Mercedes W210 E270CDI

Moderator: poziom1989

Awatar użytkownika
Zielony34
Użytkownik
Posty: 796
Rejestracja: 18 gru 2018, 7:30
Samochód: Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Mercedes W210 E270CDI

Post autor: Zielony34 » 15 lip 2019, 7:02

RKR75 pisze:
14 lip 2019, 22:40
Albo maxlife c3 5w30 + AR9100?
ale po co tak kombinować?
RKR75 pisze:
14 lip 2019, 22:40
Mam jakiś psychiczny blok przed przeskokiem z 5w40 na 0w30
to się odblokuj, bo twoje lęki nie mają pokrycia w rzeczywistości. Zrób płukankę przed przejściem i zmieniaj. Dodatkowy plus takiego oleju jest taki, że ułatwi Ci rozruch zimą, oraz szybciej rozprowadzi się po najważniejszych elementach konstrukcyjnych silnika.
Obecnie w silniku : Valvoline Max Life 5W40
SACZI
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: 05 maja 2019, 14:47
Samochód: Astra K
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Mercedes W210 E270CDI

Post autor: SACZI » 15 lip 2019, 7:34

Zielony34 pisze:
15 lip 2019, 7:02
...
RKR75 pisze:
14 lip 2019, 22:40
Mam jakiś psychiczny blok przed przeskokiem z 5w40 na 0w30
to się odblokuj, bo twoje lęki nie mają pokrycia w rzeczywistości. Zrób płukankę przed przejściem i zmieniaj. Dodatkowy plus takiego oleju jest taki, że ułatwi Ci rozruch zimą, oraz szybciej rozprowadzi się po najważniejszych elementach konstrukcyjnych silnika.
Aj, aj, aj, niższa lepkość to zło ...
Awatar użytkownika
Zielony34
Użytkownik
Posty: 796
Rejestracja: 18 gru 2018, 7:30
Samochód: Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Mercedes W210 E270CDI

Post autor: Zielony34 » 15 lip 2019, 7:48

SACZI pisze:
15 lip 2019, 7:34
Aj, aj, aj, niższa lepkość to zło ...
Dokładnie. Silnik się rozszczelni i straci kompresję, oraz będzie się lało z każdej uszczelki :lol: Powinno się po 100 tysiącach przechodzić na 10W40, a po przekroczeniu 200 na 15W40 :lol: Nie wiem tylko, co po 300 się leje, bo w Polsce żadne auto takiego przebiegu nie osiąga, max 250 i później auta znikają :D
Obecnie w silniku : Valvoline Max Life 5W40
SACZI
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: 05 maja 2019, 14:47
Samochód: Astra K
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Mercedes W210 E270CDI

Post autor: SACZI » 15 lip 2019, 9:27

A widzisz!!
Nawet nie wiedziałem, że tyle złego można silnikowi wyrządzić ....
Awatar użytkownika
cytrynowiec
Ojciec założyciel
Posty: 855
Rejestracja: 17 gru 2018, 22:38
Samochód: Octavia III TSI CZDA 150
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Mercedes W210 E270CDI

Post autor: cytrynowiec » 15 lip 2019, 10:57

RKR75 pisze:
14 lip 2019, 22:40

Proponujesz fluenca, czy jak koledzy jakiegoś ravenola 0w30? Co myślicie o mobilu 5w30 esp formula? Albo maxlife c3 5w30 + AR9100?
Tak Fluenca 5w40. Generalnie dobrym pomysłem jest "dopakowanie" C3 AR9100. Odnośnie niższych lepkości, co zaleca manual?
RKR75
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 13 lip 2019, 15:24
Samochód: Mercedes W210 E270CDI - OM612

Re: Mercedes W210 E270CDI

Post autor: RKR75 » 15 lip 2019, 12:21

cytrynowiec pisze:
15 lip 2019, 10:57
Odnośnie niższych lepkości, co zaleca manual?
Od 0w30 do 5w50
Michal126
Użytkownik
Posty: 175
Rejestracja: 27 gru 2018, 17:54
Samochód: Fiat 126p 1997
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Mercedes W210 E270CDI

Post autor: Michal126 » 15 lip 2019, 12:31

Zielony34 pisze:
15 lip 2019, 7:48
SACZI pisze:
15 lip 2019, 7:34
Aj, aj, aj, niższa lepkość to zło ...
Dokładnie. Silnik się rozszczelni i straci kompresję, oraz będzie się lało z każdej uszczelki :lol: Powinno się po 100 tysiącach przechodzić na 10W40, a po przekroczeniu 200 na 15W40 :lol: Nie wiem tylko, co po 300 się leje, bo w Polsce żadne auto takiego przebiegu nie osiąga, max 250 i później auta znikają :D
Wiesz, wiesz, nie udawaj. 20W60 się leje.

:mrgreen:
Awatar użytkownika
cytrynowiec
Ojciec założyciel
Posty: 855
Rejestracja: 17 gru 2018, 22:38
Samochód: Octavia III TSI CZDA 150
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Mercedes W210 E270CDI

Post autor: cytrynowiec » 15 lip 2019, 13:50

Podobnie jak np. VAG liczy się norma i aprobata, a lepkość na kolejnym miejscu.
Tu pełna lista, w 229.5 jest kilka 0w30.
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolist ... html#close
tomek evo
Partner forum
Posty: 152
Rejestracja: 25 gru 2018, 9:56
Samochód: -Skoda Superb
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Mercedes W210 E270CDI

Post autor: tomek evo » 15 lip 2019, 23:23

Zielony34 pisze:
15 lip 2019, 7:48
SACZI pisze:
15 lip 2019, 7:34
Aj, aj, aj, niższa lepkość to zło ...
Dokładnie. Silnik się rozszczelni i straci kompresję, oraz będzie się lało z każdej uszczelki :lol: Powinno się po 100 tysiącach przechodzić na 10W40, a po przekroczeniu 200 na 15W40 :lol: Nie wiem tylko, co po 300 się leje, bo w Polsce żadne auto takiego przebiegu nie osiąga, max 250 i później auta znikają :D
Ty się śmiej ale mnie czasami krew zalewa :evil: . Ostatnio mechanik odmówił znajomemu zalania oleju 5W40 do 1.9 TDI PD z 2007 ze względu na przebieg 230 tys. ponieważ do aut o przebiegu ponad 200 tys. leje się 10W40 i koniec dyskusji. Nie pomogło tłumaczenie, ze taki olej w ogóle nie jest dopuszczony przez producenta, ze turbina, że to podły minerał. Nie i koniec mechanik wie lepiej.I nalał mu Castrola 10W40 z beczki w cenie w jakiej miał u mnie Fluenca 5W40, którego mi zwrócił. Taki deal.
Awatar użytkownika
Zielony34
Użytkownik
Posty: 796
Rejestracja: 18 gru 2018, 7:30
Samochód: Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Mercedes W210 E270CDI

Post autor: Zielony34 » 16 lip 2019, 8:37

u mnie jest krótka piłka, płacę - wymagam i koniec dyskusji. Jeśli byłaby dyskusja, odwracam się i wychodzę. Na szczęście już kupiłem sobie cały zestaw do samodzielnej zmiany oleju i przy następnej operacji zrobię zdjęcia to wrzucę w swój temat. Druga sprawa, że zawsze miałem mechaników, którzy nie robili problemów.
Obecnie w silniku : Valvoline Max Life 5W40
ODPOWIEDZ