Skrzynia automatyczna DP0 (4 biegi) - jaki olej.

SoulRoe

Użytkownik
Lokalizacja
zachodniopomorskie
Samochód
-Renault Scenic FL 1.6 16V 107KM - LPG / Renault Grand Scenic 2 - 1.9 dCi 131KM FAP
Hej,

Tak jak w temacie, jaki porządny olej polecicie do tej skrzyni automatycznej DP0 - 4 biegi? Skrzynia siedzi w Renault Grand Scenic 2 z 1.9 dCi.
Zależy mi na dobrym oleju, jest może coś lepszego niż Elf D3 syn?
Co na temat olejów Fuchs, Motul, Ravenol? Może jakiś polski dobry olej do tej skrzyni by się znalazł?
Czeka mnie wymiana i chciałbym coś naprawdę dobrego tam wlać, żeby elektrozawory i skrzynia jeszcze pożyła i czy warto tam dodawać jakiś modyfikator tarcia?
 

adam bogusz

Użytkownik
Samochód
MINI Clubman Cooper S All4
Cześć. Jeżeli chcesz polski olej i bardzo dobry to na stacji Orlen dostaniesz Orlen Platinum Dex III. Cena nawet na stacji jest bardzo dobra. Z innych polecam Petro Canada Duradrive MV lub Aisin ATF 6 (nie 6+). Skrzynia pożyje jeżeli będzie miała świeży olej, czyli dość częste wymiany, co 30 000 będzie ok. Z dodatkami to raczej bym się wstrzymał do skrzyni, to nie taka prosta sprawa jak do silnika. Dobry, bogato pakietowo olej powinien wystarczyć i wystarczy.
 

JanB

Użytkownik
To skrzynia felerna. Zmiana oleju niewiele pomoże. Miałem dwie renówki z tą skrzynią. Szkoda zachodu.
 

SoulRoe

Użytkownik
Lokalizacja
zachodniopomorskie
Samochód
-Renault Scenic FL 1.6 16V 107KM - LPG / Renault Grand Scenic 2 - 1.9 dCi 131KM FAP
Póki jeździ to olej musi mieć :0 Jak padnie to na szrot..
 

adam bogusz

Użytkownik
Samochód
MINI Clubman Cooper S All4
to taki sam argument jak w przypadku silnika "był lany castrol to nie kombinuj i lej castrol". Ludzie nie mają poprostu wiedzy na ten temat stąd takie dyrdymały. W swoich skrzyniach wielokrotnie zmieniałem marki i jeżeli trzymasz się odpowiedniej do skrzyni lepkości i specyfikacji nie ma prawa nic sie stać.
 
Last edited by a moderator:

Artih

Użytkownik
Lokalizacja
Bydgoszcz
Strona www
www.artdetailing.pl
Samochód
Maserati Quattroporte 4.2 V8
No właśnie (niestety) nie jak jak przy olejach silnikowych.
Niestety oleje przekładniowe w automatycznych skrzyniach mają szereg innych zadań niż oleje silnikowe w silnikach.
Co za tym idzie wszelkie niuanse, dodatki mają często newralgiczne znaczenie.

Jest wiele skrzyń, które na olejach o podobnych parametrach czy tych samych normach w danej skrzyni nie działają poprawnie.
 

Artih

Użytkownik
Lokalizacja
Bydgoszcz
Strona www
www.artdetailing.pl
Samochód
Maserati Quattroporte 4.2 V8
Mogę Ci z marszu wymienić 3 skrzynie w modelach Alfa Romeo, gdzie zastosowanie oleju innego producenta niż dedykowany (z tymi samymi normami i w teorii "zamiennego"), kończy się bardzo przykro dla właściciela auta i jego ASB.
I mówimy o wymianach statycznych - nie dynamicznych, przy których dodatkowo nienaturalnie stosowane ciśnienia mogą uszkodzić niektóre elementy.

Z tym chcesz dyskutować?
 

adam bogusz

Użytkownik
Samochód
MINI Clubman Cooper S All4
Dopóki nie podasz konkretów, o których pisałem, nie bede z Tobą dyskutował bo nie ma z czym. A teraz słuchaj: posiadam Hondę, a Honda akurat jako chyba jedyny producent stosuje inny pakiet dodatków w swoich olejach i wszedzie przestrzega przed stosowaniem innych, a moja Honda ma już grubo ponad pół miliona kilometrów przebiegu, wszystkie u mnie od nowości i tam tylko raz był wlany OE Hondy, reszta to inne marki. Skrzynia ma się świetnie. Znasz skrzynie w modelach Alfy a ja mam trzy samochodu w garażu i znam wiele skrzyń w samochodach znajomych i gdzie nikt nie leje oryginalnego i skrzynie mają sie doskonale.
 

SoulRoe

Użytkownik
Lokalizacja
zachodniopomorskie
Samochód
-Renault Scenic FL 1.6 16V 107KM - LPG / Renault Grand Scenic 2 - 1.9 dCi 131KM FAP
Obojętnie o co byście się nie kłócili panowie, to i tak u mnie jest w tej skrzyni jeden wielki misz-masz :) Przed zakupem poprzedniej właścicielce zalewali tam jakiegoś Castrola Dexron II i zrobiła tym autem 15kkm do około komina po mieście. Później ja to kupiłem i wymieniłem elektrozawory ciśnieniowe (te dwa większe) oraz olej na Ravenol ATF 5/4 HP
(Sprawdzony w praktyce i wypróbowany w podzespołach z zaleceniem stosowania oleju wg norm:
Alfa Romeo 20HP 14891900, ATF LT 71141, ATF LA 2634, BMW 8322 9407765, BMW 8322 9407807, Citroën/Peugeot AL4 PR 9736.22, Jaguar JLM 20237, Land Rover STC4863, Mercedes A 0019892203, Porsche 999.917.547.00, Renault DP0, VW/Audi G052162 A1/ A2/ A6, VW TL 52 162, ZF S671 090 170.), no i teraz przyszła kolej na nowy olej, bo wyraźnie czuję, że już zaczyna przeciągać biegi. Na tym Ravenol'u wydaje mnie się, że trochę średnio ta skrzynia chodzi (jak tak się spieracie o te dodatki itp. sprawy, to Ravenol chyba najmniej trzyma się stałego składu oleju i co partia to miesza dodatkami z tego co twierdza tutaj spece od olejów), tym bardziej, że wymiana to tylko 3,5l świeżego, a reszta jest tam zapewne tego starego Castrol'a Dex II w skrzyni, który w ogóle w nej znaleźć się nie powinien, bo producent zaleca lanie Dex III. Chciałbym teraz zalać najlepszy jaki mogę olej w tą skrzynię (oczywiście dostępny i nie w cenie z kosmosu) tak, żeby całkowicie wypłukać ten syf co tam jest i w miarę wydłużyć jeszcze życie tej przekładni...na ile się da i żeby to chodziło jak ma chodzić.
 

SoulRoe

Użytkownik
Lokalizacja
zachodniopomorskie
Samochód
-Renault Scenic FL 1.6 16V 107KM - LPG / Renault Grand Scenic 2 - 1.9 dCi 131KM FAP
Ok wybrałem Petro-Canada Duradrive MV Syntetic - zobaczymy jak będzie :)
 
Top