Mercedes W210 E270CDI

Moderator: poziom1989

SACZI
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: 05 maja 2019, 14:47
Samochód: Astra K
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Mercedes W210 E270CDI

Post autor: SACZI » 16 lip 2019, 9:24

Dobra, poważniej trochę.
Uważam, że w PL nie powinniśmy schodzić z lepkości SAE40 o ile tylko producent na to pozwala.
Jest to uwarunkowane kimatem.
Mi kiedyś udało się "przegrzać" olej Total 7000 10w40 w 2.0HDI 90KM (szybka jazda na autostradzie)!
Podaję to jako przykład, bo ten silnik akurat termicznie był niewymagający (temp cieczy totylko 80*C), a mimo tego układ chłodzenia poległ.
Drugi argument to zapas na spadek lepkości (który może wystąpić, ale niekoniecznie musi).
Trzeci, to przeważnie wyższy HTHS, zapewniejący lepsze zabezpieczenie silnika.
Więc jeżeli MB dopuszcza oleje od 0w30 po 5w50, to trzymałbym się środka i jeździł na 0w40 lub 5w40.
tomek evo pisze:
15 lip 2019, 23:23
...
Ostatnio mechanik odmówił znajomemu zalania oleju 5W40 do 1.9 TDI PD z 2007 ze względu na przebieg 230 tys.
...
I nalał mu Castrola 10W40 z beczki ...
Tu nie chodzi o żadne przekonania co do przebiegu, czy to, że meches wie lepiej, a o sprzedanie oleju z beczki mechanika!
Tyle i aż tyle.

Zielony34 pisze:
16 lip 2019, 8:37
u mnie jest krótka piłka, płacę - wymagam i koniec dyskusji. Jeśli byłaby dyskusja, odwracam się i wychodzę.
...
I to jest właściwe wyjście z tej sytuacji!
Do mnie też kiedyś mechanik wystartował, czy do szewca przychodzę z własnym klejem.
Odpowiedziałem mu, że właśnie przyszedłem. Na koniec dodałem, że chcę u niego kupić tylko usługę wymiany oleju i czy mi ją sprzeda.
Pokręcił nosem i wymienił olej jak chciałem.
Awatar użytkownika
Zielony34
Użytkownik
Posty: 796
Rejestracja: 18 gru 2018, 7:30
Samochód: Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Mercedes W210 E270CDI

Post autor: Zielony34 » 16 lip 2019, 12:38

SACZI pisze:
16 lip 2019, 9:24
Uważam, że w PL nie powinniśmy schodzić z lepkości SAE40 o ile tylko producent na to pozwala.Jest to uwarunkowane kimatem.
ale że jakim klimatem...?
SACZI pisze:
16 lip 2019, 9:24
Mi kiedyś udało się "przegrzać" olej Total 7000 10w40 w 2.0HDI 90KM (szybka jazda na autostradzie)!
a po czym to poznałeś? Mnie na autostradach i LPG śmiga zacnie i nie czuję, żebym go przegrzewał.
SACZI pisze:
16 lip 2019, 9:24
Drugi argument to zapas na spadek lepkości (który może wystąpić, ale niekoniecznie musi)
jak sam stwierdziłeś - niekoniecznie musi, czyli tego argumentu w ogóle nie brałbym pod uwagę.
SACZI pisze:
16 lip 2019, 9:24
Trzeci, to przeważnie wyższy HTHS, zapewniejący lepsze zabezpieczenie silnika.
ale to też nie koniecznie.

Uważam, że przy jeździe po mieście, 0W30 będzie bardzo dobrym wyborem. Oczywiście 0W40 również będzie świetne podczas na prawdę tęgich upałów i korków.
Obecnie w silniku : Valvoline Max Life 5W40
SACZI
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: 05 maja 2019, 14:47
Samochód: Astra K
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Mercedes W210 E270CDI

Post autor: SACZI » 16 lip 2019, 12:53

Chodzi o klimat polski, gdzie 35*C nie jest rzadkością.
(chociaż dzisiaj rano było 12*C :D )

Przegrzanie?
150km/h, 4 osoby + bagaż. Temperatura skoczyła mi w okolice 120* i dyskoteka na desce się zrobiła.
Podejrzewam, że olej też miał już dość, chociaż w żaden sposób nie miałem możliwości tego potwierdzić.
Awatar użytkownika
cytrynowiec
Ojciec założyciel
Posty: 855
Rejestracja: 17 gru 2018, 22:38
Samochód: Octavia III TSI CZDA 150
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Mercedes W210 E270CDI

Post autor: cytrynowiec » 16 lip 2019, 12:55

W wykazie taka lepkość jest więc producent ją dopuszcza, ale czy jest sens stosowania w tych konkretnych warunkach to już pytający musi sobie odpowiedzieć.

Panowie bez offtopu proszę...
JanB
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 18 gru 2018, 11:30
Samochód:

Re: Mercedes W210 E270CDI

Post autor: JanB » 16 lip 2019, 20:33

Moim zdaniem do tego silnika optymalną lepkością jest 5W40 lub 5W50. Opieram to na tym, że te stare diesle MB są luźno spasowane. Sam od OM606 zalałem kiedyś Amsoila 5W30 myśląc wtedy w złudnym widzie, że będę olej wymieniał co 20-30 tys km, bo amerykusy napisały na etykiecie, żeby zmieniać co 25 tys mil :lol: Na zimnym odpaleniu mój diesel chodził jak sieczkarnia, cichł dopiero po rozgrzaniu. Wytrzymałem z tym bodaj 5 tys km i zmieniłem na 5W40. Uspokoiło się.
ODPOWIEDZ