Valvoline MaxLife 5W-40

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Szkoda, że nie ma oznaczenia TAN.

Ogólnie taki przeciętny HC [patrząc po kwasie], tylko dopasiony Wapniem i Molibdenem z wysokim wskaźnikiem TBN. Lepkość w 100 stopniach pokrywa się z kartą w 100%. Zjechali troszkę na Fosforze i Cynku. Ogólnie, jeśli pomaga zapobiegać ubytkom oleju, to cała reszta parametrów jest OK dla silników prostszych konstrukcyjnie z wtryskiem pośrednim paliwa.
 

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault Espace III 3.0v6 / Fiat Seicento 1.1 MPI
Chyba sie spodziewałem więcej po tym oleju .. Bynajmniej swojwgo zakupu teraz nie żałuję :D
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
@Zielony34 TAN ma główne znaczenie przy analizie oleju przepracowanego. Odnosnie ZnDDP jest w normie, podejrzewam, ze miesci sie w granicach bledu pomiarowego, sugerowalem sie dodatkowo na podstawie analizy z rosyjskiego forum.

Nie zapominajcie taka analiza daje podstawowy obraz środków smarnych.
 
Last edited:

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Wygląda na mocno klasycznego staruszka, chociaż ja podobnie ja @Binas96 spodziewałem się trochę więcej dobroci. Olej mocno polecany do starszych wozów z problemami więc autosugestia działała.

Patrząc na wyniki badań to chyba lepiej nie sięgać za głęboko do sakiewki i zamiast takiego Valvo celować w nasze rodzime produkty z niższej półki jeżeli ma się taki samochód "z problemami wieku starczego" :D
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
@jerseyAdmin to niebawem ktos napisze, ze ten olej posiada "specjalne dodatki".
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Tia, motodoktor mieszany już w fabryce.
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Bodajże 700 za to wszystko co się da. Trzeba by @wlyszkow zapytać, bo na te badania forum nie ma oficjalnych zniżek :)
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
@pawelus w zwiazku z tym, ze ten olej bazuje na III-ciej grupie.

NOACK ok. 10%, Temperatura plynieniac ok. -40°C

Popiol siarczanowy moze byc nieco wyzej, starsza receptura, ale pewnie miesci sie w granicach norm. Lepkosc strukturalna CCS z pewnoscia mozna bezpiecznie uruchomic silnik do -30°C, max dla SAE 5W-XX do 6600 mPas.
 

morfe1

Użytkownik
Samochód
Ford Focus Mk1, 1.6 16V, 100 KM+LPG, Peugeot 3008, 2.0 HDI, 150 KM
Szkoda, że nie mamy jeszcze kilku wskaźników, które mogły by wpłynąć na opłacalność zakupu tego Valvo vs np. Lotosa i potwierdzić o ile jeden olej jest lepszy od drugiego- czyli czy warto dopłacić te dwie dychy. Mówie to takich "łatwych do interpretacji" wskaźnikach jak temp. płynięcie, CSS, Noak, temp. zapłonu.
Porównując analizy z rosyjskiego forum (trochę stare) Valvo ma wyższy TBN, Lotos ciut wyższą temp. płynięcia, lepszy Noak i CSS.
Valvo ma Mo i więcej Ca, Lotos ma Bor.
Czy jakbyśmy mieli te parametry w naszych analizach to jakość tych olejów byłaby łatwiejsza do weryfikacji czy nie miałoby to jednak dużego znaczenia?
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
@morfe1 nie zapominaj, że te dwie próbki pochodzą z dwóch różnych laboratoriów.
 

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault Espace III 3.0v6 / Fiat Seicento 1.1 MPI
W porównaniu Lotos vs Valvo chyba jednak wybrałbym Lotosa . Taniej a równie dobrze mimo mniejszego ZDDP, a szersze zastosowanie . Valvo trochę zawiodło, pachnie jak Platinum 5w40 tylko że wiecej moli,wapnia i ogólnie wyższy tbn
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
Ogólne pytanie: Czego spodziewaliście się po tej analizie?
 

morfe1

Użytkownik
Samochód
Ford Focus Mk1, 1.6 16V, 100 KM+LPG, Peugeot 3008, 2.0 HDI, 150 KM
@poziom1989 porównuje same analizy z forum ru. Oni chyba tam te dwa oleje robili w tym samym laboratorium.

@Binas96 co masz na myśli pisząc: " ...a równie dobrze mimo mniejszego ZDDP, a szersze zastosowanie" ?
 

wlyszkow

Specjalista
Lokalizacja
Warszawa
Strona www
www.archoil.pl
Samochód
2.0 Turbo GDI z GPF
Szkoda, że nie ma oznaczenia TAN.

Ogólnie taki przeciętny HC [patrząc po kwasie], tylko dopasiony Wapniem i Molibdenem z wysokim wskaźnikiem TBN. Lepkość w 100 stopniach pokrywa się z kartą w 100%. Zjechali troszkę na Fosforze i Cynku. Ogólnie, jeśli pomaga zapobiegać ubytkom oleju, to cała reszta parametrów jest OK dla silników prostszych konstrukcyjnie z wtryskiem pośrednim paliwa.
Liczba kwasowa to TAN
 

Kozenko

Użytkownik
Samochód
BMW F31, 320d (N47) 2013, BMW F20 118d (B47) 2017
Prośba do tych którzy są w stanie to zrobić.
Jest szansa, żeby troszkę szerzej opisać tę analizę (np. tak jak w tym linku na oil-club.ru - https://www.oil-club.ru/forum/topic/22012-eurol-synergy-0w-30-svezhee/).
Wiem, że to wymaga poświęcenia czasu ale byłoby super jakby ktoś mógł odnieść się do konkretnych wartości/charakterystyk oleju i w kilku słowach opisać czego one dotyczą i na co mają potencjalny wpływ.

Dzięki!! ;)
 

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
Ogólne pytanie: Czego spodziewaliście się po tej analizie?
To akurat olej nie dla mnie, ale ja chciałbym "widzieć" te specjalne własności dla "starszych" silników.
Gdzie one są i czy taka analiza (lub w ogóle jakakolwiek) jest w stanie je wykazać.
Bo póki co, to olej podobny do każdego innego.
 

morfe1

Użytkownik
Samochód
Ford Focus Mk1, 1.6 16V, 100 KM+LPG, Peugeot 3008, 2.0 HDI, 150 KM
To akurat olej nie dla mnie, ale ja chciałbym "widzieć" te specjalne własności dla "starszych" silników.
Gdzie one są i czy taka analiza (lub w ogóle jakakolwiek) jest w stanie je wykazać.
Bo póki co, to olej podobny do każdego innego.
A może ten Mo wycisza choć trochę stare klekoty i to pasuje idealnie do strategii marketingowej serii Maxlife ?
 
Top