Płukanki - Temat ogólny

Moderator: poziom1989

Awatar użytkownika
cytrynowiec
Ojciec założyciel
Posty: 855
Rejestracja: 17 gru 2018, 22:38
Samochód: Octavia III TSI CZDA 150
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Płukanki - Temat ogólny

Post autor: cytrynowiec » 06 lip 2019, 23:20

Awatar użytkownika
Zielony34
Użytkownik
Posty: 796
Rejestracja: 18 gru 2018, 7:30
Samochód: Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Płukanki - Temat ogólny

Post autor: Zielony34 » 06 lip 2019, 23:29

coś takiego, jak goły olej po zastosowaniu płukanki, aby wypłukać resztki z magistrali. Ile coś takiego kosztuje?
Obecnie w silniku : Valvoline Max Life 5W40
Awatar użytkownika
lukaszewski
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: 27 cze 2019, 22:44
Samochód: BMW E90 330i LCI N53B30

Re: Płukanki - Temat ogólny

Post autor: lukaszewski » 06 lip 2019, 23:57

Zielony34 pisze:
06 lip 2019, 22:21
A czemu nie wybierasz łatwopalnych? Ja tam płukałem naftą i silnik żyje :P
szkoda wydawać kasę xx większą niż pół litra nafty (czyli kilka groszy) :)
Awatar użytkownika
cytrynowiec
Ojciec założyciel
Posty: 855
Rejestracja: 17 gru 2018, 22:38
Samochód: Octavia III TSI CZDA 150
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Płukanki - Temat ogólny

Post autor: cytrynowiec » 07 lip 2019, 10:14

Zielony34 pisze:
06 lip 2019, 23:29
coś takiego, jak goły olej po zastosowaniu płukanki, aby wypłukać resztki z magistrali. Ile coś takiego kosztuje?
Dokładnie tak, koszt ca 90 zeta chyba był.
JanB
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 18 gru 2018, 11:30
Samochód:

Re: Płukanki - Temat ogólny

Post autor: JanB » 07 lip 2019, 11:01

cytrynowiec pisze:
06 lip 2019, 22:27
a na koniec poszedł jako finisher ten olej od Commy
Olej ten jest praktycznie przeźroczysty, lekko różowy i mało tłusty, na nim silnik popracował 15 min. i ciecz już była jasnobrązowa, wysoka przeźroczystość.
Czegoś nie rozumiem. Jeśli ten mineralny płuczący ma w 100 stopniach C lepkość 12 cSt, a pracował w silniku tylko 15 min., to jakim cudem miał szansę coś wypłukać? Przecież nawet do 60 stopni C się nie zagrzał na wolnych obrotach...
Awatar użytkownika
cytrynowiec
Ojciec założyciel
Posty: 855
Rejestracja: 17 gru 2018, 22:38
Samochód: Octavia III TSI CZDA 150
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Płukanki - Temat ogólny

Post autor: cytrynowiec » 07 lip 2019, 11:28

A czytałeś co jest napisane powyżej? Nie traktuję go jako płukankę, on był wykańczający po płukankach, szczególnie po drugiej 2820. Te 10 min, o którym pisze manual i tak było przeciągnięte, a dłużej bym go nie trzymał, on nie jest tłusty, nawet dobrze uszczelki na filtrze byś nim nie przesmarował dobrze.Po za tym przy zlewaniu był gorący.
Awatar użytkownika
Zielony34
Użytkownik
Posty: 796
Rejestracja: 18 gru 2018, 7:30
Samochód: Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Płukanki - Temat ogólny

Post autor: Zielony34 » 07 lip 2019, 12:46

JanB pisze:
07 lip 2019, 11:01
cytrynowiec pisze:
06 lip 2019, 22:27
a na koniec poszedł jako finisher ten olej od Commy
Olej ten jest praktycznie przeźroczysty, lekko różowy i mało tłusty, na nim silnik popracował 15 min. i ciecz już była jasnobrązowa, wysoka przeźroczystość.
Czegoś nie rozumiem. Jeśli ten mineralny płuczący ma w 100 stopniach C lepkość 12 cSt, a pracował w silniku tylko 15 min., to jakim cudem miał szansę coś wypłukać? Przecież nawet do 60 stopni C się nie zagrzał na wolnych obrotach...
Przy każdej wymianie oleju silnikowego, pozostaje w układzie odrobina starego oleju w magistrali olejowej w głowicy. Po zastosowaniu płukanki, dobrze jest wlać byle co na 10 minut, aby zabrało resztki płukanki z magistrali do miski olejowej, co zapobiegnie rozrzedzeni nowego oleju.
Obecnie w silniku : Valvoline Max Life 5W40
wlyszkow
Partner forum
Posty: 175
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:08
Samochód: Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MA
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Płukanki - Temat ogólny

Post autor: wlyszkow » 07 lip 2019, 13:45

Lekkie frakcje płukanki odparują po max 1h pracy. Tak je się projektuje.
Tutaj jest minerał GI który zostaje do kolejnej wymiany oleju, pewnie z pół litra i mi to nie odpowiada osobiście.
Awatar użytkownika
Zielony34
Użytkownik
Posty: 796
Rejestracja: 18 gru 2018, 7:30
Samochód: Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Płukanki - Temat ogólny

Post autor: Zielony34 » 07 lip 2019, 13:52

wlyszkow pisze:
07 lip 2019, 13:45
Lekkie frakcje płukanki odparują po max 1h pracy. Tak je się projektuje
Czyli jeśli resztki płukanki wymieszają się z nowym olejem, to one z tego oleju odparują i nie wpłyną na rozrzedzenie?
Obecnie w silniku : Valvoline Max Life 5W40
JanB
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 18 gru 2018, 11:30
Samochód:

Re: Płukanki - Temat ogólny

Post autor: JanB » 07 lip 2019, 13:53

Hmmm... wychodzi na to, że trzeba płukać silnik olejem docelowym. Chyba taniej będzie zmieniać co 5 tys km i szlus!
ODPOWIEDZ