Zbieramy na analizę Orlen Platinum Classic 5W-40, do porównania z wynikami analizy Lotosa (poniżej link do analizy). Chętnych nas wesprzeć zapraszam do tematu: viewtopic.php?f=56&t=337

Dodaliśmy analizę Lotosa Synthetic Plus 5W-40 wykonaną za środki zebrane na zbiórce. Wpłacającym serdecznie dziękujemy, analiza dostępna jest w tym temacie: viewtopic.php?f=83&t=317&p=6900

Opel Astra G 1.6 8V Z16SE

Moderator: poziom1989

Binas96
Użytkownik
Posty: 167
Rejestracja: 19 gru 2018, 22:42
Samochód: Renault/Fiat

Re: Opel Astra G 1.6 8V Z16SE

Post autor: Binas96 » 13 cze 2019, 17:12

Zielony34 pisze:
08 kwie 2019, 11:00
No i zapłaciłem za niego stacjonarnie 115zł za 6L z filtrem oleju Filtrona w pakiecie. Moim zdaniem, cena nie do przebicia. Quartz 9000 już taki ciekawy nie jest, prędzej bym chyba Elfa SXR wlał, lub HX8.
SXR to jest ten sam olej tylko inna butla . Przypuszczam że Total 7000 jest tym samym ELF 700 STI
Awatar użytkownika
Zielony34
Użytkownik
Posty: 676
Rejestracja: 18 gru 2018, 7:30
Samochód: Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4

Re: Opel Astra G 1.6 8V Z16SE

Post autor: Zielony34 » 13 cze 2019, 17:16

Niestety nie znalazłem potwierdzenia na to, że STi to to samo, chociaż pewnie tak. Natomiast również podejrzewam, że 9000 to to samo, co SXR, tylko cena zastanawia - czy aby na pewno dodatki i baza te same, tak samo, jak w przypadku STI? Różnica ceny nie bierze się znikąd. Byłoby super, gdyby STI okazał się tym samym, bo jest wyraźnie tańszy od Totala. Karty charakterystyki są te same, tylko znaczki pozmieniali w PDFach i aprobaty :D
mini clubman
Użytkownik
Posty: 135
Rejestracja: 08 maja 2019, 23:20
Samochód: -MINI Clubman Cooper S All 4

Re: Opel Astra G 1.6 8V Z16SE

Post autor: mini clubman » 14 cze 2019, 19:59

Krzasztof pisze:Muszę się podzielić pewnymi spostrzeżeniami, mianowicie od wymiany zrobiłem 650km i ubyło 0,5l oleju. Także coś poszło nie tak. Następna wymiana chyba z powrotem wleci Maxlife
Spróbowałbym Orlen MaxExpert 5w40. Olej o grubej podstawie i niskim parowaniu. Sprawdzony w boju i jeżeli chodzi o zużycie to najmniejsze na tym oleju.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Zielony34
Użytkownik
Posty: 676
Rejestracja: 18 gru 2018, 7:30
Samochód: Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4

Re: Opel Astra G 1.6 8V Z16SE

Post autor: Zielony34 » 14 cze 2019, 20:03

Orlen jest C3, do tego silnika nie musi lać Mid Sapsa. Ciekaw jestem, jakiego ma Noacka ten Orlen.
mini clubman
Użytkownik
Posty: 135
Rejestracja: 08 maja 2019, 23:20
Samochód: -MINI Clubman Cooper S All 4

Re: Opel Astra G 1.6 8V Z16SE

Post autor: mini clubman » 14 cze 2019, 20:05

Wiem, że nie musi, ale może. Wg rosjan noack 8,2 kezeli dobrze pamietam. Czyli bardzo dobry. W porownaniu z olejami 5w40 c3, tylko Valvoline Synpower miał lepszy Noack (oczywoscie z tych tam
Badanych)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Zielony34
Użytkownik
Posty: 676
Rejestracja: 18 gru 2018, 7:30
Samochód: Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4

Re: Opel Astra G 1.6 8V Z16SE

Post autor: Zielony34 » 14 cze 2019, 20:20

tak, ale to są stare analizy. w Oplu, w starszych konstrukcjach, Noack to sprawa drugorzędna. Silniki benzynowe Opla, tak samo, jak Fiata zresztą, lubiły olej bardzo. Nie przeszkadzało im to przekręcać liczników przebiegu [Fiatowskie 1.2 8V FIRE 60KM, albo 1.4 16V z Bravo, 1.6 - 100KM z Bravo\Brava żeby zabić, to trzeba chcieć] Jedni twierdzą, że niedopatrzenie konstrukcyjne, inni, że celowy zabieg producenta w konstruowaniu pierścieni. Opel wcale gorszy nie jest. Czasem jest tak, że leci uszczelkami, czasem tak, że pierścieniami. Jak pierścieniami, to nie pomoże żaden cud na niebie i ziemi. No może z wyjątkiem na krótką metę ceramizera, czy dodatku uszczelniającego LM.
ODPOWIEDZ