Mercedes W210 E270CDI

Moderator: poziom1989

RKR75
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 13 lip 2019, 15:24
Samochód: Mercedes W210 E270CDI - OM612

Mercedes W210 E270CDI

Post autor: RKR75 » 13 lip 2019, 15:48

Witam,
Pacjent E270CDI. Silnik zdrowy, pracuje jak zegarek i fajnie byłoby gdyby taki pozostał jak najdłużej. :D
  • Mercedes E270CDI, OM612, bez dpf
  • Maxlife 5w40
  • 229.1
  • 30 zł/litr - wchodzi 7 litrów
  • spokojna jazda, generalnie w mieście, ok. 50 km dziennie średnio, raz w miesiącu dłuższy wyjazd (do 300 km), w wakacje oczywiście więcej (1500-2500 km w miesiącu, morze, Chorwacja, Węgry itp)
Zastanawiam się nad przejście na 5w30 ze względu na charakter użytkowania. Co myślicie?
Awatar użytkownika
Zielony34
Użytkownik
Posty: 796
Rejestracja: 18 gru 2018, 7:30
Samochód: Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Mercedes W210 E270CDI

Post autor: Zielony34 » 14 lip 2019, 11:20

Jaki jest charakter użytkowania, który wymaga parametru W30, zamiast W40? Ja bym został przy 5W40 jeśli tak dopuszcza książka serwisowa.

Max Life to olej OK. Fajny dla starszych, prostszych konstrukcji, które mogą mieć problemy z parciejącymi uszczelnieniami. Szału ni ma, ale nie można o nim powiedzieć, że jest zły.

Jaka kwota cię interesuje i co mówi manual odnośnie lepkości ?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Obecnie w silniku : Valvoline Max Life 5W40
RKR75
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 13 lip 2019, 15:24
Samochód: Mercedes W210 E270CDI - OM612

Re: Mercedes W210 E270CDI

Post autor: RKR75 » 14 lip 2019, 11:40

Krótkie trasy po mieście. W30 powinien chyba szybciej się nagrzać niż W40? Myślałem o maxlife 5w30 A3B4, albo Mobil1 ESP Formula 5w30, który ma bardzo dobre dobre opinie na oil-club.ru. Zresztą pomysł własnie powstał czytając rosyjskie forum. Przy dobrym paliwie polecają właśnie 5w30 i to 229.51, czyli midsaps. Generalnie podręcznik pozwala i na 5w30 i 5w40.
Awatar użytkownika
jerseyAdmin
Administrator
Posty: 782
Rejestracja: 17 gru 2018, 9:03
Lokalizacja: 3Miasto/Lozanna
Samochód: Kia Ceed IIIgen. 1.4 T-GDI
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 28 razy

Re: Mercedes W210 E270CDI

Post autor: jerseyAdmin » 14 lip 2019, 12:53

Stare diesle są na tyle wydajne termicznie i bez systemów ułatwiających nagrzewanie, że zamiana na 5W-30 wiele Ci nie da. Lepiej zostać przy tym MaxLife i raz na tydzień przegonić go pod miastem żeby się porządnie nagrzał.
Silnik smaruje: Yacco Lube J 5W-30 C2
Michal126
Użytkownik
Posty: 175
Rejestracja: 27 gru 2018, 17:54
Samochód: Fiat 126p 1997
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Mercedes W210 E270CDI

Post autor: Michal126 » 14 lip 2019, 13:06

Owszem, xW30 nagrzeje się szybciej niż xW40, ale po pierwsze - trzeba znaleźć dobrego, co jest dość utrudnione przy założeniu specyfikacji MB 229.1 i/lub późniejszych 229.3 i 229.5, a po drugie masz dość ścisłe kryteria cenowe. Przy tym odnośnie jakości smarowania na krótkich odcinkach nie jest to najistotniejsza cecha, ponieważ tutaj pierwsze skrzypce grają punkt płynięcia, pompowalność i lepkość niskotemperaturowa. Osobiście mocniej niż 5W30 rozważyłbym 0W40, o ile gra jest w ogóle warta świeczki, bo oleje w klasie lepkości 5W40 o korzystnych parametrach spośród trzech wymienionych przeze mnie również istnieją i jest ich całkiem sporo.

Odwróciłbym się też od pomysłu zastosowania oleju mid-saps, skoro nie trzeba. Zawsze to niższy poziom dodatków przeciwzużyciowych czy niższa TBN.

Moim zdaniem tani i dobry olej 5W40 full-saps jest jeden i nim bym się na Twoim miejscu zainteresował: to Shell Helix Ultra 5W40.
JanB
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 18 gru 2018, 11:30
Samochód:

Re: Mercedes W210 E270CDI

Post autor: JanB » 14 lip 2019, 13:19

Koledzy dobrze ci radzą RKR75. Mam 124 300D24V i zalewam aktualnie 5W50 Neste. Nagrzewa się b. szybko. Tak więc nie zauważysz różnicy, jak zalejesz 5W30. A Mercedes zaleca do tego silnika na pewno olej z normą 229.5. Tu masz aktualną listę i wybór szeroki: https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.5_en.html
PS. Jeśli wg Ciebie silnik jest niedogrzany to sprawdziłbym termostat.
RKR75
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 13 lip 2019, 15:24
Samochód: Mercedes W210 E270CDI - OM612

Re: Mercedes W210 E270CDI

Post autor: RKR75 » 14 lip 2019, 13:48

Kryteria cenowe nie są sztywne. Mogę dać więcej jeśli to ma sens. To już jest diesel z CR i dlatego na rosyjskim forum polecają do niego 229.51. https://www.oil-club.ru/forum/topic/352 ... -cdi-w210/
Silnik nie jest niedogrzany. Latem 85 stopni płyn chłodzący dostaje po przejechaniu 7-8 km (tyle mam do pracy). Generalnie jeżdżę ok. 50-70 km dziennie po mieście, ale "kawałkami" po 7-10 km z przerwami stąd ten pomysł, ale oczywiście się nie upieram :D .
kokos
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 05 sty 2019, 10:58
Samochód: -Audi S3/ BMW f30

Re: Mercedes W210 E270CDI

Post autor: kokos » 14 lip 2019, 13:56

Michal126 pisze:
14 lip 2019, 13:06
Owszem, xW30 nagrzeje się szybciej niż xW40, ale po pierwsze - trzeba znaleźć dobrego, co jest dość utrudnione przy założeniu specyfikacji MB 229.1 i/lub późniejszych 229.3 i 229.5, a po drugie masz dość ścisłe kryteria cenowe. Przy tym odnośnie jakości smarowania na krótkich odcinkach nie jest to najistotniejsza cecha, ponieważ tutaj pierwsze skrzypce grają punkt płynięcia, pompowalność i lepkość niskotemperaturowa. Osobiście mocniej niż 5W30 rozważyłbym 0W40, o ile gra jest w ogóle warta świeczki, bo oleje w klasie lepkości 5W40 o korzystnych parametrach spośród trzech wymienionych przeze mnie również istnieją i jest ich całkiem sporo.

Odwróciłbym się też od pomysłu zastosowania oleju mid-saps, skoro nie trzeba. Zawsze to niższy poziom dodatków przeciwzużyciowych czy niższa TBN.

Moim zdaniem tani i dobry olej 5W40 full-saps jest jeden i nim bym się na Twoim miejscu zainteresował: to Shell Helix Ultra 5W40.
Co z tego, że niższy TBN skoro olej sam w sobie jest mniej zakwaszony bo ma mniej siarki? To glupota patrzeć na TBN i mówić, że Full saps będzie lepszy bo TBN wyższy. Jestem pewny, że po 10 tysiącach przebiegu w obu olejach (mid i full saps) TBN w tym samym silniku będzie podobny ;)

Chociaż do starszego auta nie ma koniecznosci lania mid saps.
RKR75
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 13 lip 2019, 15:24
Samochód: Mercedes W210 E270CDI - OM612

Re: Mercedes W210 E270CDI

Post autor: RKR75 » 14 lip 2019, 16:22

kokos pisze:
14 lip 2019, 13:56

Chociaż do starszego auta nie ma koniecznosci lania mid saps.
Ale czy jest sens zalewać mid saps do starszego silnika? Pomijając kwestię braku dpf oraz ceny?
Michal126
Użytkownik
Posty: 175
Rejestracja: 27 gru 2018, 17:54
Samochód: Fiat 126p 1997
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Mercedes W210 E270CDI

Post autor: Michal126 » 14 lip 2019, 16:43

RKR75 pisze:
14 lip 2019, 13:48
Kryteria cenowe nie są sztywne. Mogę dać więcej jeśli to ma sens. To już jest diesel z CR i dlatego na rosyjskim forum polecają do niego 229.51.
Ok, to moja propozycja: https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe- ... &results=1
ODPOWIEDZ