Specyfikacje API/ILSAC

D

Deleted member 7

Gość
Nikt nie będzie bulił w europie za certyfikacje API, która w autach homologowanych na EU jest rzadko wymagana bo przeważnie zawsze jest podane ACEA plus ewentualnie dodatkowo API (koreance np.). Są marki, które na rynek USA wymagają API ale na rynek EU to samo auto już tylko ACEA.
 

Standard

Użytkownik
Offtop - to jest akurat tylko wierzchołek góry lodowej.
-----------------------------------------
Do wprowadzanie standardów nie jest potrzebny żaden biurokratyczny zakaz, nakaz - czytaj rozporządzenie. ;)
Standaryzacja, w tym wypadku, w USA jest dobrowolna.
Nie sądzę, żeby oleje tam były drogie, czytaj zbyt drogie z tego powodu. Resztę reguluje rynek.
U nas zaraz dołączy sie biurokracja i ona wyda rozporządzenie, które obligatoryjnie - a nie dobrowolnie - narzuci temat.
Trzeba spełnić, czytaj zapłacić, utrzymac tego, kto wydaje rozporządzenie :)
-----------------------------------------
 

DjStar

Użytkownik
Samochód
-
Chłopaki, co jest najbliższym zamiennikiem dla ILSAC GF-4? Producent zaleca 5W30 z taką normą, nic więcej nie podają
 

DjStar

Użytkownik
Samochód
-
Czy jest to jakaś bardzo wymagająca norma? Bo SM to praktycznie większość "pospolitych" olejów, jeśli dobrze rozumuję to SM można też SN zastąpić a to jeszcze bardziej poszerza wybór
 

rob_roy

Użytkownik
Samochód
Yaris 2SZ-FE dłuższa znajomość, kilka innych przelotnych
każdy Dexos1 gen2 ma co najmniej API SN i ILSAC GF-5

Pozdrawiam,
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Normy API i ILSAC są kompatybilne wstecz więc może lać oleje z API SN.

Co do wymogów to SM jest dostosowane do silników z okresu kiedy był obowiązującą normą. Podobnie ILSAC GF-4.
 
Top