Shell Helix Ultra 5W-40

Mr.Wolf

Użytkownik
Samochód
Hyundai Coupe GK FL2 2007, 2.0 G4GC-G
@magil, zauważ, że duże pojemności skokowe silników to ewenement w naszych czasach. Tutaj bardziej chodzi o doładowane, małe pierdziawki na bezpośrednim wtrysku, którym najbardziej grozi zjawisko spalania stukowego przy niskich prędkościach obrotowych. Przy okazji formulacja jest dużo nowocześniejsza i tak jak zauważył @cytrynowiec uniwersalna.
 

SACZI

Użytkownik
Samochód
Astra K
@magil, dzięki.

Co do SN Plus, to olej wykazuje się dużą zawartością Ca w stosunku do prekursorów olejów uodparniających silnik na zjawisko LSPI.
Jest to ~1150 ppm dla dexos1 gen2 do 1500ppm.
Jednak bardzo dużo jest Mg ~650 do 1100, co również jest nietypowe.
Sam olej ma bardzo niską lepkość w 100C, a stosunkowo wysoką w 40C.
To taka tłuściutka 30'ka.
Oleje z tą normą mogą być alternatywą dla "rzadkich deksosów" w silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny i turbo.
 

magil

Użytkownik
Samochód
3.2 V6 260 KM
Właśnie niższa lepkość w 100 st C skłania mnie ku częstszej wymianie. Planuję co 6kkm, wyjdzie wtedy pewnie rok obecności w silniku. Taki minus tej sytuacji, że przyjdzie długo czekać na analizę zużyciową. Póki co zrobiony niecały 1000, ubytku nie idzie zauważyć na ujowym bagnecie, czujnik wciąż wskazuje max. Postęp w stosunku do 0W40 :D
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
To i tak nieźle kręci. Jak byłem jesienią na wymianie oleju to był dziadek z Rio - wóz miał 5 albo 6 lat i niecałe 14000 przebiegu :D

Kurde, ja mam Kijankę 14 miesięcy i do 4 wymiany oleju się przymierzam :D
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4

bachor666

Użytkownik
@magil, dzięki.

Co do SN Plus, to olej wykazuje się dużą zawartością Ca w stosunku do prekursorów olejów uodparniających silnik na zjawisko LSPI.
Jest to ~1150 ppm dla dexos1 gen2 do 1500ppm.
Jednak bardzo dużo jest Mg ~650 do 1100, co również jest nietypowe.
Sam olej ma bardzo niską lepkość w 100C, a stosunkowo wysoką w 40C.
To taka tłuściutka 30'ka.
Oleje z tą normą mogą być alternatywą dla "rzadkich deksosów" w silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny i turbo.
No własnie ja bym chyba wolał, żeby przy 100C była około 14.0 tylko nie wiem czy jest sie czym przejmowac w moim silniku.
 
Top