BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Moderator: poziom1989

Awatar użytkownika
Kozenko
Użytkownik
Posty: 116
Rejestracja: 06 maja 2019, 9:46
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: BMW F31, 320d (N47) 2013, Suzuki Swift Sport (M16A) 2008
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: Kozenko » 16 maja 2019, 15:22

Każdy z Was ma trochę racji w swoich wypowiedziach.
Ja nadal uważam, że warto jak najbardziej inwestować w dobre oleje.
Biorąc pod uwagę wieloletnią eksploatację pojazdu to pieniądze, które wydajemy na olej są po prostu śmieszne.
Natomiast śmieszne być przestają jak temat olejowy zaniedbamy... i koniec.

Dla przykładu.
U mnie Eurol Syntence FS 0W30 + AR9100 na wymianę w BMW 320d kosztował mnie mniej niż jedno tankowanie...
BMW F31 320d ED (N47T) - Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30 + AR9100
Suzuki Swift Sport (M16A) - Motul 5W-30 8100 X-Clean C3
MADO60
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 14 sty 2019, 10:16
Samochód: -BMW E90 320d

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: MADO60 » 16 maja 2019, 17:24

Kozenko pisze:
16 maja 2019, 15:22

Dla przykładu.
U mnie Eurol Syntence FS 0W30 + AR9100 na wymianę w BMW 320d kosztował mnie mniej niż jedno tankowanie...
U mnie też :D (dokładnie to samo)
Awatar użytkownika
bobwoj
Użytkownik
Posty: 70
Rejestracja: 08 mar 2019, 9:55
Samochód: BMW E84 18xD
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: bobwoj » 17 maja 2019, 13:17

Czy w pierwszej kolejności spróbuję TOTAL, a za drugim razem Ravenol.
Do Total będę chciał dodać AR9100, czy do Ravenol VMP jest sens dodawać AR9100?
Obecnie Ravenol VMP 5W-30 USVO + Arch9100
tomek evo
Partner forum
Posty: 152
Rejestracja: 25 gru 2018, 9:56
Samochód: -Skoda Superb
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: tomek evo » 17 maja 2019, 13:40

Tak.
Awatar użytkownika
bobwoj
Użytkownik
Posty: 70
Rejestracja: 08 mar 2019, 9:55
Samochód: BMW E84 18xD
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: bobwoj » 20 maja 2019, 8:18

Pytam, ponieważ w Ravenol VMP jest bor, molibden i estry.
Obecnie Ravenol VMP 5W-30 USVO + Arch9100
Awatar użytkownika
cytrynowiec
Ojciec założyciel
Posty: 855
Rejestracja: 17 gru 2018, 22:38
Samochód: Octavia III TSI CZDA 150
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: cytrynowiec » 20 maja 2019, 13:12

Warto popatrzeć w analizy zużyciowe i zobaczyć jakie różnice w poziomie dodatków wynikają po dodaniu np. AR9100. To nie są te same poziomy jak w olejach.
Awatar użytkownika
jerseyAdmin
Administrator
Posty: 783
Rejestracja: 17 gru 2018, 9:03
Lokalizacja: 3Miasto/Lozanna
Samochód: Kia Ceed IIIgen. 1.4 T-GDI
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 28 razy

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: jerseyAdmin » 24 maja 2019, 11:50

Jak chcecie sobie podyskutować o kryteriach doboru olejów i analizach to nie w temacie przeznaczonym do doboru oleju do konkretnego silnika. Autor tematu zadeklarował już jaki olej zaleje i przetestuje dlatego ciąg dalszy tego co tu było będę stosownie nagradzał.

Możecie podyskutować sobie tutaj, poprzenosiłem posty: viewtopic.php?f=12&t=286
Silnik smaruje: Yacco Lube J 5W-30 C2
Awatar użytkownika
bobwoj
Użytkownik
Posty: 70
Rejestracja: 08 mar 2019, 9:55
Samochód: BMW E84 18xD
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: BMW E84 18xD 2010 rok 150tyś. DPF

Post autor: bobwoj » 30 maja 2019, 12:09

cytrynowiec pisze:
20 maja 2019, 13:12
Warto popatrzeć w analizy zużyciowe i zobaczyć jakie różnice w poziomie dodatków wynikają po dodaniu np. AR9100. To nie są te same poziomy jak w olejach.
Nasuwa się pytanie, czy te dodatki są niezbędne w codziennej cywilnej eksploatacji na olejach klasy TOTAL?
Obecnie Ravenol VMP 5W-30 USVO + Arch9100
ODPOWIEDZ