobi i Ravenola 👌
Post automatically merged:

Dodam, że Motul data produkcji 2 lata wstecz od zakupu ale ponoć norma, Ravenol 5L świeży a 1L początek 2017.
Post automatically merged:

Jak budżet pozwoli to się zrobi i Ravenola 👌
Post automatically merged:

Dodam, że Motul zawsze data produkcji 2 lata wstecz od zakupu ale ponoć norma, Ravenol 5L świeży a 1L początek 2017.
 
Top