Shell Helix Ultra 5W-40

magil

Użytkownik
Samochód
3.2 V6 260 KM
U mnie normalny interwał do tej pory to 9-10 kkm, przy czym zawsze oleje jedne z najdroższych. W żadnym wypadku dłużej oleju w silniku nie trzymałem ;)
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Masz JTSa prawda? To może lepiej Ultra Diesel? Powinien ciut lepiej poradzić sobie z osadzaniem się nagaru na zaworach. Shell go chyba nawet rekomenduje do JTSów.
 

magil

Użytkownik
Samochód
3.2 V6 260 KM
Tak, 3.2. Wysłałem w tym celu zapytanie do Shella, ale nie spieszy im się z udzieleniem odpowiedzi. Na początku produkcji 159 z tym silnikiem Ultra Diesel, potem już Ultra.
 

Gardor

Użytkownik
Samochód
Seat Leon 5F FL 1.4 Fr
Ja teraz wlalem Helixa Ultra 5W40 i dokoksowalem AR9200v2. Może zrobię analizę np. po 10tys albo wcześniej
 

cytrynowiec

Ojciec założyciel
Samochód
Octavia III TSI CZDA
Seria Ultra ma największy udział baz GTL, niższe serie mają go mało albo wcale.
Zerknąłem na 5w40 Ultra i pojawił się w odmianie LSPI czyli mamy zmianę w pakietach dodatków:
https://www.shell-livedocs.com/data/published/pl/fc95b61b-64ac-410a-8676-f0be42e17909.pdf
 

Jachu

Użytkownik
Samochód
Fiat Stilo 1.9 JTD 115KM
[mention]cytrynowiec[/mention] a czy istnieje jakieś sensowne wytłumaczenie dlaczego HX7 5w40 ma temperaturę płynięcia równą -51 stopni Celsjusza, a Ultra Helix tylko -36?

Ps. Zalałem do siebie właśnie ww. Shella HX7 5w40 i dziwna sprawa - nie ma normy API CF, za to ma normę VW 505 czyli do diesla się jednak nadaje...
Pozdrawiam!
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
o ile się nie mylę, to z tej trójki, tylko HX7 nie ma w bazie GTL i jest zwykłym HC. Stare analizy są na forum rosyjskim.
 

cytrynowiec

Ojciec założyciel
Samochód
Octavia III TSI CZDA
Widzę że są zmiany ale sam jestem ciekaw czemu aż tak się pozmieniało choć należy pamiętać że w kartach są wartości ogólne. Analizy RUS nie do końca mają odniesienia, bo część z nich dotyczyła olejów z ich blendowni albo z przeznaczeniem na rynek RUS.
 

magil

Użytkownik
Samochód
3.2 V6 260 KM
PSX_20190930_075708.jpg


Panowie o co kaman? Oba oleje produkcja sierpień. Lewy z aparts, prawy z oficjalnej dystrybucji na Allegro. Pytałem przed zakupem, aparts ma od oficjalnego dystrybutora w PL, a oficjalny przedstawiciel na Allegro bierze oleje z Niemiec...
Który był analizowany tu na forum?
 

KZFR

Użytkownik
Samochód
XC60, 2.4D
Po lewej stronie masz nowszą etykietę. Analizowany był ten po prawej, co nie oznacza, że ten po lewej się czymś różni.
 

magil

Użytkownik
Samochód
3.2 V6 260 KM
To pewne info że niczym się nie różni?
Mogę podesłać świeżą próbkę do analizy jeśli zachodzi podejrzenie zmiany formulacji.
 

Jachu

Użytkownik
Samochód
Fiat Stilo 1.9 JTD 115KM
Od siebie mogę dodać, że nadal na bańce z olejem mamy napis - "PURE PLUS TECHNOLOGY", czyli prawdopodobnie mamy olej oparty na GTL.
Kiedyś użytkownicy niemieckiego oil-clubu o tym pisali. Natomiast napis na bańce - "ACTIVE CLEANSHING TECHNOLOGY" oznacza, iż mamy w bańce olej oparty na HC (np. Shell HX7 5w40 ma takowy napis widoczny na bańce i odmiana Shell Helix Ultra I 5w40).
Pozdrawiam!
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Może ten po lewej to już nowa formulacja z LSPI o której się od jakiegoś czasu wspomina? Chociaż raczej by się pochwalili na opakowaniu.
 

murgos

Specjalista
Samochód
FCA & スバル
Czy możesz wkleić zdjęcie etykiety z tyłu opakowania z czytelnymi napisami ?
 

magil

Użytkownik
Samochód
3.2 V6 260 KM
OK, czyli nie warto wysyłać tego do badania? Na oil-club.ru jest chyba dostępne.
Zatem zrobię analizę za 6000 km.
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
No właśnie chyba warto. Podejrzewam, że będą zmiany w pakiecie dodatków.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Top