Shell Helix Ultra 5W-40

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
już wielokrotnie było o tym pisane, że oleje na Rosję mogą być innymi produktami, niż w europie, dla tego do analiz rosyjskich podchodzimy z dystansem.
 

KZFR

Użytkownik
Samochód
XC60, 2.4D
To proszę pokaż mi te różnice. Ostatnie analizy pokazują, że to produkty 1:1.
 

Plywak

Ojciec założyciel
Samochód
Renault Megane 3 RS CUP
Etykieta jest identyczna jak ten nowy Rosyjski więc jest zapewne jak pisałem kilka stron wcześniej czyli Shell po wielu latach zmienia recepturę nie tylko na rynek Rosyjski. Nasza analiza pokrywała się z rosyjską z przed kilku lat praktycznie 1:1 wiec podejrzewam, ze ta nowa też bedzie identyczna jak ta rosyjska. Chcecie sprawdzić? Można robić zrzutkę.

Fajnie, ze w końcu na etykiecie chwalą się, ze to GTL :)
 

magil

Użytkownik
Samochód
3.2 V6 260 KM
Wybaczcie jeśli przeoczyłem, w zasadach zbiórek nie zauważyłem takiej informacji. Jaka jest teraz cena badania?
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Ciekawe, czy HX8 też będzie się pokrywał z tym sprzedawanym w Rosji. On chyba również ma odświeżone opakowanie.
 

Kevin88

Użytkownik
Samochód
Audi A4 1.8T(ANB), Suzuki Swift Sport(M16A)
0w20 też ma nową etykietę więc raczej wszystkie będą miały zmienione.
 

magil

Użytkownik
Samochód
3.2 V6 260 KM
Panie i Panowie,
Mam wyniki podstawowej analizy Shella z butelki z nową etykietą. Wynik nie wygląda zbyt profesjonalnie, ponieważ podesłałem świeżą próbkę (co przecież widać "na oko") z odpowiednią adnotacją, a laborant miał chyba gorszy dzień (patrz - komentarz :) ).
Przy okazji i całkiem "gratis" lab zrobiło porównanie do analizy próbki z posta #1.
w1.PNG

w2.PNG

Clipboard01.jpg
 

Mr.Wolf

Użytkownik
Samochód
Hyundai Coupe GK FL2 2007, 2.0 G4GC-G
Z badania wynika, że unowocześnili formulację, by przeciwdziałać LSPI (zdjęli ok. 1000 ppm wapnia i dołożyli magnezu, boru oraz kapkę molibdenu). Patrząc na trendy wśród producentów silników spalinowych jest to słuszna koncepcja.
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Ciekawe skąd wiedzieli że mogą porównać te próbki :) @wlyszkow ich szturchnął?
 

Jachu

Użytkownik
Samochód
Fiat Stilo 1.9 JTD 115KM
Z badania wynika, że unowocześnili formulację, by przeciwdziałać LSPI (zdjęli ok. 1000 ppm wapnia i dołożyli magnezu, boru oraz kapkę molibdenu). Patrząc na trendy wśród producentów silników spalinowych jest to słuszna koncepcja.
I TBN wzrósł do niemal 12 mgKOH/g :D
 

Mr.Wolf

Użytkownik
Samochód
Hyundai Coupe GK FL2 2007, 2.0 G4GC-G
I TBN wzrósł do niemal 12 mgKOH/g
Owszem, jednak nie ogłaszałbym z tego powodu fanfarów, ponieważ w pierwszej próbce ze stycznia nie ma określonej liczby kwasowej. Jest to o tyle ważne, że nie powinno się rozpatrywać parametru TBN jako wartości bezwzględnej, a w odniesieniu do właśnie liczby kwasowej. Tutaj nie jesteśmy w stanie określić czy stosunek TBN do TAN się poprawił czy może pogorszył.
 

murgos

Użytkownik
Samochód
FCA & スバル
NIe zamierzam tej tezy podważać.
Tak czy inaczej trzeba przepuścić przez silnik i wtedy analiza szerszego spektum informacji da odpowiedź jak ta formuła się zachowa w danym środowisku.
 

Jachu

Użytkownik
Samochód
Fiat Stilo 1.9 JTD 115KM
To ja jeszcze dodam od siebie, że taka ilość Mg w oleju sprawia, że mamy niezły olej do diesla --> np.: Ravenol NDT, Mobil 1 Delvac charakteryzują się podobnymi wartościami Mg w oleju i są to oleje dedykowane do silników diesla. Już pisałem o tym kiedyś, że jeżeli mamy więcej Ca - korzystniejszy taki olej będzie dla silnika benzynowego, jeżeli mamy porównywalną ilość Mg i Ca lub więcej Mg niż Ca - olej taki sprawdzi się w silniku diesla (pomijam teraz zjawisko LSPI w silnikach benzynowych).
Pozdrawiam!
 

cytrynowiec

Ojciec założyciel
Samochód
Octavia III TSI CZDA
Akurat detergenty na bazie Mg słyną z dużo lepszej retencji TBN od tych na bazie Ca.
Dokładnie. Pakiet dużo nowocześniejszy i bardziej wszechstronny (benzyna/ON). Potwierdza tendencję zmian w olejach ze względu na eko normy, ale ciekawe jak z bazami i zawartością GTL, bo w RUS ten olej wykręcał b. dobre wyniki z NOACK i PP, i to może być największa różnica między RUS i PL-EU.
 

magil

Użytkownik
Samochód
3.2 V6 260 KM
Czyli teoretycznie taki olej lepiej się sprawdzi w dużym benzynowym silniku z wtryskiem bezpośrednim, który z natury narażony jest na odkładanie się tu i ówdzie nagaru?
 
Top