Klarownosc a baza olejowa

Moderator: poziom1989

Awatar użytkownika
DIMA312
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 19 gru 2018, 22:17
Samochód: -BMW E61 530d
Podziękował: 1 raz

Re: Klarownosc a baza olejowa

Post autor: DIMA312 » 07 cze 2019, 13:52

Shell Helix Ultra Professional A5 prawdopodobnie będzie błotnista, ponieważ nie jest to GTL
Awatar użytkownika
poziom1989
Ojciec założyciel
Posty: 1284
Rejestracja: 17 gru 2018, 9:57
Lokalizacja: Niemcy
Samochód:
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: Klarownosc a baza olejowa

Post autor: poziom1989 » 06 lip 2019, 9:08

https://www.drive2.ru/b/495166162154291414/

Cytat przetlumaczony z pomoca Google:

"Dlatego postanowiliśmy zobaczyć, jak to odpowiada rzeczywistości.
W tym samym czasie faceci, twarde mrozy działają jak pewien twórca parafin w oleju.
Krótko mówiąc, nie ma parafiny w drogich olejach produkowanych na podstawie PJSC.
Nie od słowa.
Jeśli olej jest krystalicznie czysty po 6 godzinach na zimno, oznacza to, że jest wykonany w 100% z bazy jakości.
Oleje PAO są znacznie droższe niż „oleje konwencjonalne” wytwarzane przy użyciu technologii hydrokrakingu.
Zdolność koksowania (zawartość popiołu) i odpady (temperatura zapłonu) olejów hydrokrakujących są również gorsze niż w przypadku olejów PAO.
Jeśli olej jest zadeklarowany jako 100% PJSC, ale zmienił kolor, to jest powód do myślenia - dlaczego?
Jeśli olej jest tak biały jak świeca parafinowa, mówi, że podstawa tego oleju nie jest zbyt dobra i trzeba będzie go częściej zmieniać + stabilność temperatury tego oleju jest zwykle gorsza."
Silnik smaruje Meguin Super Leichtlauf 5W-40.
Awatar użytkownika
Zielony34
Użytkownik
Posty: 796
Rejestracja: 18 gru 2018, 7:30
Samochód: Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Klarownosc a baza olejowa

Post autor: Zielony34 » 06 lip 2019, 9:22

to jak wytrącanie się parafiny z ON w niskich temperaturach.
Obecnie w silniku : Valvoline Max Life 5W40
Awatar użytkownika
jerseyAdmin
Administrator
Posty: 783
Rejestracja: 17 gru 2018, 9:03
Lokalizacja: 3Miasto/Lozanna
Samochód: Kia Ceed IIIgen. 1.4 T-GDI
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 28 razy

Re: Klarownosc a baza olejowa

Post autor: jerseyAdmin » 06 lip 2019, 9:37

Ja mam jeszcze Yacco i Bizola to kupię dwa małe słoiczki jak bedę dzisiaj na zakupach i wstawię do zamrażalki. Zrobię też zdjęcia przed włożeniem do porównania. Mam dobrą lustrzankę, jasny obiektyw i statyw to cyknę fotki od góry na małym ISO i długim czasie naświetlania to będzie wszystko ładnie widoczne :) Jak mi się uda kupić Lotosa którego testowaliśmy i Orlena na którego się zbiera to postaram się te dwa też cyknąć.
Silnik smaruje: Yacco Lube J 5W-30 C2
Awatar użytkownika
Zielony34
Użytkownik
Posty: 796
Rejestracja: 18 gru 2018, 7:30
Samochód: Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Klarownosc a baza olejowa

Post autor: Zielony34 » 06 lip 2019, 10:02

Słoiczki wyjdą drożej, możesz w aptece kupić pojemniczki na mocz za 1zl

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Obecnie w silniku : Valvoline Max Life 5W40
Awatar użytkownika
jerseyAdmin
Administrator
Posty: 783
Rejestracja: 17 gru 2018, 9:03
Lokalizacja: 3Miasto/Lozanna
Samochód: Kia Ceed IIIgen. 1.4 T-GDI
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 28 razy

Re: Klarownosc a baza olejowa

Post autor: jerseyAdmin » 06 lip 2019, 10:08

Słoiki dżemowe kosztują koło złotówki, na dodatek są wielokrotnego użytku bo mogę je wypłukać jakimś agresywnym rozpuszczalnikiem i użyć ponownie.
Silnik smaruje: Yacco Lube J 5W-30 C2
Awatar użytkownika
Zielony34
Użytkownik
Posty: 796
Rejestracja: 18 gru 2018, 7:30
Samochód: Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Klarownosc a baza olejowa

Post autor: Zielony34 » 06 lip 2019, 11:13

Również zamierzam użyć więcej, niż raz takiego pojemniczka. Muszę też zorientować się na cenę słoików.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Obecnie w silniku : Valvoline Max Life 5W40
Awatar użytkownika
jerseyAdmin
Administrator
Posty: 783
Rejestracja: 17 gru 2018, 9:03
Lokalizacja: 3Miasto/Lozanna
Samochód: Kia Ceed IIIgen. 1.4 T-GDI
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 28 razy

Re: Klarownosc a baza olejowa

Post autor: jerseyAdmin » 06 lip 2019, 21:34

Kupiłem 370ml za 1,15 zł.

Yacco J i Bizol w zamrażarce od 4 godzin. I jeżeli zmetnienie miałoby świadczyć jakości produktu to Bizol bije Francuzów o dwie długości albo więcej. Oba zrobiły się gęste i miodowate, ale o ile przez pełen słoik Bizola można jeszcze zobaczyć co jest pod nim, to Yacco jest już zupełnie mętnie i nieprzejżyste.

Jutro jak wrócę z pracy zrobię zdjęcia to będą 24 godziny. Mam nadzieję że się nie zamrożą.
Silnik smaruje: Yacco Lube J 5W-30 C2
Awatar użytkownika
Zielony34
Użytkownik
Posty: 796
Rejestracja: 18 gru 2018, 7:30
Samochód: Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Klarownosc a baza olejowa

Post autor: Zielony34 » 06 lip 2019, 21:51

jaka temperatura w zamrażarce?
Obecnie w silniku : Valvoline Max Life 5W40
Awatar użytkownika
jerseyAdmin
Administrator
Posty: 783
Rejestracja: 17 gru 2018, 9:03
Lokalizacja: 3Miasto/Lozanna
Samochód: Kia Ceed IIIgen. 1.4 T-GDI
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 28 razy

Re: Klarownosc a baza olejowa

Post autor: jerseyAdmin » 06 lip 2019, 22:08

Wg instrukcji lodówki -24. Yacco to 0W-30 więc w teorii powinien być bardziej płynny niż 5W-40 Bizola. A tu zonk.

Klarowności nie oceniam, ale że z oleju Francuzów zrobił się taki miód to się nie spodziewałem. Nagram też jutro filmik jak się przelewają ;)
Silnik smaruje: Yacco Lube J 5W-30 C2
ODPOWIEDZ