Renault Megane III phI 1,9dci 130 KM 2009r z FAP

Moderator: poziom1989

bilion11
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 13 lip 2019, 13:27
Samochód: -Megane III phI 1,9dci z FAP, Avensis 3sfe+LPG

Renault Megane III phI 1,9dci 130 KM 2009r z FAP

Post autor: bilion11 » 13 lip 2019, 18:50

Witam!!!,
Witam Wszystkich!!!! ;)
Auto to Renault Megane III pl I 1,9dci 130 KM + FAP z 2009r. Przebieg 70k km, olej ELF Solarais FE 5w30. Oleju nie bierze. Przebiegi głównie trasa/ dziennie ok 100 km/, rocznie ok 30k km. Styl jazdy raczej bez odpałów. Mam zamiar eksploatować Meg ok 5-6 lat. Auto biorę od siostry, która jeździła tyle co " do kościoła" . Tutaj na forum polecany był EUROL ATENCE 5W30 + AR9100 . Wszędzie w opisach jest mowa że pełen syntetyk? Faktycznie czy tylko HC jak większość spełniających normę Renault R 0720? Zastanawiałem się nad RAVENOL HDS SAE 5W-30 CleanSynto lub Millers Oils XF Longlife C4 5W30 . Czy może jakiś inny ? Kwota na olej to ok 200 zł.
Michal126
Użytkownik
Posty: 175
Rejestracja: 27 gru 2018, 17:54
Samochód: Fiat 126p 1997
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Renault Megane III phI 1,9dci 130 KM 2009r z FAP

Post autor: Michal126 » 14 lip 2019, 13:18

Niestety w Renault z FAP musisz mieć ACEA C4, czyli low saps. W tym przypadku ACEA C3 nie jest odpowiednim zamiennikiem, jak w przypadku diesli PSA, gdzie C2 można zastąpić C3 właśnie, bo różnica jest tylko w wartości HTHS, a nie stężeniu popiołów.

Eurol Actence 5W30 i Ravenol HDS 5W30 rzeczywiście są dobrymi propozycjami, zwłaszcza podlane AR9100. Raczej nie znajdziesz lepszych olejów do tego zastosowania. :)
Awatar użytkownika
Zielony34
Użytkownik
Posty: 796
Rejestracja: 18 gru 2018, 7:30
Samochód: Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Renault Megane III phI 1,9dci 130 KM 2009r z FAP

Post autor: Zielony34 » 15 lip 2019, 23:19

Co ciekawe - posłużę się tutaj przykładem Laguny - Laguna II w tym samym silniku 1.9Dci ma zalecenie C3, natomiast w Lagunie III już C4. To samo tyczy się wersji 2.0 150KM. Podejrzewam te same filtry, ale ze względu na nowszy rocznik - wyższe normy "eko" więc zastosowanie C3 równiez nie powinno zaszkodzić.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Obecnie w silniku : Valvoline Max Life 5W40
Awatar użytkownika
jerseyAdmin
Administrator
Posty: 782
Rejestracja: 17 gru 2018, 9:03
Lokalizacja: 3Miasto/Lozanna
Samochód: Kia Ceed IIIgen. 1.4 T-GDI
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 28 razy

Re: Renault Megane III phI 1,9dci 130 KM 2009r z FAP

Post autor: jerseyAdmin » 16 lip 2019, 11:41

No nie wiem. Co prawda Francuzi mają mokre filtry, ale im tak wystarczy zmiana oprogramowania do niskich poziomów popiołów i siarki (a to główna różnica między C3 i C4) i mozna sobie narobić bęcków w systemie oczyszczania spalin.

Ja bym lało C4. Eurol jest ok, ja bym zerknął tez na Shell Helix Ultra AR-L 5W-30 (to chyba teraz olej fabryczny dla nowych Renówek).
Silnik smaruje: Yacco Lube J 5W-30 C2
Awatar użytkownika
Zielony34
Użytkownik
Posty: 796
Rejestracja: 18 gru 2018, 7:30
Samochód: Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Renault Megane III phI 1,9dci 130 KM 2009r z FAP

Post autor: Zielony34 » 16 lip 2019, 11:50

w Renault filtry FAP są suche. Ale faktycznie, oprogramowaniem może się różnić i tutaj stawiał bym na całą różnicę w tych filtrach.
Obecnie w silniku : Valvoline Max Life 5W40
SACZI
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: 05 maja 2019, 14:47
Samochód: Astra K
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Renault Megane III phI 1,9dci 130 KM 2009r z FAP

Post autor: SACZI » 16 lip 2019, 11:51

A czy mokre filtry nie są stosowane tylko w HDI?
Awatar użytkownika
Zielony34
Użytkownik
Posty: 796
Rejestracja: 18 gru 2018, 7:30
Samochód: Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Renault Megane III phI 1,9dci 130 KM 2009r z FAP

Post autor: Zielony34 » 16 lip 2019, 11:56

Już chyba nawet Peugeot od mokrych odszedł. Kiedyś tak, ale nawet nie we wszystkich HDi.
Obecnie w silniku : Valvoline Max Life 5W40
ODPOWIEDZ