Valvoline MaxLife 5W-40

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Szkoda, że nie ma oznaczenia TAN.

Ogólnie taki przeciętny HC [patrząc po kwasie], tylko dopasiony Wapniem i Molibdenem z wysokim wskaźnikiem TBN. Lepkość w 100 stopniach pokrywa się z kartą w 100%. Zjechali troszkę na Fosforze i Cynku. Ogólnie, jeśli pomaga zapobiegać ubytkom oleju, to cała reszta parametrów jest OK dla silników prostszych konstrukcyjnie z wtryskiem pośrednim paliwa.
 

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault/Fiat
Chyba sie spodziewałem więcej po tym oleju .. Bynajmniej swojwgo zakupu teraz nie żałuję :D
 

poziom1989

Moderator globalny
Lokalizacja
Niemcy
@Zielony34 TAN ma główne znaczenie przy analizie oleju przepracowanego. Odnosnie ZnDDP jest w normie, podejrzewam, ze miesci sie w granicach bledu pomiarowego, sugerowalem sie dodatkowo na podstawie analizy z rosyjskiego forum.

Nie zapominajcie taka analiza daje podstawowy obraz środków smarnych.
 
Last edited:

jerseyAdmin

Administrator
Wygląda na mocno klasycznego staruszka, chociaż ja podobnie ja @Binas96 spodziewałem się trochę więcej dobroci. Olej mocno polecany do starszych wozów z problemami więc autosugestia działała.

Patrząc na wyniki badań to chyba lepiej nie sięgać za głęboko do sakiewki i zamiast takiego Valvo celować w nasze rodzime produkty z niższej półki jeżeli ma się taki samochód "z problemami wieku starczego" :D
 

jerseyAdmin

Administrator
Bodajże 700 za to wszystko co się da. Trzeba by @wlyszkow zapytać, bo na te badania forum nie ma oficjalnych zniżek :)
 

poziom1989

Moderator globalny
Lokalizacja
Niemcy
@pawelus w zwiazku z tym, ze ten olej bazuje na III-ciej grupie.

NOACK ok. 10%, Temperatura plynieniac ok. -40°C

Popiol siarczanowy moze byc nieco wyzej, starsza receptura, ale pewnie miesci sie w granicach norm. Lepkosc strukturalna CCS z pewnoscia mozna bezpiecznie uruchomic silnik do -30°C, max dla SAE 5W-XX do 6600 mPas.
 

morfe1

Użytkownik
Samochód
Ford Focus Mk1, 1.6 16V, 100 KM +LPG, Seat Ibiza IV, 1.4 16V, 75 KM+ LPG
Szkoda, że nie mamy jeszcze kilku wskaźników, które mogły by wpłynąć na opłacalność zakupu tego Valvo vs np. Lotosa i potwierdzić o ile jeden olej jest lepszy od drugiego- czyli czy warto dopłacić te dwie dychy. Mówie to takich "łatwych do interpretacji" wskaźnikach jak temp. płynięcie, CSS, Noak, temp. zapłonu.
Porównując analizy z rosyjskiego forum (trochę stare) Valvo ma wyższy TBN, Lotos ciut wyższą temp. płynięcia, lepszy Noak i CSS.
Valvo ma Mo i więcej Ca, Lotos ma Bor.
Czy jakbyśmy mieli te parametry w naszych analizach to jakość tych olejów byłaby łatwiejsza do weryfikacji czy nie miałoby to jednak dużego znaczenia?
 

Binas96

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault/Fiat
W porównaniu Lotos vs Valvo chyba jednak wybrałbym Lotosa . Taniej a równie dobrze mimo mniejszego ZDDP, a szersze zastosowanie . Valvo trochę zawiodło, pachnie jak Platinum 5w40 tylko że wiecej moli,wapnia i ogólnie wyższy tbn
 

morfe1

Użytkownik
Samochód
Ford Focus Mk1, 1.6 16V, 100 KM +LPG, Seat Ibiza IV, 1.4 16V, 75 KM+ LPG
@poziom1989 porównuje same analizy z forum ru. Oni chyba tam te dwa oleje robili w tym samym laboratorium.

@Binas96 co masz na myśli pisząc: " ...a równie dobrze mimo mniejszego ZDDP, a szersze zastosowanie" ?
 

wlyszkow

Partner forum
Samochód
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MA
Szkoda, że nie ma oznaczenia TAN.

Ogólnie taki przeciętny HC [patrząc po kwasie], tylko dopasiony Wapniem i Molibdenem z wysokim wskaźnikiem TBN. Lepkość w 100 stopniach pokrywa się z kartą w 100%. Zjechali troszkę na Fosforze i Cynku. Ogólnie, jeśli pomaga zapobiegać ubytkom oleju, to cała reszta parametrów jest OK dla silników prostszych konstrukcyjnie z wtryskiem pośrednim paliwa.
Liczba kwasowa to TAN
 

Kozenko

Użytkownik
Samochód
BMW F31, 320d (N47) 2013, Suzuki Swift Sport (M16A) 2008
Prośba do tych którzy są w stanie to zrobić.
Jest szansa, żeby troszkę szerzej opisać tę analizę (np. tak jak w tym linku na oil-club.ru - https://www.oil-club.ru/forum/topic/22012-eurol-synergy-0w-30-svezhee/).
Wiem, że to wymaga poświęcenia czasu ale byłoby super jakby ktoś mógł odnieść się do konkretnych wartości/charakterystyk oleju i w kilku słowach opisać czego one dotyczą i na co mają potencjalny wpływ.

Dzięki!! ;)
 

SACZI

Użytkownik
Samochód
Astra K
Ogólne pytanie: Czego spodziewaliście się po tej analizie?
To akurat olej nie dla mnie, ale ja chciałbym "widzieć" te specjalne własności dla "starszych" silników.
Gdzie one są i czy taka analiza (lub w ogóle jakakolwiek) jest w stanie je wykazać.
Bo póki co, to olej podobny do każdego innego.
 

wlyszkow

Partner forum
Samochód
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MA
Możliwe że ta kropla estru coś pomaga na uszczelki... ;-)
 

morfe1

Użytkownik
Samochód
Ford Focus Mk1, 1.6 16V, 100 KM +LPG, Seat Ibiza IV, 1.4 16V, 75 KM+ LPG
To akurat olej nie dla mnie, ale ja chciałbym "widzieć" te specjalne własności dla "starszych" silników.
Gdzie one są i czy taka analiza (lub w ogóle jakakolwiek) jest w stanie je wykazać.
Bo póki co, to olej podobny do każdego innego.
A może ten Mo wycisza choć trochę stare klekoty i to pasuje idealnie do strategii marketingowej serii Maxlife ?
 
Top